Archivum

RSS

Kétsebességes Európa: Magyarország ellenzi az új benzines és dízelautók gyors betiltását

Nyersanyaghiány, inflációs környezet és az autóipari munkahelyek védelme: egyebek mellett ezért nem támogatja Magyarország, hogy konkrét időpontot tűzzön ki az Európai Unió a belső égésű motorral szerelt autók gyártásának leállítására. A teljes átállás tervét ellenzők az EU autózás szempontjából leszakadó országainak klubja.

Belvárosi tetőomlás: ki fizet a károsultaknak, a szétlapított autók gazdáinak?

Hónapokig tarthat, mire megállapítják, hogy kinek kell viselnie a budapesti, Jókai utcai tetőomlás anyagi következményeit. A szakértő szerint mindent eldönthet, hogy a tetőn dolgozó cégnek, illetve a lakóközösségnek volt-e megfelelő biztosítása.

Ezer kilométer egy feltöltéssel: kétféle áttörés a villanyautózásban

A hatótávfélelmeknek vethet véget a kínai CATL akkumulátorgyártó forradalmi akkumulátora, eközben a Mercedes egy másik úton lépte át az 1000 kilométeres határt az álomszép EQXX-szel.

Tiszta ígéret, mocskos ügy: a dízelautótól megváltást vártunk, majd lebukott, és nyögjük a következményeket

Rekordösszegű kártérítést fizet a dízelbotrányban érintett autók gazdáinak a Volkswagen, miközben a csalásra programozott Golfok és Passatok lassan kivétel nélkül tizenévesek, így akkor szennyezhetnek igazán, ha spórolnak a javításukon, ahogy az összes egyéb dízelmotoros autó szintén. Mi a helyzet Magyarországon?

Erős ötlet a Peugeot-tól az SUV-divat megfékezésére

A Peugeot ádázul küzd, hogy maga mögött tudja az SUV-divatot, de újdonsága, a 408 még mindig hobbiterepjáró egy kicsit. A változások így is egyértelműek az alacsony-magas családi autón, amelyhez dízelmotort egyáltalán nem kínálnak majd.

Megnyomod a piros gombot, kürtölsz, és végignézed, ahogy a vonat maga alá gyűri az autót

Idén kétszer annyi baleset történt Magyarország vasúti átjáróiban, mint az utóbbi években bármikor. Rengeteg autós áthajt a tilos jelzésen, évente akár 800-900-an letörik a sorompót, illetve képtelenek felmérni a közeledő szerelvény távolságát és sebességét. A Dr. Herpy: fogadóóra című műsor az előzményekkel és a súlyos következményekkel foglalkozik, de a lehetséges megoldásokat keresi.

Ágnes vett egy Fordot, a nevére írták, majd kapott egy levelet, hogy az autón régóta NAV-foglalás van

Az állami bürokrácia előállította az aranyszőrű bárány meséjének modern, aktatologatásra alkalmazott verzióját. Ebben egy használt autó előző és későbbi gazdáit ragasztották egymáshoz. Bónusz: a kormányhivatal sajtósát nem kapcsolja a telefonközpont, mert állítólag nem engedi a jogszabály.

Feszültség és ellentmondások az új benzines és dízelautók 2035-re tervezett EU-s betiltása miatt

Kevesebb mint másfél évtizedük maradt a hagyományos hajtású autóknak az Európai Parlament szerdai döntése nyomán, pedig még az elektromobilitási versenyben élen járó európai országok sincsenek felkészülve a teljes váltásra. Versenyfutás kezdődik a benzin- és dízelüzemű járművek kiirtásának céldátumáig, ezért megnéztük, mik lesznek az akadályok.

Ingyenpénz minden magyar villanyautó-vásárlónak? Megnéztük, a javaslat elég lehet-e a zöldítésre

Elszórt milliárdok a gazdag autóvásárlók kedvéért? Netán mindenki jól járna azzal, ha bármikor lehetne támogatott villanyautót venni? A helyzet bonyolultabb, és gondolni kell a tizenéves roncsok gazdáira is, mielőtt az állam megvalósítja a Magyar Nemzeti Bank ötletét.

Leköpve, életveszélyben: miért éri ennyi baleset az útkarbantartókat?

Évente száz baleset, az ezredforduló óta tizenkilenc halálos áldozat – nem kérdés, hogy Magyarország talán legkiszolgáltatottabb kétkezi munkásai az útkaparók. De mit kockáztat az autós, aki az életükkel játszik és letarolja a munkaterületüket? Ezzel is foglalkozik a Dr. Herpy: fogadóóra új epizódja.

