RSS
A hatótávfélelmeknek vethet véget a kínai CATL akkumulátorgyártó forradalmi akkumulátora, eközben a Mercedes egy másik úton lépte át az 1000 kilométeres határt az álomszép EQXX-szel.
Rekordösszegű kártérítést fizet a dízelbotrányban érintett autók gazdáinak a Volkswagen, miközben a csalásra programozott Golfok és Passatok lassan kivétel nélkül tizenévesek, így akkor szennyezhetnek igazán, ha spórolnak a javításukon, ahogy az összes egyéb dízelmotoros autó szintén. Mi a helyzet Magyarországon?
A Peugeot ádázul küzd, hogy maga mögött tudja az SUV-divatot, de újdonsága, a 408 még mindig hobbiterepjáró egy kicsit. A változások így is egyértelműek az alacsony-magas családi autón, amelyhez dízelmotort egyáltalán nem kínálnak majd.
Cikkünkben annak a több mint 900 ezer magyar autótulajdonosnak szeretnénk segíteni, akik akár évekig lejárt forgalmival közlekedtek, mert éltek a járvány idejére bevezetett állami könnyítéssel. Ideje sietni, a moratórium június 30-án lejár.
Idén kétszer annyi baleset történt Magyarország vasúti átjáróiban, mint az utóbbi években bármikor. Rengeteg autós áthajt a tilos jelzésen, évente akár 800-900-an letörik a sorompót, illetve képtelenek felmérni a közeledő szerelvény távolságát és sebességét. A Dr. Herpy: fogadóóra című műsor az előzményekkel és a súlyos következményekkel foglalkozik, de a lehetséges megoldásokat keresi.
Az állami bürokrácia előállította az aranyszőrű bárány meséjének modern, aktatologatásra alkalmazott verzióját. Ebben egy használt autó előző és későbbi gazdáit ragasztották egymáshoz. Bónusz: a kormányhivatal sajtósát nem kapcsolja a telefonközpont, mert állítólag nem engedi a jogszabály.
Kevesebb mint másfél évtizedük maradt a hagyományos hajtású autóknak az Európai Parlament szerdai döntése nyomán, pedig még az elektromobilitási versenyben élen járó európai országok sincsenek felkészülve a teljes váltásra. Versenyfutás kezdődik a benzin- és dízelüzemű járművek kiirtásának céldátumáig, ezért megnéztük, mik lesznek az akadályok.
Elszórt milliárdok a gazdag autóvásárlók kedvéért? Netán mindenki jól járna azzal, ha bármikor lehetne támogatott villanyautót venni? A helyzet bonyolultabb, és gondolni kell a tizenéves roncsok gazdáira is, mielőtt az állam megvalósítja a Magyar Nemzeti Bank ötletét.
A fapados kivitel mindössze négymillió forintba kerül, ezzel ez a legolcsóbb új autó, de öt év garanciával adják. Az erős kezdeti ígéretek ellenére egyértelmű, hogy az alacsony ár ügyetlen megoldásokkal és igénytelen részletekkel is jár. Óvatlan döntés-e megvenni a legolcsóbbat? Alaposan próbára tettük a Mitsubishi Space Start.
Évente száz baleset, az ezredforduló óta tizenkilenc halálos áldozat – nem kérdés, hogy Magyarország talán legkiszolgáltatottabb kétkezi munkásai az útkaparók. De mit kockáztat az autós, aki az életükkel játszik és letarolja a munkaterületüket? Ezzel is foglalkozik a Dr. Herpy: fogadóóra új epizódja.
Az automatikus sebességkorlátozó rendszer hamarosan minden autóban kötelező lesz. Kipróbáltuk egy Volvo rendszerét, hogy lássuk: mit szól a többi autós, ha egyvalaki soha sehol nem gyorshajt.
A Magyarországon forgalomban lévő autók átlagos kora tizenöt év, egy részüknek két éve lejárt a műszakija, ami most lesz igazán izgalmas, amikor ezeket a változatos állapotban lévő autókat ismét kötelező lesz levizsgáztatni. A megkérdezett szakértők szerint vizsgalavina indul ezekben a napokban.
Mivel az állam akár 2,5 millió forinttal is beszáll a három vagy több gyereket nevelő családok újautó-vásárlásába, Magyarországon a legolcsóbb típusok sikere biztosra vehető. A hétülésesek árlistájának alján a Jogger áll, akár 3,75 millióért hozzá lehet jutni, mégis meglepően sokat nyújt az áráért.
Megdöbbentő felvételekkel és súlyos szabálysértésekkel eddig elsősorban akkor találkoztunk, amikor egy autós feljelentette a másikat saját videói alapján. Ezúttal a budapesti menetrend szerinti buszok szemén át néztük meg a szomorúan tipikus ügyeket, de az Alapjárat.hu „Dr. Herpy: fogadóóra” című műsorában szó esik a következményekről, és persze arról, hogy mennyi esélye van bármely utasnak egy hirtelen fékező buszon.
Olvasónk BMW-je tavaly szeptemberben égett porrá a soroksári Auchan parkolójában. Decemberben jött a levél a Belügyminisztériumból, hogy vigye márkaszervizbe az autót, mert tűzveszélyes lehet. Az importőr szerint nem hibáztak, az igazságügyi szakértő szerint nem mondanak igazat.
Eddig napokat vagy akár heteket kellett várni a pontszámokról szóló igazolásra, mostantól elég hozzá egy ügyfélkapu-regisztráció és két percen belül megtudhatjuk, mennyire járunk közel ahhoz, hogy bevonják a jogsinkat.
Évente 40 ezer kilométert tesznek meg, lépésben és padlógázon nyúzzák őket, összekarcolják mindegyiket, gyakran kétezer méteres hágókra másznak a tetőn kerékpárokkal. A Giro d'Italiához hasonló versenyek kísérőjárművei nélkül maga a verseny már elképzelhetetlen. Bemutatjuk a sokkerekű karaván érdekességeit.
A hagyományos slusszkulcsot felváltják az okoskulcsok vagy -kártyák: elég zsebben tartani ezeket, és magától nyílik az autó, illetve gombnyomással indul a motor. A keyless góval valójában a tolvajok dolgát tették könnyebbé az autógyártók: egy vizsgálaton ötszáz autótípusból csupán huszonöt nem bukott meg. A könnyen beszerezhető eszközök miatt érthető, de igencsak aggasztó, ami pár napja egy budapesti benzinkúton történt.
Profi animációval rekonstruáltuk a 140-nel száguldó AMG Mercedes és a kanyarodó Citroen ütközését, elmondjuk, mit lehet kezdeni a jogosítvány nélkül vezető ámokfutókkal és azt is, hogy miért visszás a rájuk vonatkozó új szabály. Ezek az M. Richárd baleset végső tanulságai a Dr. Herpy: fogadóóra című műsorban.
Kopott féktárcsák, gumiabroncsok vagy matt fényezés miatt ezután sem lesz érdemes reklamálni az autókereskedésben, amikor viszont valóban műszaki hibás használt autót kap a vevő, több esélye lesz a kártérítésre, mint eddig.
Az óbudai parkolási káoszról szóló korábbi cikkünk után megnéztük, mi a helyzet más budapesti kerületekben, hogyan kezelik a problémát Nyugat-Európában, illetve mi szerepel a főváros fejlesztési terveiben. Nem nagyon van olyan megoldás, amely ennyi autó mellett érdemi könnyítést jelentene.
A büntetőfékező azt akarja, hogy a mögötte haladó csinálja össze magát – mondja a közlekedési szakjogász, amikor a Magyarországon leggyakoribb közlekedési bűncselekményekről beszélünk. Az Alapjárat új műsorában szó van a közelmúlt magyarországi eseteiről, a büntetési tételekről, megszólal egy közlekedési pszichológust és egy sofőr, aki elszenvedett egy büntetőfékezést. Az is kiderül, érdemes-e fedélzeti kamerát szerelni minden autóba.
Kevesebb mint kétezer nyilvános villanyautó-töltő és ilyen villanyautóárak mellett nem csodálkozhatunk, hogy Magyarországon biceg a nagy zöldautós forradalom. A helyzet ennél persze összetettebb, és sok a dilemma Európa-szerte. Ezeket mutatjuk be most.
Az ukrán beszállítókra támaszkodó német márkák, például a Volkswagen-csoport és a Mercedes szenved az akadozó ellátás miatt, a nyugat-ukrajnai munkások két légiriadó közt ismét a gépsorok mellett állnak, a Renault pedig hamarosan megszabadul Moszkvához közeli üzemétől, és tulajdonrészétől a Lada-művekben.
Ez egy mocskos üzlet, meséli az a vidéki autószerelő, aki szerint jóformán verekedésig fajuló viták alakulnak ki egy-egy bontott autókatalizátor miatt a felvásárlók közt. A részben lopott alkatrészek kereskedelmét csak tovább pörgetheti az orosz–ukrán háború egy nyersanyag miatt, amelyről húsz éve alig hallottunk.
Fillérekbe fog kerülni az egynapos autópálya-matrica? Hányan vennének ilyet a magyar autósok közül és hány heti matricát vásároltak a külföldi, illetve magyar autósok? Az Európai Parlament döntése nyomán hamarosan több tagállamban jön az egynapos autópálya-matrica, utánajártunk a részleteknek.
Hogyan lett vezető nemzetközi márka a Renault az orosz piacon, miért vásárolta be magát a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ba, és miért nem szabadulhat könnyen Putyin öleléséből? Belerokkan a francia cég, ha az orosz kaland végén elhagyni kényszerül második legnagyobb piacát?
A BMW, a Mercedes, a Volkswagen-konszern, de a Hyundai és a Kia is nehéz idők elé néz, miután a nyugati világ szigorúan leszakítja magáról Oroszországot. A cégek piacokat, beszállítókat és nyersanyagforrásokat veszítenek, pedig ezzel még két hete sem számoltak.
A Mercedes E osztályt Oroszországban is gyártják, a Lada a Renault-csoport érdekeltségébe tartozik, de az orosz piac kedvencei közt BMW-k és Lexusok is vannak, vagyis nagyon fájhat az autóiparnak, ha kiterjesztik a gazdasági szankciókat.
Kétféle hidrogénnel működő konstrukciót is párhuzamosan fejleszt a Toyota, amely nemcsak a környezetet, de az autóipari munkahelyek millióit is megmentené azzal, hogy nem hajol földig a villanyautózás előtt. Értelmes alternatívák ezek? Vagy ekkorát téved a világ egyik legnagyobb autógyártója?