Alapjárat

RSS

A túlerőltetett zöld átállás miatt nem lesz új autód

A nagy zöldítési folyamatban kinyírtak egy sor, Magyarországon is népszerű családiautó-típust. Ezekből többé nem lehet benzines vagy dízelváltozatot rendelni, a drága elektromos pedig szinte senkinek nem kell. Megnéztük az árakat és a műszaki paramétereket, illetve feltettük kérdéseinket az Opel, a Peugeot és a Citroën importőrének.

Gyakori kérdések, amelyektől hülyét kapnak az autókereskedésekben

Nem, nem lehet három napig indoklás nélkül visszavinni az autót, és az „alját” sem mondják meg telefonban. Ha ilyesmikkel indít a vevő, ott nagy valószínűséggel hamar elromlik a hangulat, és nem valószínű, hogy adásvétel lesz a vége. Az érme két oldalát bemutató sorozatunk első része.

András vett egy új Ladát pár éve, de valószínűleg jobban járt volna egy belépőjeggyel a pokolba

Olvasónk autója még csak öt éves, de három oldalnyi hibalistát produkált eddig, és még mindig sok gond van vele. Az oroszok nehezen változnak: egy alkalommal 9 hónapig kellett várni az alkatrészre, törnek a beltéri műanyagok, és szinte azonnal megjelent a rozsda a karosszérián. Mit mond a forgalmazó? És mire készül az autó gazdája?

Hoz-e megváltást az autóiparnak a növényi olajból készült dízel?

Az elektromos autók gyors terjedése ellenére a dízelek is biztosan velünk lesznek még tíz-húsz évig. Ezért különösen érdekes, hogy sikerül-e a HVO nevű alternatív gázolajnak teret nyernie, amely akár használt sütőolajból is előállítható, és mások mellett a Volkswagen is felkészíti rá újabb motorjait.

Olvasónk segített autót venni a házaspárnak, amelynek egy részeg greengós összetörte a parkoló kocsiját

Mária és férje másfél évig hiába várta a kártérítést, miután szabályosan leparkolt autójukat éjszaka összetörte egy részeg sofőr. Marci olvasta az ügyről szóló cikket, és jelentkezett, hogy támogatná a károsultat az autócserében, de ezután jött még a neheze.

1000 kilométeres hatótávú elektromos autót villantott a Mercedes

Egy sor okos műszaki megoldással, de meglehetősen szerény teljesítménnyel fordítaná meg a villanyautós képletet a Mercedes. Itt többről van szó, mint pusztán egy új típusról: ez lehet a megfelelő irány az autóiparban.

Az autós korrupció ősforrása: a műszakivizsga-rendszer

A tökéletes bizalmatlanság állapota: avagy mi történik Magyarország legnagyobb autós műszakivizsga-bázisán a nagy ügyészségi razzia után, és miért volt várható, hogy összedől az időpontmutyi rendszere.

Tragikus törésteszt-eredmények: az olcsó Dacia villanyautó és a népszerű Renault Zoe lerombolja a gyártó presztízsét?

Az elérhető ötből mindössze egy csillagot kapott a független törésteszten a legolcsóbb, Magyarországon is kapható új villanyautó, a Dacia Spring, Európa egyik legnépszerűbb villanyautója, a Renault Zoe pedig egyet sem. A teszteket végző EuroNCAP vezetője cinikusnak nevezete a gyártót, mi pedig megmutattuk az eredményeket egy igazságügyi szakértőnek.

Mit tehet meg és mit nem egy nagy hirdetési portál, ha ő az úr a piacon?

A Használtautó.hu a kereskedőknek kedvezményt ad, ha máshol nem hirdetnek, a versenyhivatal eljárást indított emiatt. Hibázott-e a legnagyobb autóhirdetési portál? Mivel jár a brutális piaci fölény és mit mond a jogász szakértő, kiszoríthatók-e ilyen eszközökkel a versenytársak?