Sebességkorlátozó rendszer minden új autóban? Kötelező lesz, ezért kipróbáltuk a budapesti forgalomban

Az automatikus sebességkorlátozó rendszer hamarosan minden autóban kötelező lesz. Kipróbáltuk egy Volvo rendszerét, hogy lássuk: mit szól a többi autós, ha egyvalaki soha sehol nem gyorshajt.

Véget ér a Covid miatti moratórium az autók műszakijára, százezernyi autó áraszthatja el a vizsgahelyeket

A Magyarországon forgalomban lévő autók átlagos kora tizenöt év, egy részüknek két éve lejárt a műszakija, ami most lesz igazán izgalmas, amikor ezeket a változatos állapotban lévő autókat ismét kötelező lesz levizsgáztatni. A megkérdezett szakértők szerint vizsgalavina indul ezekben a napokban.

Ezt látják a budapesti buszok kamerái a csattanás előtt

Megdöbbentő felvételekkel és súlyos szabálysértésekkel eddig elsősorban akkor találkoztunk, amikor egy autós feljelentette a másikat saját videói alapján. Ezúttal a budapesti menetrend szerinti buszok szemén át néztük meg a szomorúan tipikus ügyeket, de az Alapjárat.hu „Dr. Herpy: fogadóóra” című műsorában szó esik a következményekről, és persze arról, hogy mennyi esélye van bármely utasnak egy hirtelen fékező buszon.

Sem cáfolni, sem megerősíteni: a BMW dízelbotrányának epizódjai, és a legsúlyosabb magyarországi eset

Olvasónk BMW-je tavaly szeptemberben égett porrá a soroksári Auchan parkolójában. Decemberben jött a levél a Belügyminisztériumból, hogy vigye márkaszervizbe az autót, mert tűzveszélyes lehet. Az importőr szerint nem hibáztak, az igazságügyi szakértő szerint nem mondanak igazat.

Félti a jogosítványát? Így kérdezheti le büntetőpontjai számát

Eddig napokat vagy akár heteket kellett várni a pontszámokról szóló igazolásra, mostantól elég hozzá egy ügyfélkapu-regisztráció és két percen belül megtudhatjuk, mennyire járunk közel ahhoz, hogy bevonják a jogsinkat.

Így nyitják ki és lopják el az autódat egy olcsó kínai kütyüvel

A hagyományos slusszkulcsot felváltják az okoskulcsok vagy -kártyák: elég zsebben tartani ezeket, és magától nyílik az autó, illetve gombnyomással indul a motor. A keyless góval valójában a tolvajok dolgát tették könnyebbé az autógyártók: egy vizsgálaton ötszáz autótípusból csupán huszonöt nem bukott meg. A könnyen beszerezhető eszközök miatt érthető, de igencsak aggasztó, ami pár napja egy budapesti benzinkúton történt.

A Dózsa György úti tragédia ellentmondásos utóélete

Profi animációval rekonstruáltuk a 140-nel száguldó AMG Mercedes és a kanyarodó Citroen ütközését, elmondjuk, mit lehet kezdeni a jogosítvány nélkül vezető ámokfutókkal és azt is, hogy miért visszás a rájuk vonatkozó új szabály. Ezek az M. Richárd baleset végső tanulságai a Dr. Herpy: fogadóóra című műsorban.

Használtautó-vásárlás: nagy könnyítés a vevőknek, 12 hónapon át védi őket egy új szabály

Kopott féktárcsák, gumiabroncsok vagy matt fényezés miatt ezután sem lesz érdemes reklamálni az autókereskedésben, amikor viszont valóban műszaki hibás használt autót kap a vevő, több esélye lesz a kártérítésre, mint eddig.

A büntetőfékezők megpuccsolják a KRESZ-t Magyarországon?

A büntetőfékező azt akarja, hogy a mögötte haladó csinálja össze magát – mondja a közlekedési szakjogász, amikor a Magyarországon leggyakoribb közlekedési bűncselekményekről beszélünk. Az Alapjárat új műsorában szó van a közelmúlt magyarországi eseteiről, a büntetési tételekről, megszólal egy közlekedési pszichológust és egy sofőr, aki elszenvedett egy büntetőfékezést. Az is kiderül, érdemes-e fedélzeti kamerát szerelni minden autóba.

Légiriadók és szankciók közepette küzd a talpon maradásért Európa autóipara

Az ukrán beszállítókra támaszkodó német márkák, például a Volkswagen-csoport és a Mercedes szenved az akadozó ellátás miatt, a nyugat-ukrajnai munkások két légiriadó közt ismét a gépsorok mellett állnak, a Renault pedig hamarosan megszabadul Moszkvához közeli üzemétől, és tulajdonrészétől a Lada-művekben.

Amikor egy rozsdás csődarab többet ér, mint az autód

Ez egy mocskos üzlet, meséli az a vidéki autószerelő, aki szerint jóformán verekedésig fajuló viták alakulnak ki egy-egy bontott autókatalizátor miatt a felvásárlók közt. A részben lopott alkatrészek kereskedelmét csak tovább pörgetheti az orosz–ukrán háború egy nyersanyag miatt, amelyről húsz éve alig hallottunk.

Ki örülhet az egynapos autópálya-matricának és ki nem?

Fillérekbe fog kerülni az egynapos autópálya-matrica? Hányan vennének ilyet a magyar autósok közül és hány heti matricát vásároltak a külföldi, illetve magyar autósok? Az Európai Parlament döntése nyomán hamarosan több tagállamban jön az egynapos autópálya-matrica, utánajártunk a részleteknek.

A világmárka, amely most Putyin csapdájában ragadhat

Hogyan lett vezető nemzetközi márka a Renault az orosz piacon, miért vásárolta be magát a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ba, és miért nem szabadulhat könnyen Putyin öleléséből? Belerokkan a francia cég, ha az orosz kaland végén elhagyni kényszerül második legnagyobb piacát?

Autóipari pofonok: nem lesz orosz piac, aztán nyersanyag és végül új autó sem nagyon

A BMW, a Mercedes, a Volkswagen-konszern, de a Hyundai és a Kia is nehéz idők elé néz, miután a nyugati világ szigorúan leszakítja magáról Oroszországot. A cégek piacokat, beszállítókat és nyersanyagforrásokat veszítenek, pedig ezzel még két hete sem számoltak.

Földrengést okozhat az autóiparban egy orosz–ukrán háború

A Mercedes E osztályt Oroszországban is gyártják, a Lada a Renault-csoport érdekeltségébe tartozik, de az orosz piac kedvencei közt BMW-k és Lexusok is vannak, vagyis nagyon fájhat az autóiparnak, ha kiterjesztik a gazdasági szankciókat.

Autózás hidrogénnel: a Toyota lázálma vagy a következő nagy meglepetés?

Kétféle hidrogénnel működő konstrukciót is párhuzamosan fejleszt a Toyota, amely nemcsak a környezetet, de az autóipari munkahelyek millióit is megmentené azzal, hogy nem hajol földig a villanyautózás előtt. Értelmes alternatívák ezek? Vagy ekkorát téved a világ egyik legnagyobb autógyártója?

Dömperek zöld rendszámmal, avagy miért átverés a plug-in hibrid autó

Ismét kiderült, hogy az autógyártók nagyvonalúan bánnak a számokkal, ha környezetbarátként kell eladni egy technológiát, amely valójában messze nem az. Ezúttal az autók gazdái is részesei a konnektorról tölthető hibridek drámájának.

Kinek érdemes elgondolkodnia a havidíjas autóbérlésen a saját autó helyett?

Egy kínai tömeggyártó havi 500 euróért ad új autót európai ügyfeleinek: csak tankolni kell és menni, ez a Lynk & Co üzleti modellje. Bár a cég egyelőre nem jelent meg Magyarországon, havidíjas autóbérlési lehetőség itthon is van, ezért megnéztük az autótartás fontos számait, és beszéltünk az egyik szolgáltatóval.

A túlerőltetett zöld átállás miatt nem lesz új autód

A nagy zöldítési folyamatban kinyírtak egy sor, Magyarországon is népszerű családiautó-típust. Ezekből többé nem lehet benzines vagy dízelváltozatot rendelni, a drága elektromos pedig szinte senkinek nem kell. Megnéztük az árakat és a műszaki paramétereket, illetve feltettük kérdéseinket az Opel, a Peugeot és a Citroën importőrének.

András vett egy új Ladát pár éve, de valószínűleg jobban járt volna egy belépőjeggyel a pokolba

Olvasónk autója még csak öt éves, de három oldalnyi hibalistát produkált eddig, és még mindig sok gond van vele. Az oroszok nehezen változnak: egy alkalommal 9 hónapig kellett várni az alkatrészre, törnek a beltéri műanyagok, és szinte azonnal megjelent a rozsda a karosszérián. Mit mond a forgalmazó? És mire készül az autó gazdája?