autóipar

RSS

Az autóipar válsága gazdasági nagyhatalmat csinált egy 23 milliós szigetből

Tajvan politikailag Kína árnyékában él, de egy kulcsfontosságú gazdasági területen, a csipgyártásban a világ központja. Emiatt a tajvani kormány most az autóipari csiphiány farvizén próbálja javítani nemzetközi pozícióit, bár a dolognak sok buktatója van.

Az Apple a Kiával közösen gyárthat elektromos autót

2024-ben készülhet el az első Apple-autó.

Egymilliónál is több autót hívtak vissza tavaly Európában, íme a legérintettebb márkák

Bőven akadtak problémái az autógyártóknak 2020-ban, úgyhogy a Telex és az Alapjárat összegyűjtötte, hogyan alakult a gyári hiba miatti visszahívások top10-es listája. Van olyan márka, amelynél több tucat visszahívás volt.

Leállt a Ford németországi gyára, mert nincs elég mikrocsip

Egy hónapra küldték haza az alkalmazottakat. Rajtuk kívül több német autógyár is részlegesen leállt az alkatrészek hiánya miatt.

Öt perc alatt feltölthető elektromosautó-akkumulátoron dolgozik egy izraeli startup

Ehhez a töltőhálózat fejlesztésére is szükség lesz.

Leáll a kecskeméti Mercedes, a győri Audi egy műszakban folytatja

Világszerte gondok vannak az alkatrészellátásban.

Nincs elegendő mikrocsip, ezért leállt néhány Audi-modell gyártása a német gyárakban

Elektronikai alkatrészek hiánya miatt rövidített munkaidőre kényszerülnek egyes Mercedes-üzemek is.

Autógyártók: a dupla és a semmi

2020-ban a munkanélküliség mindenhol megugrott, a világ GDP-je 5%-kal csökkent. Az autógyártók értéke mégis duplázott. Hogy lehet ez?

Létrejöhet a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja

Fiat, Chrysler, Jeep, Alfa Romeo, Peugeot, Citroen és Opel – ezek a márkák egy cégcsoporthoz tartozhatnak a jövőben.

Tisztán elektromos hajtású Mercedes SUV-okat fognak gyártani Kecskeméten

Összesen 50 milliárd forintos beruházást hajtanak végre a gyárban, amihez a magyar kormány 15 milliárddal járul hozzá.

Magyar Nemzet: Lassú halálra van ítélve a szentgotthárdi Opel-gyár

A gyárat birtokló autóipari cég a klímacélok elérése érdekében nem fordít több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésére.