RSS
Amióta csökkent a 95-ös benzin ára, mindenki prémiumot tankolna, mert arra is vonatkozik a jogszabály. A Shell már lépett: több helyen szünetel a V-Power 95 forgalmazása. Van értelme ilyet tankolni, tényleg jót tesz a motornak? Lesz utánpótlás?
Naponta több hívás érkezik az egyik ismert autótechnikai szakműhelyhez, amióta hiánycikk lett a modern dízelmotoros autókhoz használt adalék, az AdBlue Magyarországon. Mostanra ugyan enyhült a probléma, de a folyadék megdrágult. Sokan egyszerűen kiiktatnák az AdBlue-rendszert az autójukból. Elmondjuk, miért gond ez.
Akár milliókkal drágábbak, többet fogyasztanak, nehezebbek, és mégis az SUV-ket veszik a legtöbben. De mi fogja őket hajtani a jövőben: villany-, benzin- vagy dízelmotor, esetleg valami más? Sokféle választ adunk a fontos kérdésre.
Noha hétfőtől három hónapon át legfeljebb 480 forintba kerülhet egy liter üzemanyag a magyar kutakon, még ez a befagyasztott ár is sokkal magasabb a korábban megszokottnál: ideje tehát alaposan visszafogni az autót és okosabban vezetni, hogy kevesebbet fogyasszon. Ehhez adunk néhány tanácsot.
Három év alatt száz ügy, és a városi legendával ellentétben nem csak idősek az érintettek. Van, aki a lehajtón hajt fel, mások visszafordulnak a pályán. A nemrég átadott M30-ason történt esetek után a helyszínen és szakemberek segítségével kerestük a válaszokat.
Pofonegyszerű trükkel segít a villanyautók töltési- és hatótávproblémáján a kínai cég. Típusainak európai forgalmazása megkezdődött és a legnépszerűbb modell olcsóbb lehet, mint a hasonló Teslák.
Az autók kilométer-számlálójának manipulációja csalás, börtön jár érte, ha elkapnak, de amíg ilyen béna hibákkal van tele az állami adatbázis, senkinek nem kell aggódnia. Illetve mégis: a becsületes autótulajnak, aki nem akar gyanúba keveredni.
A modern dízelek működéséhez nélkülözhetetlen adalékanyag legnagyobb hazai forgalmazója szerint többféle hatás érvényesül egyszerre, és ez eredményezi a pánikot. A megoldás kézenfekvő, nem kell rá hónapokat várni, de van rossz hírünk is.
Napok alatt eltűnt a magyar kutakról a modern dízelmotorok működéséhez nélkülözhetetlen AdBlue adalék, miután kiderült, hogy az összes európai gyár csökkentette vagy leállította a gyártását. A probléma a 300 ezer dízelautón kívül több ezer buszt, 100 ezer kishaszonjárművet és legalább 30 ezer teherautót érint. Senki nem tudja, lesz-e időben utánpótlás.
Véletlenül pont akkor mozdult el a holtpontról az ügy, amikor újságíróként megkérdeztük a hatóságokat és a biztosítót. Az ittas vezetésért elítélt autós még így is hamarabb kapta vissza a jogosítványát, mint ahogy a biztosító kártalanította a rommá tört Nissan gazdáját.
Nemcsak egyre drágábbak, de az utóbbi években a városi utakat is túlterhelték az autók, ezért előbb-utóbb ki fogják őket szorítani az utcákról. A régebbieket inkább előbb. Mi jön ezután?
Egy helyszíni környezetvédelmi vizsgálatot végignézve megértettük, miért értelmetlen az összes öreg autót kitiltani a városból és eleve jónak tekinteni bármit, ami fiatalabb. Van jobb megoldás, csak használni kéne.
Nem lehet teljesen kikapcsolni, és hamarosan nem is vehetünk olyan új autót, amelybe nem szerelik be a gyorshajtók villanypásztorát. Hogyan működik az ISA, és mit szól ehhez a gyorshajtás-szakértő?
Előző cikkünk óta újabb két autó égett porrá Magyarországon, és az egyik felgyújtotta a körülötte parkoló autókat is. Igazságügyi szakértővel mutatjuk be, mi okozza az öngyulladást.
