Zách Dániel

RSS

A világmárka, amely most Putyin csapdájában ragadhat

Hogyan lett vezető nemzetközi márka a Renault az orosz piacon, miért vásárolta be magát a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ba, és miért nem szabadulhat könnyen Putyin öleléséből? Belerokkan a francia cég, ha az orosz kaland végén elhagyni kényszerül második legnagyobb piacát?

Autóipari pofonok: nem lesz orosz piac, aztán nyersanyag és végül új autó sem nagyon

A BMW, a Mercedes, a Volkswagen-konszern, de a Hyundai és a Kia is nehéz idők elé néz, miután a nyugati világ szigorúan leszakítja magáról Oroszországot. A cégek piacokat, beszállítókat és nyersanyagforrásokat veszítenek, pedig ezzel még két hete sem számoltak.

Földrengést okozhat az autóiparban egy orosz–ukrán háború

A Mercedes E osztályt Oroszországban is gyártják, a Lada a Renault-csoport érdekeltségébe tartozik, de az orosz piac kedvencei közt BMW-k és Lexusok is vannak, vagyis nagyon fájhat az autóiparnak, ha kiterjesztik a gazdasági szankciókat.

Autózás hidrogénnel: a Toyota lázálma vagy a következő nagy meglepetés?

Kétféle hidrogénnel működő konstrukciót is párhuzamosan fejleszt a Toyota, amely nemcsak a környezetet, de az autóipari munkahelyek millióit is megmentené azzal, hogy nem hajol földig a villanyautózás előtt. Értelmes alternatívák ezek? Vagy ekkorát téved a világ egyik legnagyobb autógyártója?

Dömperek zöld rendszámmal, avagy miért átverés a plug-in hibrid autó

Ismét kiderült, hogy az autógyártók nagyvonalúan bánnak a számokkal, ha környezetbarátként kell eladni egy technológiát, amely valójában messze nem az. Ezúttal az autók gazdái is részesei a konnektorról tölthető hibridek drámájának.

Kinek érdemes elgondolkodnia a havidíjas autóbérlésen a saját autó helyett?

Egy kínai tömeggyártó havi 500 euróért ad új autót európai ügyfeleinek: csak tankolni kell és menni, ez a Lynk & Co üzleti modellje. Bár a cég egyelőre nem jelent meg Magyarországon, havidíjas autóbérlési lehetőség itthon is van, ezért megnéztük az autótartás fontos számait, és beszéltünk az egyik szolgáltatóval.

A túlerőltetett zöld átállás miatt nem lesz új autód

A nagy zöldítési folyamatban kinyírtak egy sor, Magyarországon is népszerű családiautó-típust. Ezekből többé nem lehet benzines vagy dízelváltozatot rendelni, a drága elektromos pedig szinte senkinek nem kell. Megnéztük az árakat és a műszaki paramétereket, illetve feltettük kérdéseinket az Opel, a Peugeot és a Citroën importőrének.

András vett egy új Ladát pár éve, de valószínűleg jobban járt volna egy belépőjeggyel a pokolba

Olvasónk autója még csak öt éves, de három oldalnyi hibalistát produkált eddig, és még mindig sok gond van vele. Az oroszok nehezen változnak: egy alkalommal 9 hónapig kellett várni az alkatrészre, törnek a beltéri műanyagok, és szinte azonnal megjelent a rozsda a karosszérián. Mit mond a forgalmazó? És mire készül az autó gazdája?

Hoz-e megváltást az autóiparnak a növényi olajból készült dízel?

Az elektromos autók gyors terjedése ellenére a dízelek is biztosan velünk lesznek még tíz-húsz évig. Ezért különösen érdekes, hogy sikerül-e a HVO nevű alternatív gázolajnak teret nyernie, amely akár használt sütőolajból is előállítható, és mások mellett a Volkswagen is felkészíti rá újabb motorjait.

Olvasónk segített autót venni a házaspárnak, amelynek egy részeg greengós összetörte a parkoló kocsiját

Mária és férje másfél évig hiába várta a kártérítést, miután szabályosan leparkolt autójukat éjszaka összetörte egy részeg sofőr. Marci olvasta az ügyről szóló cikket, és jelentkezett, hogy támogatná a károsultat az autócserében, de ezután jött még a neheze.

