Autóipar

RSS

Magnéziumhiány fenyegeti az európai autóipart

Kína energiahiánnyal küzd, novemberre elfogyhatnak az európai készletek.

Orbán újra imádkozhat, Merkel után nehezebb időszak jöhet a német–magyar kapcsolatokban

Angela Merkel német kancellár eddig Orbán Viktor egyik legfőbb védelmezője volt az Európai Unióban, távozásával azonban a Fidesszel szemben jóval keményebb álláspontot képviselő szociáldemokraták és Zöldek juthatnak hatalomra Németországban. Ez felboríthatja az eddigi békét Berlin és Budapest között, ám számos érv szól amellett is, hogy Orbánnak egy bármilyen összetételű új kormány mellett sem kell valós támadásokra számítania a németek felől.

Az autóipar válsága gazdasági nagyhatalmat csinált egy 23 milliós szigetből

Tajvan politikailag Kína árnyékában él, de egy kulcsfontosságú gazdasági területen, a csipgyártásban a világ központja. Emiatt a tajvani kormány most az autóipari csiphiány farvizén próbálja javítani nemzetközi pozícióit, bár a dolognak sok buktatója van.

Az Apple a Kiával közösen gyárthat elektromos autót

2024-ben készülhet el az első Apple-autó.

Egymilliónál is több autót hívtak vissza tavaly Európában, íme a legérintettebb márkák

Bőven akadtak problémái az autógyártóknak 2020-ban, úgyhogy a Telex és az Alapjárat összegyűjtötte, hogyan alakult a gyári hiba miatti visszahívások top10-es listája. Van olyan márka, amelynél több tucat visszahívás volt.

Leállt a Ford németországi gyára, mert nincs elég mikrocsip

Egy hónapra küldték haza az alkalmazottakat. Rajtuk kívül több német autógyár is részlegesen leállt az alkatrészek hiánya miatt.

Öt perc alatt feltölthető elektromosautó-akkumulátoron dolgozik egy izraeli startup

Ehhez a töltőhálózat fejlesztésére is szükség lesz.

Leáll a kecskeméti Mercedes, a győri Audi egy műszakban folytatja

Világszerte gondok vannak az alkatrészellátásban.

Nincs elegendő mikrocsip, ezért leállt néhány Audi-modell gyártása a német gyárakban

Elektronikai alkatrészek hiánya miatt rövidített munkaidőre kényszerülnek egyes Mercedes-üzemek is.

Autógyártók: a dupla és a semmi

2020-ban a munkanélküliség mindenhol megugrott, a világ GDP-je 5%-kal csökkent. Az autógyártók értéke mégis duplázott. Hogy lehet ez?

Létrejöhet a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja

Fiat, Chrysler, Jeep, Alfa Romeo, Peugeot, Citroen és Opel – ezek a márkák egy cégcsoporthoz tartozhatnak a jövőben.

Tisztán elektromos hajtású Mercedes SUV-okat fognak gyártani Kecskeméten

Összesen 50 milliárd forintos beruházást hajtanak végre a gyárban, amihez a magyar kormány 15 milliárddal járul hozzá.

Magyar Nemzet: Lassú halálra van ítélve a szentgotthárdi Opel-gyár

A gyárat birtokló autóipari cég a klímacélok elérése érdekében nem fordít több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésére.