RSS
Az üzemanyagár-korlátozás szűkítése 800 ezer autós számára hozta el a drága tankolások korszakát, egy részük az üzembentartó-váltással, mások az eddig céges autó magántulajdonba vételével próbálkozhat. Utóbbi a cégautóadó emelése miatt is felmerülhet. Járható az okmányirodai menekülőút?
Egy sor jelentős változást hoz a jogosítványszerzésre vonatkozó szabályok változása, a részben a csalások visszaszorítását célzó elektronikus átállásnak és a szigorúbb ellenőrzéseknek nem mindenki fog örülni.
Az autóvezető-oktatók költségei a taxisokénál is magasabbak: jobban fogy a benzin, az autóik hamar amortizálódnak és költséges javításokra szorulhatnak. Az oktatók budapesti tüntetésének szervezőivel beszéltünk arról, mit szeretnének elérni és mi várható, ha nem kapnak enyhítést az államtól.
Az eset nem egyedi, a háttérben egy tökéletlen rendszer ejti csapdába a vétlen autósokat, akik bajba kerülhetnek, ha nem reagálnak az indokolatlan levelekre. Olvasónk felszólító levelében szerepel az autója rendszáma, a gyorshajtása helyszíne és a pontos időpont is – csakhogy ő sosem járt ott, nem is meri elhagyni Magyarországot az öreg autójával. És nem is fog fizetni.
A Mount Everest lesz a villanyautók Nürburgringje, amit nem csak a feltörekvő kínai autógyártók akarnak meghódítani, hogy ezzel bizonyítsák bárkinek: felesleges aggódni a lemerülő akkumulátor miatt. Persze a rekordok érdekében trükköznek, ahogy tudnak.
Kéklámpás autóknak rohanó Teslák, csoportosan bénázó GM-es robottaxik, előfizetéses autóextrák: izgalmasan alakul az önvezető autózás sorsa, pedig éppen most tervezik jogszabályban rögzíteni az ilyen rendszerek működését. Vajon képesek lesznek bármit beváltani a nagy ígéretekből?
Rengeteg gyorshajtásos balesetet tüntetnek el a statisztikák, sokkal többen lépik át a sebességhatárt, mint ahányan csekket kapnak, mert elavultak a szabályok. Mítoszrombolással folytatódik a Dr. Herpy: rendel, az Alapjárat közlekedésbiztonsági műsora.
Nincs légzsák, övfeszítő és ABS az új Ladákban, ráadásul csak a kilencvenes évek környezetvédelmi normáját teljesítik. Brutális mélyrepülésben vergődik az orosz autóipar, de a háború hatásai talajszinten is érzékelhetők: a tulajdonosok hét-nyolcszoros áron dolgozó csempészekre vannak utalva, ha szervizbe kell menniük, közben feltámad a Moszkvics, ami persze félig átverés.
Több tucat forgalomban lévő autótípus fedélzeti kommunikációs rendszere lassulhat le a 3G mobilnet magyarországi megszüntetésével. A gyártók többnyire széttárják a kezeiket, és csak kényszermegoldás van.
Július 1-jétől új rendszámformátumot vezetnek be, harminc év után búcsúzik a három betű, három szám kiosztás, helyette kétszer két betű és három számjegy szerepel majd a táblákon. Megnéztük az egyik első rendszámkiadást, QR-kóddal és dombornyomott H betűvel is találkoztunk az új táblán. A legfontosabb tudnivalók a cseréről.
Nyersanyaghiány, inflációs környezet és az autóipari munkahelyek védelme: egyebek mellett ezért nem támogatja Magyarország, hogy konkrét időpontot tűzzön ki az Európai Unió a belső égésű motorral szerelt autók gyártásának leállítására. A teljes átállás tervét ellenzők az EU autózás szempontjából leszakadó országainak klubja.
Hónapokig tarthat, mire megállapítják, hogy kinek kell viselnie a budapesti, Jókai utcai tetőomlás anyagi következményeit. A szakértő szerint mindent eldönthet, hogy a tetőn dolgozó cégnek, illetve a lakóközösségnek volt-e megfelelő biztosítása.
A hatótávfélelmeknek vethet véget a kínai CATL akkumulátorgyártó forradalmi akkumulátora, eközben a Mercedes egy másik úton lépte át az 1000 kilométeres határt az álomszép EQXX-szel.
Rekordösszegű kártérítést fizet a dízelbotrányban érintett autók gazdáinak a Volkswagen, miközben a csalásra programozott Golfok és Passatok lassan kivétel nélkül tizenévesek, így akkor szennyezhetnek igazán, ha spórolnak a javításukon, ahogy az összes egyéb dízelmotoros autó szintén. Mi a helyzet Magyarországon?
A Peugeot ádázul küzd, hogy maga mögött tudja az SUV-divatot, de újdonsága, a 408 még mindig hobbiterepjáró egy kicsit. A változások így is egyértelműek az alacsony-magas családi autón, amelyhez dízelmotort egyáltalán nem kínálnak majd.
Cikkünkben annak a több mint 900 ezer magyar autótulajdonosnak szeretnénk segíteni, akik akár évekig lejárt forgalmival közlekedtek, mert éltek a járvány idejére bevezetett állami könnyítéssel. Ideje sietni, a moratórium június 30-án lejár.