1000 kilométeres hatótávú elektromos autót villantott a Mercedes

Egy sor okos műszaki megoldással, de meglehetősen szerény teljesítménnyel fordítaná meg a villanyautós képletet a Mercedes. Itt többről van szó, mint pusztán egy új típusról: ez lehet a megfelelő irány az autóiparban.

Az autós korrupció ősforrása: a műszakivizsga-rendszer

A tökéletes bizalmatlanság állapota: avagy mi történik Magyarország legnagyobb autós műszakivizsga-bázisán a nagy ügyészségi razzia után, és miért volt várható, hogy összedől az időpontmutyi rendszere.

Tragikus törésteszt-eredmények: az olcsó Dacia villanyautó és a népszerű Renault Zoe lerombolja a gyártó presztízsét?

Az elérhető ötből mindössze egy csillagot kapott a független törésteszten a legolcsóbb, Magyarországon is kapható új villanyautó, a Dacia Spring, Európa egyik legnépszerűbb villanyautója, a Renault Zoe pedig egyet sem. A teszteket végző EuroNCAP vezetője cinikusnak nevezete a gyártót, mi pedig megmutattuk az eredményeket egy igazságügyi szakértőnek.

Mit tehet meg és mit nem egy nagy hirdetési portál, ha ő az úr a piacon?

A Használtautó.hu a kereskedőknek kedvezményt ad, ha máshol nem hirdetnek, a versenyhivatal eljárást indított emiatt. Hibázott-e a legnagyobb autóhirdetési portál? Mivel jár a brutális piaci fölény és mit mond a jogász szakértő, kiszoríthatók-e ilyen eszközökkel a versenytársak?

A BMW egy brutális SUV-vel úszik szemben az árral

Nyolchengeres benzinmotorral, illetve villanymotorral összesen 750 lóerős lesz az XM, amely a BMW tuningcégének önálló modellje. És az anyavállalat sem temeti még a belső égésű motorokat.

Önvezető autók: a Mercedes előzi a Teslát

Az önvezetőautó-forradalom újabb állomása: a volán mögött ülve is lehet majd emailezni és netezni az autóban, mert a Drive Pilot hatósági jóváhagyást kapott Németországban.

Ahol a valóság legyőzte a facebookos vírustagadást

Az elzárt Borsod megyei falvakban sokáig nem vették komolyan a koronavírus-járványt, mert a helyiek zöme jobban hitt a pletykának, a közösségi médiában terjedő álhíreknek vagy akár dr. Gődénynek, mint a hivatalos tájékoztatásnak. Aztán történt valami.

Ott mennek Norbiék, ők is felvették, és még élnek – hangosbemondóval buzdítanak oltásra Csenyétén

Csenyétén a Facebookon terjedő álhírek miatt halálos veszélynek tartották a védőoltást korábban, mostanra azonban elkezdték komolyabban venni. És autós hangosbemondóval is kéri a Magyar Máltai Szeretetszolgálat őket, hogy bízzanak a vakcinákban.

Budapesti tömegsport: sorelőzés a buszsávon

Úgy tűnik, nem Karácsony Gergely sofőrje az egyetlen, aki az Erzsébet híd buszsávján kerülte ki a dugót. A bekanyarodáshoz átmenetileg az arra nem jogosult autó is ráhajthat a buszsávokra, de feltűnő, hogy milyen rugalmasan értelmezik a szabályokat a sofőrök. Nem csoda, azok nem is elég egyértelműek, és az ellenőrzés is lehetne profibb, például az informatikai adatok összekötésével.

Rabszolgamunka és embertelen körülmények: amiről a villanyautózás kapcsán nem beszélünk

Az akkumulátorhoz szükség van kobaltra, amit a világ egyik legszegényebb országában bányásznak. A nyersanyagból egyre több kell, és noha pár éve már az egész világ tudja, hogy morális bajok van az előállítással, egyelőre nehézkesen megy az átállás – legyen szó akár emberibb körülményekről, akár más típusú akkumulátortechnológiáról.

