Alapjárat

RSS

Menekülés a drága tankolásoktól: megéri átíratni az autót?

Az üzemanyagár-korlátozás szűkítése 800 ezer autós számára hozta el a drága tankolások korszakát, egy részük az üzembentartó-váltással, mások az eddig céges autó magántulajdonba vételével próbálkozhat. Utóbbi a cégautóadó emelése miatt is felmerülhet. Járható az okmányirodai menekülőút?

Jogosítványszerzési reform: jön a szimulátoros autózás és az elektronikus ügyintézés

Egy sor jelentős változást hoz a jogosítványszerzésre vonatkozó szabályok változása, a részben a csalások visszaszorítását célzó elektronikus átállásnak és a szigorúbb ellenőrzéseknek nem mindenki fog örülni.

Félmillió forintnál drágább jogosítvány és oktatóhiány lehet az új katatörvény következménye

Az autóvezető-oktatók költségei a taxisokénál is magasabbak: jobban fogy a benzin, az autóik hamar amortizálódnak és költséges javításokra szorulhatnak. Az oktatók budapesti tüntetésének szervezőivel beszéltünk arról, mit szeretnének elérni és mi várható, ha nem kapnak enyhítést az államtól.

Gyorshajtási bírságot kapott Ausztriából, pedig nem is autózott ott

Az eset nem egyedi, a háttérben egy tökéletlen rendszer ejti csapdába a vétlen autósokat, akik bajba kerülhetnek, ha nem reagálnak az indokolatlan levelekre. Olvasónk felszólító levelében szerepel az autója rendszáma, a gyorshajtása helyszíne és a pontos időpont is – csakhogy ő sosem járt ott, nem is meri elhagyni Magyarországot az öreg autójával. És nem is fog fizetni.

Mit keres ennyi villanyautó a világ legmagasabb hegyén?

A Mount Everest lesz a villanyautók Nürburgringje, amit nem csak a feltörekvő kínai autógyártók akarnak meghódítani, hogy ezzel bizonyítsák bárkinek: felesleges aggódni a lemerülő akkumulátor miatt. Persze a rekordok érdekében trükköznek, ahogy tudnak.

Önvezető autó, részeg vagy, menj haza! Ja, hogy nem találod az utat?

Kéklámpás autóknak rohanó Teslák, csoportosan bénázó GM-es robottaxik, előfizetéses autóextrák: izgalmasan alakul az önvezető autózás sorsa, pedig éppen most tervezik jogszabályban rögzíteni az ilyen rendszerek működését. Vajon képesek lesznek bármit beváltani a nagy ígéretekből?

Aki nem száguld, azt Magyarországon letolják az útról. A statisztika torzít, a következmények tragikusak

Rengeteg gyorshajtásos balesetet tüntetnek el a statisztikák, sokkal többen lépik át a sebességhatárt, mint ahányan csekket kapnak, mert elavultak a szabályok. Mítoszrombolással folytatódik a Dr. Herpy: rendel, az Alapjárat közlekedésbiztonsági műsora.

Az orosz autózás visszarobog a szocializmusba

Nincs légzsák, övfeszítő és ABS az új Ladákban, ráadásul csak a kilencvenes évek környezetvédelmi normáját teljesítik. Brutális mélyrepülésben vergődik az orosz autóipar, de a háború hatásai talajszinten is érzékelhetők: a tulajdonosok hét-nyolcszoros áron dolgozó csempészekre vannak utalva, ha szervizbe kell menniük, közben feltámad a Moszkvics, ami persze félig átverés.

Letérdelnek-e az autók a 3G adatszolgáltatás megszűnésével?

Több tucat forgalomban lévő autótípus fedélzeti kommunikációs rendszere lassulhat le a 3G mobilnet magyarországi megszüntetésével. A gyártók többnyire széttárják a kezeiket, és csak kényszermegoldás van.

Ott voltunk, amikor kiadták az egyik első új rendszámot – mit kell tudni az új tábláról?

Július 1-jétől új rendszámformátumot vezetnek be, harminc év után búcsúzik a három betű, három szám kiosztás, helyette kétszer két betű és három számjegy szerepel majd a táblákon. Megnéztük az egyik első rendszámkiadást, QR-kóddal és dombornyomott H betűvel is találkoztunk az új táblán. A legfontosabb tudnivalók a cseréről.

Kétsebességes Európa: Magyarország ellenzi az új benzines és dízelautók gyors betiltását

Nyersanyaghiány, inflációs környezet és az autóipari munkahelyek védelme: egyebek mellett ezért nem támogatja Magyarország, hogy konkrét időpontot tűzzön ki az Európai Unió a belső égésű motorral szerelt autók gyártásának leállítására. A teljes átállás tervét ellenzők az EU autózás szempontjából leszakadó országainak klubja.

Belvárosi tetőomlás: ki fizet a károsultaknak, a szétlapított autók gazdáinak?

Hónapokig tarthat, mire megállapítják, hogy kinek kell viselnie a budapesti, Jókai utcai tetőomlás anyagi következményeit. A szakértő szerint mindent eldönthet, hogy a tetőn dolgozó cégnek, illetve a lakóközösségnek volt-e megfelelő biztosítása.

Ezer kilométer egy feltöltéssel: kétféle áttörés a villanyautózásban

A hatótávfélelmeknek vethet véget a kínai CATL akkumulátorgyártó forradalmi akkumulátora, eközben a Mercedes egy másik úton lépte át az 1000 kilométeres határt az álomszép EQXX-szel.

Tiszta ígéret, mocskos ügy: a dízelautótól megváltást vártunk, majd lebukott, és nyögjük a következményeket

Rekordösszegű kártérítést fizet a dízelbotrányban érintett autók gazdáinak a Volkswagen, miközben a csalásra programozott Golfok és Passatok lassan kivétel nélkül tizenévesek, így akkor szennyezhetnek igazán, ha spórolnak a javításukon, ahogy az összes egyéb dízelmotoros autó szintén. Mi a helyzet Magyarországon?

Erős ötlet a Peugeot-tól az SUV-divat megfékezésére

A Peugeot ádázul küzd, hogy maga mögött tudja az SUV-divatot, de újdonsága, a 408 még mindig hobbiterepjáró egy kicsit. A változások így is egyértelműek az alacsony-magas családi autón, amelyhez dízelmotort egyáltalán nem kínálnak majd.

Csaknem egymillió autó zúdul rá a vizsgaállomásokra hamarosan, mutatjuk, miért jár buktatás

Cikkünkben annak a több mint 900 ezer magyar autótulajdonosnak szeretnénk segíteni, akik akár évekig lejárt forgalmival közlekedtek, mert éltek a járvány idejére bevezetett állami könnyítéssel. Ideje sietni, a moratórium június 30-án lejár.

Megnyomod a piros gombot, kürtölsz, és végignézed, ahogy a vonat maga alá gyűri az autót

Idén kétszer annyi baleset történt Magyarország vasúti átjáróiban, mint az utóbbi években bármikor. Rengeteg autós áthajt a tilos jelzésen, évente akár 800-900-an letörik a sorompót, illetve képtelenek felmérni a közeledő szerelvény távolságát és sebességét. A Dr. Herpy: fogadóóra című műsor az előzményekkel és a súlyos következményekkel foglalkozik, de a lehetséges megoldásokat keresi.

Ágnes vett egy Fordot, a nevére írták, majd kapott egy levelet, hogy az autón régóta NAV-foglalás van

Az állami bürokrácia előállította az aranyszőrű bárány meséjének modern, aktatologatásra alkalmazott verzióját. Ebben egy használt autó előző és későbbi gazdáit ragasztották egymáshoz. Bónusz: a kormányhivatal sajtósát nem kapcsolja a telefonközpont, mert állítólag nem engedi a jogszabály.

Feszültség és ellentmondások az új benzines és dízelautók 2035-re tervezett EU-s betiltása miatt

Kevesebb mint másfél évtizedük maradt a hagyományos hajtású autóknak az Európai Parlament szerdai döntése nyomán, pedig még az elektromobilitási versenyben élen járó európai országok sincsenek felkészülve a teljes váltásra. Versenyfutás kezdődik a benzin- és dízelüzemű járművek kiirtásának céldátumáig, ezért megnéztük, mik lesznek az akadályok.

Ingyenpénz minden magyar villanyautó-vásárlónak? Megnéztük, a javaslat elég lehet-e a zöldítésre

Elszórt milliárdok a gazdag autóvásárlók kedvéért? Netán mindenki jól járna azzal, ha bármikor lehetne támogatott villanyautót venni? A helyzet bonyolultabb, és gondolni kell a tizenéves roncsok gazdáira is, mielőtt az állam megvalósítja a Magyar Nemzeti Bank ötletét.

A legolcsóbb új autó Magyarországon: kell hozzá elszántság

A fapados kivitel mindössze négymillió forintba kerül, ezzel ez a legolcsóbb új autó, de öt év garanciával adják. Az erős kezdeti ígéretek ellenére egyértelmű, hogy az alacsony ár ügyetlen megoldásokkal és igénytelen részletekkel is jár. Óvatlan döntés-e megvenni a legolcsóbbat? Alaposan próbára tettük a Mitsubishi Space Start.

Leköpve, életveszélyben: miért éri ennyi baleset az útkarbantartókat?

Évente száz baleset, az ezredforduló óta tizenkilenc halálos áldozat – nem kérdés, hogy Magyarország talán legkiszolgáltatottabb kétkezi munkásai az útkaparók. De mit kockáztat az autós, aki az életükkel játszik és letarolja a munkaterületüket? Ezzel is foglalkozik a Dr. Herpy: fogadóóra új epizódja.

Sebességkorlátozó rendszer minden új autóban? Kötelező lesz, ezért kipróbáltuk a budapesti forgalomban

Az automatikus sebességkorlátozó rendszer hamarosan minden autóban kötelező lesz. Kipróbáltuk egy Volvo rendszerét, hogy lássuk: mit szól a többi autós, ha egyvalaki soha sehol nem gyorshajt.

Véget ér a Covid miatti moratórium az autók műszakijára, százezernyi autó áraszthatja el a vizsgahelyeket

A Magyarországon forgalomban lévő autók átlagos kora tizenöt év, egy részüknek két éve lejárt a műszakija, ami most lesz igazán izgalmas, amikor ezeket a változatos állapotban lévő autókat ismét kötelező lesz levizsgáztatni. A megkérdezett szakértők szerint vizsgalavina indul ezekben a napokban.

Mit tud a legolcsóbb hétüléses autó, az új Dacia Jogger?

Mivel az állam akár 2,5 millió forinttal is beszáll a három vagy több gyereket nevelő családok újautó-vásárlásába, Magyarországon a legolcsóbb típusok sikere biztosra vehető. A hétülésesek árlistájának alján a Jogger áll, akár 3,75 millióért hozzá lehet jutni, mégis meglepően sokat nyújt az áráért.

Ezt látják a budapesti buszok kamerái a csattanás előtt

Megdöbbentő felvételekkel és súlyos szabálysértésekkel eddig elsősorban akkor találkoztunk, amikor egy autós feljelentette a másikat saját videói alapján. Ezúttal a budapesti menetrend szerinti buszok szemén át néztük meg a szomorúan tipikus ügyeket, de az Alapjárat.hu „Dr. Herpy: fogadóóra” című műsorában szó esik a következményekről, és persze arról, hogy mennyi esélye van bármely utasnak egy hirtelen fékező buszon.

Sem cáfolni, sem megerősíteni: a BMW dízelbotrányának epizódjai, és a legsúlyosabb magyarországi eset

Olvasónk BMW-je tavaly szeptemberben égett porrá a soroksári Auchan parkolójában. Decemberben jött a levél a Belügyminisztériumból, hogy vigye márkaszervizbe az autót, mert tűzveszélyes lehet. Az importőr szerint nem hibáztak, az igazságügyi szakértő szerint nem mondanak igazat.

Félti a jogosítványát? Így kérdezheti le büntetőpontjai számát

Eddig napokat vagy akár heteket kellett várni a pontszámokról szóló igazolásra, mostantól elég hozzá egy ügyfélkapu-regisztráció és két percen belül megtudhatjuk, mennyire járunk közel ahhoz, hogy bevonják a jogsinkat.

22 luxusbusz, 44 mosógép és 150 kísérőjármű – Így szolgálják ki a Giro d’Italiát

Évente 40 ezer kilométert tesznek meg, lépésben és padlógázon nyúzzák őket, összekarcolják mindegyiket, gyakran kétezer méteres hágókra másznak a tetőn kerékpárokkal. A Giro d'Italiához hasonló versenyek kísérőjárművei nélkül maga a verseny már elképzelhetetlen. Bemutatjuk a sokkerekű karaván érdekességeit.

Így nyitják ki és lopják el az autódat egy olcsó kínai kütyüvel

A hagyományos slusszkulcsot felváltják az okoskulcsok vagy -kártyák: elég zsebben tartani ezeket, és magától nyílik az autó, illetve gombnyomással indul a motor. A keyless góval valójában a tolvajok dolgát tették könnyebbé az autógyártók: egy vizsgálaton ötszáz autótípusból csupán huszonöt nem bukott meg. A könnyen beszerezhető eszközök miatt érthető, de igencsak aggasztó, ami pár napja egy budapesti benzinkúton történt.