A BMW egy brutális SUV-vel úszik szemben az árral

Nyolchengeres benzinmotorral, illetve villanymotorral összesen 750 lóerős lesz az XM, amely a BMW tuningcégének önálló modellje. És az anyavállalat sem temeti még a belső égésű motorokat.

Önvezető autók: a Mercedes előzi a Teslát

Az önvezetőautó-forradalom újabb állomása: a volán mögött ülve is lehet majd emailezni és netezni az autóban, mert a Drive Pilot hatósági jóváhagyást kapott Németországban.

Budapesti tömegsport: sorelőzés a buszsávon

Úgy tűnik, nem Karácsony Gergely sofőrje az egyetlen, aki az Erzsébet híd buszsávján kerülte ki a dugót. A bekanyarodáshoz átmenetileg az arra nem jogosult autó is ráhajthat a buszsávokra, de feltűnő, hogy milyen rugalmasan értelmezik a szabályokat a sofőrök. Nem csoda, azok nem is elég egyértelműek, és az ellenőrzés is lehetne profibb, például az informatikai adatok összekötésével.

Új modellnek álcázták a nép-Suzukit

Az úgynevezett elérhető árú családi autó már rég nem olcsó, de csak ott nyúltak hozzá, ahol muszáj volt. A lágyhibrid-kivitelt próbáltuk ki, a többi változatra még várni kell.

A befagyasztott benzinár elpárologtatta a Shell jobb minőségű 95-ösét

Amióta csökkent a 95-ös benzin ára, mindenki prémiumot tankolna, mert arra is vonatkozik a jogszabály. A Shell már lépett: több helyen szünetel a V-Power 95 forgalmazása. Van értelme ilyet tankolni, tényleg jót tesz a motornak? Lesz utánpótlás?

Sokan hívogatják az autószervizeket, hogy kiiktatnák az autójukból az AdBlue-rendszert

Naponta több hívás érkezik az egyik ismert autótechnikai szakműhelyhez, amióta hiánycikk lett a modern dízelmotoros autókhoz használt adalék, az AdBlue Magyarországon. Mostanra ugyan enyhült a probléma, de a folyadék megdrágult. Sokan egyszerűen kiiktatnák az AdBlue-rendszert az autójukból. Elmondjuk, miért gond ez.

Megállíthatatlan a városi terepjárók térnyerése, és a csiphiány csak rátett egy lapáttal

Akár milliókkal drágábbak, többet fogyasztanak, nehezebbek, és mégis az SUV-ket veszik a legtöbben. De mi fogja őket hajtani a jövőben: villany-, benzin- vagy dízelmotor, esetleg valami más? Sokféle választ adunk a fontos kérdésre.

Fájdalmasan drága a benzin és a gázolaj? Íme néhány tipp, hogy kevesebbet fogyasszon az autó

Noha hétfőtől három hónapon át legfeljebb 480 forintba kerülhet egy liter üzemanyag a magyar kutakon, még ez a befagyasztott ár is sokkal magasabb a korábban megszokottnál: ideje tehát alaposan visszafogni az autót és okosabban vezetni, hogy kevesebbet fogyasszon. Ehhez adunk néhány tanácsot.

Miért mennek emberek forgalommal szemben az autópályán?

Három év alatt száz ügy, és a városi legendával ellentétben nem csak idősek az érintettek. Van, aki a lehajtón hajt fel, mások visszafordulnak a pályán. A nemrég átadott M30-ason történt esetek után a helyszínen és szakemberek segítségével kerestük a válaszokat.

Ezt tudja a Nio, az erős kínai Tesla-rivális

Pofonegyszerű trükkel segít a villanyautók töltési- és hatótávproblémáján a kínai cég. Típusainak európai forgalmazása megkezdődött és a legnépszerűbb modell olcsóbb lehet, mint a hasonló Teslák.