A befagyasztott benzinár elpárologtatta a Shell jobb minőségű 95-ösét

Amióta csökkent a 95-ös benzin ára, mindenki prémiumot tankolna, mert arra is vonatkozik a jogszabály. A Shell már lépett: több helyen szünetel a V-Power 95 forgalmazása. Van értelme ilyet tankolni, tényleg jót tesz a motornak? Lesz utánpótlás?

Sokan hívogatják az autószervizeket, hogy kiiktatnák az autójukból az AdBlue-rendszert

Naponta több hívás érkezik az egyik ismert autótechnikai szakműhelyhez, amióta hiánycikk lett a modern dízelmotoros autókhoz használt adalék, az AdBlue Magyarországon. Mostanra ugyan enyhült a probléma, de a folyadék megdrágult. Sokan egyszerűen kiiktatnák az AdBlue-rendszert az autójukból. Elmondjuk, miért gond ez.

Megállíthatatlan a városi terepjárók térnyerése, és a csiphiány csak rátett egy lapáttal

Akár milliókkal drágábbak, többet fogyasztanak, nehezebbek, és mégis az SUV-ket veszik a legtöbben. De mi fogja őket hajtani a jövőben: villany-, benzin- vagy dízelmotor, esetleg valami más? Sokféle választ adunk a fontos kérdésre.

Fájdalmasan drága a benzin és a gázolaj? Íme néhány tipp, hogy kevesebbet fogyasszon az autó

Noha hétfőtől három hónapon át legfeljebb 480 forintba kerülhet egy liter üzemanyag a magyar kutakon, még ez a befagyasztott ár is sokkal magasabb a korábban megszokottnál: ideje tehát alaposan visszafogni az autót és okosabban vezetni, hogy kevesebbet fogyasszon. Ehhez adunk néhány tanácsot.

Miért mennek emberek forgalommal szemben az autópályán?

Három év alatt száz ügy, és a városi legendával ellentétben nem csak idősek az érintettek. Van, aki a lehajtón hajt fel, mások visszafordulnak a pályán. A nemrég átadott M30-ason történt esetek után a helyszínen és szakemberek segítségével kerestük a válaszokat.

Ezt tudja a Nio, az erős kínai Tesla-rivális

Pofonegyszerű trükkel segít a villanyautók töltési- és hatótávproblémáján a kínai cég. Típusainak európai forgalmazása megkezdődött és a legnépszerűbb modell olcsóbb lehet, mint a hasonló Teslák.

Mikor és hogy fog megoldódni az AdBlue-ügy Magyarországon? Megkérdeztük a Molt

A modern dízelek működéséhez nélkülözhetetlen adalékanyag legnagyobb hazai forgalmazója szerint többféle hatás érvényesül egyszerre, és ez eredményezi a pánikot. A megoldás kézenfekvő, nem kell rá hónapokat várni, de van rossz hírünk is.

A dízelbuszok és -teherautók is leállhatnak az AdBlue-hiány miatt, már a Molnál is alig van készlet

Napok alatt eltűnt a magyar kutakról a modern dízelmotorok működéséhez nélkülözhetetlen AdBlue adalék, miután kiderült, hogy az összes európai gyár csökkentette vagy leállította a gyártását. A probléma a 300 ezer dízelautón kívül több ezer buszt, 100 ezer kishaszonjárművet és legalább 30 ezer teherautót érint. Senki nem tudja, lesz-e időben utánpótlás.

Egy részeg greengós összetörte az autójukat, így derült ki, micsoda pokoljárás vár azokra, akik hasonlóképp járnak

Véletlenül pont akkor mozdult el a holtpontról az ügy, amikor újságíróként megkérdeztük a hatóságokat és a biztosítót. Az ittas vezetésért elítélt autós még így is hamarabb kapta vissza a jogosítványát, mint ahogy a biztosító kártalanította a rommá tört Nissan gazdáját.

Csak roncsautók buknak meg a környezetvédelmi vizsgán

Egy helyszíni környezetvédelmi vizsgálatot végignézve megértettük, miért értelmetlen az összes öreg autót kitiltani a városból és eleve jónak tekinteni bármit, ami fiatalabb. Van jobb megoldás, csak használni kéne.