Egyre tisztább és biztonságosabb autókat szeretnénk, egyelőre viszont egyre öregebb és rosszabb autókat vehetünk, ráadásul azok is folyamatosan drágulnak. Utánajártunk az okoknak.
Néhány éve még versenyt ígérgettek egymással a gyártók, most viszont a Tesla is azt kéri, hogy a legfejlettebb önvezető-megoldásának a használói legyenek paranoiásak a volán mögött. Jó okuk van rá.
Három éve egy benzines egyterűből ült át a család egy új Nissan Leafbe, amely azóta az egyetlen autójuk. Mára kezd kirajzolódni, kinek lehet jó a váltás, és melyek a tipikus tévhitek a villanyautózással kapcsolatban.
Az M0-s elkerülőút neuralgikus pontja egy mindössze hétszáz méter hosszú híd, ahol néha egész nap dugó van. Megnéztük, és utánajártunk annak is, vajon átadják-e iskolakezdésre, ahogy ígérték.
Az olcsó és egyszerű típusok sorra tűnnek el a kínálatból, az új Škoda Fabia viszont ötletes kísérlet a rossz folyamat megfékezésére. Kipróbáltuk.
Az M7-es autópályán történt tragikus buszbaleset helyszínén jártunk, lefotóztuk a nyomokat, és a képeket több baleseti szakértőnek megmutattuk. A hivatalos vizsgálat hónapokig tarthat, de a látottak alapján kicsi a durrdefekt esélye, a szakértő elalvásos vagy rosszullétes baleseteknél látott ilyen nyomokat.
Bár három éve tartanak a műszaki ellenőrzések, az utóbbi hetekben is égtek ki dízelmotoros BMW-k Magyarországon. A BMW szerint ez „termikus indicens”, de vajon mit tehet, aki így jár, és mit az, akinek potenciálisan érintett autója van? Sok a tanulság és a kérdés, összefoglaltuk őket.
Minden ellenkező híresztelés ellenére a traffipaxokat nem oda helyezik ki, ahol a legtöbb pénzt lehet begyűjteni, és ma már nem is lesből fotóznak. Rendőrökkel razziáztunk, ahol az is kiderült: mennyivel lehet menni az 50-es táblánál büntetés nélkül.
Aki hosszú évekkel ezelőtt háborgott a tankszerű, fenyegető SUV-k megjelenése miatt, az manapság talán szintén valami hasonlóban ül. Miért baj ez?
JK Rowling komoly kocsikat vásárolt, miután befutott a varázslótanonc kalandjairól szóló könyvekkel. De nem csak a négykerekűek érdeklik, ha utazásról van szó.
Európában 2035-ra tűnhetnek el a hagyományos új autók, Budapesten pedig idén várható a régi dízelek és benzinesek kiszorításának céldátuma.
Sokan kopott gumival, lejárt műszakival és kezdődő műszaki hibáktól hemzsegő autóval indulnak nyaralni. Összeszedtük a legfontosabb lépéseket a felkészüléshez és adunk néhány támpontot lerobbanás esetére.
Hogyan romlik el a legnépszerűbb autós extra, mennyibe kerül a javítás, és mivel lehet megelőzni a rossz szagot vagy éppen azt, hogy az utasok megfázzanak?
Élesben sokszor nehezen ugranak be a vonatkozó szabályok, a rosszul felmért szituációkban pedig akár komoly balesetek is bekövetkezhetnek. Mindent, amit a kanyarodásról tudni érdemes.
A legújabb környezetvédelmi norma megpecsételheti a benzines és dízelautók sorsát, az európai autóipar az Euro 7 részleteit találgatja, de több márka már bejelentette, hogy hamarosan beszünteti a belső égésű motorok fejlesztését és gyártását. Milyen autót vesznek most a legtöbben? Hogyan változik a városi közlekedés? Mi lesz a régi autókkal és mi lassítja a villanyautózás terjedését?
Egy közúti baleset vége akár börtönbüntetés is lehet, ám egy nem olyan régóta alkalmazott eljárással máshogy is alakulhatnak a dolgok. Mi is az a tevékeny megbánás, és mi kell hozzá, hogy megvalósuljon?