Idén kétszer annyi baleset történt Magyarország vasúti átjáróiban, mint az utóbbi években bármikor. Rengeteg autós áthajt a tilos jelzésen, évente akár 800-900-an letörik a sorompót, illetve képtelenek felmérni a közeledő szerelvény távolságát és sebességét. A Dr. Herpy: fogadóóra című műsor az előzményekkel és a súlyos következményekkel foglalkozik, de a lehetséges megoldásokat keresi.
Az állami bürokrácia előállította az aranyszőrű bárány meséjének modern, aktatologatásra alkalmazott verzióját. Ebben egy használt autó előző és későbbi gazdáit ragasztották egymáshoz. Bónusz: a kormányhivatal sajtósát nem kapcsolja a telefonközpont, mert állítólag nem engedi a jogszabály.
Kevesebb mint másfél évtizedük maradt a hagyományos hajtású autóknak az Európai Parlament szerdai döntése nyomán, pedig még az elektromobilitási versenyben élen járó európai országok sincsenek felkészülve a teljes váltásra. Versenyfutás kezdődik a benzin- és dízelüzemű járművek kiirtásának céldátumáig, ezért megnéztük, mik lesznek az akadályok.
Elszórt milliárdok a gazdag autóvásárlók kedvéért? Netán mindenki jól járna azzal, ha bármikor lehetne támogatott villanyautót venni? A helyzet bonyolultabb, és gondolni kell a tizenéves roncsok gazdáira is, mielőtt az állam megvalósítja a Magyar Nemzeti Bank ötletét.
A fapados kivitel mindössze négymillió forintba kerül, ezzel ez a legolcsóbb új autó, de öt év garanciával adják. Az erős kezdeti ígéretek ellenére egyértelmű, hogy az alacsony ár ügyetlen megoldásokkal és igénytelen részletekkel is jár. Óvatlan döntés-e megvenni a legolcsóbbat? Alaposan próbára tettük a Mitsubishi Space Start.
Évente száz baleset, az ezredforduló óta tizenkilenc halálos áldozat – nem kérdés, hogy Magyarország talán legkiszolgáltatottabb kétkezi munkásai az útkaparók. De mit kockáztat az autós, aki az életükkel játszik és letarolja a munkaterületüket? Ezzel is foglalkozik a Dr. Herpy: fogadóóra új epizódja.
Az automatikus sebességkorlátozó rendszer hamarosan minden autóban kötelező lesz. Kipróbáltuk egy Volvo rendszerét, hogy lássuk: mit szól a többi autós, ha egyvalaki soha sehol nem gyorshajt.
A Magyarországon forgalomban lévő autók átlagos kora tizenöt év, egy részüknek két éve lejárt a műszakija, ami most lesz igazán izgalmas, amikor ezeket a változatos állapotban lévő autókat ismét kötelező lesz levizsgáztatni. A megkérdezett szakértők szerint vizsgalavina indul ezekben a napokban.
Mivel az állam akár 2,5 millió forinttal is beszáll a három vagy több gyereket nevelő családok újautó-vásárlásába, Magyarországon a legolcsóbb típusok sikere biztosra vehető. A hétülésesek árlistájának alján a Jogger áll, akár 3,75 millióért hozzá lehet jutni, mégis meglepően sokat nyújt az áráért.
Megdöbbentő felvételekkel és súlyos szabálysértésekkel eddig elsősorban akkor találkoztunk, amikor egy autós feljelentette a másikat saját videói alapján. Ezúttal a budapesti menetrend szerinti buszok szemén át néztük meg a szomorúan tipikus ügyeket, de az Alapjárat.hu „Dr. Herpy: fogadóóra” című műsorában szó esik a következményekről, és persze arról, hogy mennyi esélye van bármely utasnak egy hirtelen fékező buszon.
Olvasónk BMW-je tavaly szeptemberben égett porrá a soroksári Auchan parkolójában. Decemberben jött a levél a Belügyminisztériumból, hogy vigye márkaszervizbe az autót, mert tűzveszélyes lehet. Az importőr szerint nem hibáztak, az igazságügyi szakértő szerint nem mondanak igazat.
Eddig napokat vagy akár heteket kellett várni a pontszámokról szóló igazolásra, mostantól elég hozzá egy ügyfélkapu-regisztráció és két percen belül megtudhatjuk, mennyire járunk közel ahhoz, hogy bevonják a jogsinkat.
Évente 40 ezer kilométert tesznek meg, lépésben és padlógázon nyúzzák őket, összekarcolják mindegyiket, gyakran kétezer méteres hágókra másznak a tetőn kerékpárokkal. A Giro d'Italiához hasonló versenyek kísérőjárművei nélkül maga a verseny már elképzelhetetlen. Bemutatjuk a sokkerekű karaván érdekességeit.
A hagyományos slusszkulcsot felváltják az okoskulcsok vagy -kártyák: elég zsebben tartani ezeket, és magától nyílik az autó, illetve gombnyomással indul a motor. A keyless góval valójában a tolvajok dolgát tették könnyebbé az autógyártók: egy vizsgálaton ötszáz autótípusból csupán huszonöt nem bukott meg. A könnyen beszerezhető eszközök miatt érthető, de igencsak aggasztó, ami pár napja egy budapesti benzinkúton történt.