Te is lehetsz „óratekerő”, ha valaki elrontja az autód kilométerszámát az állami rendszerben

Az autók kilométer-számlálójának manipulációja csalás, börtön jár érte, ha elkapnak, de amíg ilyen béna hibákkal van tele az állami adatbázis, senkinek nem kell aggódnia. Illetve mégis: a becsületes autótulajnak, aki nem akar gyanúba keveredni.

Mikor és hogy fog megoldódni az AdBlue-ügy Magyarországon? Megkérdeztük a Molt

A modern dízelek működéséhez nélkülözhetetlen adalékanyag legnagyobb hazai forgalmazója szerint többféle hatás érvényesül egyszerre, és ez eredményezi a pánikot. A megoldás kézenfekvő, nem kell rá hónapokat várni, de van rossz hírünk is.

A dízelbuszok és -teherautók is leállhatnak az AdBlue-hiány miatt, már a Molnál is alig van készlet

Napok alatt eltűnt a magyar kutakról a modern dízelmotorok működéséhez nélkülözhetetlen AdBlue adalék, miután kiderült, hogy az összes európai gyár csökkentette vagy leállította a gyártását. A probléma a 300 ezer dízelautón kívül több ezer buszt, 100 ezer kishaszonjárművet és legalább 30 ezer teherautót érint. Senki nem tudja, lesz-e időben utánpótlás.

Egy részeg greengós összetörte az autójukat, így derült ki, micsoda pokoljárás vár azokra, akik hasonlóképp járnak

Véletlenül pont akkor mozdult el a holtpontról az ügy, amikor újságíróként megkérdeztük a hatóságokat és a biztosítót. Az ittas vezetésért elítélt autós még így is hamarabb kapta vissza a jogosítványát, mint ahogy a biztosító kártalanította a rommá tört Nissan gazdáját.

Így szorulnak ki az autók a városból

Nemcsak egyre drágábbak, de az utóbbi években a városi utakat is túlterhelték az autók, ezért előbb-utóbb ki fogják őket szorítani az utcákról. A régebbieket inkább előbb. Mi jön ezután?

Csak roncsautók buknak meg a környezetvédelmi vizsgán

Egy helyszíni környezetvédelmi vizsgálatot végignézve megértettük, miért értelmetlen az összes öreg autót kitiltani a városból és eleve jónak tekinteni bármit, ami fiatalabb. Van jobb megoldás, csak használni kéne.

Sebességkorlátozó-rendszer lesz minden új autóban

Nem lehet teljesen kikapcsolni, és hamarosan nem is vehetünk olyan új autót, amelybe nem szerelik be a gyorshajtók villanypásztorát. Hogyan működik az ISA, és mit szól ehhez a gyorshajtás-szakértő?

Megvan, miért gyulladnak ki a dízel-BMW-k

Előző cikkünk óta újabb két autó égett porrá Magyarországon, és az egyik felgyújtotta a körülötte parkoló autókat is. Igazságügyi szakértővel mutatjuk be, mi okozza az öngyulladást.

Miért ilyen drágák mostanában az új és használt autók?

Egyre tisztább és biztonságosabb autókat szeretnénk, egyelőre viszont egyre öregebb és rosszabb autókat vehetünk, ráadásul azok is folyamatosan drágulnak. Utánajártunk az okoknak.

Az önvezető autó egyelőre néphülyítés

Néhány éve még versenyt ígérgettek egymással a gyártók, most viszont a Tesla is azt kéri, hogy a legfejlettebb önvezető-megoldásának a használói legyenek paranoiásak a volán mögött. Jó okuk van rá.

40 ezer kilométer villanyautóval, Magyarországon

Három éve egy benzines egyterűből ült át a család egy új Nissan Leafbe, amely azóta az egyetlen autójuk. Mára kezd kirajzolódni, kinek lehet jó a váltás, és melyek a tipikus tévhitek a villanyautózással kapcsolatban.