RSS
Sokan hiszik azt, hogy a keveset futott használt autóra vásárlás után semmit nem kell költeni, mondván alig jártak a kocsival. Pedig nem minden a kilométer, sőt, van olyan élethelyzet, hogy a több a jobb.
A KRESZ sokszor nehezen alkalmazható a kényes szituációkban, a kereszteződésben való előzés viszont mindenképp kockázatos manőver, de nem lehetetlen.
A közúti közlekedés szabályai nem követték le az autóipari változásokat, így sokan akaratlanul is megszegik a járdán parkolás előírásait az egyre nehezebb szabadidő- vagy autóikkal.
Nagy a csata a németek és a dél-koreaiak között, és van egy meglepetésdobogós is. De vajon legyűri valaki a Teslát?
Fennhagyni a téli vagy a nyári gumit egész évben? Régi abroncsot használni? Sokan úgy vannak vele, hogy gumi-gumi, legfeljebb kicsit jobban kopik mondjuk a téli abroncs nyáron. Pedig ennél bonyolultabb a helyzet – nem véletlenül léteznek évszakos gumik.
Tóth Zoltán másfél évtizede foglalkozik autós árverésekkel, bennfentesként jól ismerte a régi rendszer „okosságait”, és arra is van tippje, hogy a mostani, online verzióban mit, hol és hogyan érdemes csinálni. Interjú.
A kompakt kategória (Astra, Golf, Focus) a legnépszerűbb továbbra is, a VW Passat lecsúszott a dobogóról, és a prémium márkák is kisebb visszaesést könyvelhettek el az idei első negyedévben. Az import 18 százalékkal esett tavaly első negyedévhez képest.
A statisztikák élén Opelek és Suzukik. De melyik a leggyakoribb évjárat összességében a magyar utakon? És hány 70-es, 80-as évekbeli autó van? Egy biztos: az autóállomány átlagéletkorának növekedését tavaly sem volt képes ellensúlyozni az újautó-piac.
Nem mindig a motorosok a felelősek, viszont jobbára ők húzzák a rövidebbet. Megnéztük a statisztikákat, és összeszedtük a tanácsokat az autós-motoros metakommunikációtól a preventív vezetéstechnikáig.
Ha megfordult már a fejében, hogy olcsón vegyen licites autót, de nem tudja, hol kezdjen hozzá. Mi melósautókat fogtunk ki egy telepen: leeresztett gumik, félcentis porréteg, szervizkönyv.
Nem nehéz kitalálni, hogy az akkumulátorok miatt van árkülönbség a hagyományos autók és a villanyautók között. Na, de miért drágák az akksik? Kiegyenlíti-e hamarosan a technológiai fejlődés a most még jelentős különbséget?
Százezer forint is lehet a teteje, mondjuk, ahhoz mozgáskorlátozott-helyre kell beállni. De tudja például, hogy egyirányú utcában mikor parkolhat bal oldalon? És zebrától mekkora távolságot kell tartania?
Ha a sofőr nem ismeri el a hibáját, a szabálysértési eljárás után akár kétszer annyi lehet a bírság összege.
A jó idő megérkeztével néhány fontos autós teendő ideje is eljön. Hasznos tanácsok és kötelezően elvégzendő dolgok autótulajdonosoknak.
A futball világában a sztárgázsikhoz luxus életvitel dukál, amelynek nélkülözhetetlen eszközei a különleges négykerekűek is. Mit választanak azok, akiknek mindegy az ár, és rájuk figyel az egész világ? Kinek van gyémántbevonatú autója, és ki az, aki egy sima Golffal is elvan?
Nem az ingyenes parkolással lehet a legtöbbet spórolni, és a buszsávos legendát is ideje elfelejteni. Viszont zéró a kibocsátás, már ha éppen nem egy kéttonnás plug-in hibrid SUV viseli a rendszámot, és járnak különböző adókedvezmények is.
2030-ra drasztikus változásokkal számolnak az autógyártók. A benzines, de főleg a dízel hajtás háttérbe szorul, egyre több elektromos autó lesz, és az önvezetés is cél a következő évtizedre. Megnéztük, pontosan mit is ígérnek a gyártók számokban, százalékokban, önvezető képességben.
Megfordult a fejében, hogy forró vízzel önti le a szélvédőt, hogy jégtelenítse, vagy esetleg belső keringtetésre kapcsolja a fűtést, mert fázik? Összeszedtük, mit hogyan érdemes csinálni az autónkkal, amikor a súlyos mínuszokban indulnánk útnak.
Olcsó igavonóktól a 15-20 éves BMW-n át a exflottás családi kedvencig. A tavalyi utolsó negyedév számait bogarásztuk végig, és megtettük, amit általában nem szoktak a hasonló statisztikáknál: a számoknál különválasztottuk az Astrák generációit.
Egy régi autót megvenni mindenképp pénztárcabarátabb, de aztán öt évig fenntartani drága lehet a gyakori elromlások és nagyobb fogyasztás miatt. Az új autónál viszont a márkaszerviz és az értékvesztés kerülhet sokba. Megnéztük, hogy milyen összegekről beszélünk.
Bőven akadtak problémái az autógyártóknak 2020-ban, úgyhogy a Telex és az Alapjárat összegyűjtötte, hogyan alakult a gyári hiba miatti visszahívások top10-es listája. Van olyan márka, amelynél több tucat visszahívás volt.
Hárommillió forint alatt szinte lehetetlen, de négymillió alatt sem könnyű már új autót vásárolni. A Telex és az Alapjárat.hu utánajárt, miből lehet most válogatni, ha az ár a fő szempont. Régebben elképzelhetetlen volt, hogy egy bizonyos autó kimarad ebből, most megtörtént.
A 7-9 milliós új Ford Focusnál rengeteget konzultáltak a potenciális vevőkkel az autógyár mérnökei, hogy valóban azt adják a népnek, amire vágyik. Viszont a sportos és nagyon jól felszerelt kasztniban egyáltalán nem tűnik kívánatosnak. Autóteszt és videó.