A MÁV visszatéríti a székesfehévári vonalra vett jegyek árát, miután órákat késtek a vonatok pénteken

2022. augusztus 20. – 16:38

A MÁV visszatéríti a székesfehévári vonalra vett jegyek árát, miután órákat késtek a vonatok pénteken
Olvasói fotó

Másolás

Vágólapra másolva

A péntek esti viharban Székesfehérvár és Ódinnyés között fa dőlt a vasúti sínekre, és megrongálódott felsővezeték. Emiatt órákra leállt a vasúti közlekedés a székesfehérvári, balatoni vonalakon, és még szombaton is jelentős késésekkel kell számolni.

A MÁV szombat délután közleményt adott ki, amely szerint a felsővezeték helyreállítása várhatóan késő délutánig tart, és a menetrend késő este, éjszaka állhat helyre a székesfehérvári és a csatlakozó vonalakon. A vasúttársaság szakemberei a közlemény szerint éjszaka és napközben is – esőzés és zivatarok által nehezített körülmények között – folyamatosan dolgoztak, dolgoznak a felsővezeték helyreállításán. Mintegy 50-100 méteren szakadt le a vezeték, 10 tartószerkezetet kellett cserélni, javítani. 1,5 kilométeren szabályozni és 3 kilométeren ellenőrizni kell a felsővezeték-rendszert.

A Technológiai és Ipari Minisztérium elrendelte, hogy a vasúttársaság térítse vissza az érintett vonatokra váltott jegyek árát.

Azt írják, a jegyek árát kezelési költség levonása nélkül, az utas kérésére fizeti vissza a MÁV, ha az egy útra vagy menettérti útra szóló menetjegyének érvényessége részben vagy egészben augusztus 19-én 18 óra és 20-án 6 óra közötti időszakra esett, és a menetjegyén feltüntetett viszonylat részben vagy egészben a székesfehérvári (30a vonal), dél-balatoni (30), vagy az észak-balatoni (29) vasútvonalra szól (a Budapest-Kelenföld–Nagykanizsa vagy a Szabadbattyán–Tapolca szakaszokra akár részben érvényes). A visszatérítési igényt legkésőbb augusztus 31-ig lehet benyújtani a vasúti pénztárakban és az ügyfélszolgálatokon.

A korlátozások, jelentős késések, vonatelmaradások a székesfehérvári, a dél- és észak-balatoni, valamint a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém vonalon közlekedő vonatokat érintik. Szombat hajnaltól az elővárosi vonatok helyett pótlóbuszok járnak Gárdony és Székesfehérvár között. Délutántól a Z30-as vonatok Gárdony állomásig közlekednek, ahonnan pótlóbusszal, illetve a távolsági vonatokkal is tovább utazhatnak az utasok. A G43-as vonatok Kápolnásnyék állomásig közlekednek, ahol átszállást biztosítanak a zónázó vonatokra. Ellenkező irányban a G43-as vonatok Kápolnásnyék állomásról indulnak. Az utasok a zónázó vonatokkal utazhatnak Kápolnásnyék állomásra. A távolsági vonatok közlekednek az érintett Gárdony-Székesfehérvár szakaszon és Gárdonyban is megállnak. Ezek esetében előfordulhatnak 20-30, esetenként 30-60 perces késések.

A Budapest-Székesfehérvár-Veszprém, a Budapest-Székesfehérvár-Tapolca, a Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa, illetve Keszthely állomások között közlekedő vonatok felármentesen vehetők igénybe további intézkedésig, visszavonásig.

„A vasúttársaság az utasai elnézését kéri a jelentős korlátozások, forgalmi fennakadások és késések miatt”

– áll a közleményben.

Pár órája Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium államtitkára is elnézést kért az utasoktól. Szerint sosem fájdalommentes, ha az ország egyik legforgalmasabb vasúti fővonalát órákra le kell zárni, de egy ekkora rendszerben azonnal képesnek kellene lenni arra, hogy megszervezzék az utasok tájékoztatását, az autóbuszos pótlást és legalább a vonatok közlekedését azokon a szakaszokon, ahol nincs zavar.

Az államtitkár szerint egy fakidőlés vagy bármi vis maior esetén az alábbiakat kellene teljesíteni a vasúti közlekedésben:

  • menjen ki egy push üzenet applikációban, sms-ben vagy emailen azoknak, akiknek jegyük van, kapjanak folyamatos tájékoztatást a vonaton vagy állomáson várakozók;
  • legyen a legfőbb csomópontokban legfeljebb egy órán belül olyan személyzet, aki kompetens és tud tájékoztatni;
  • induljon el a buszpótlás szervezése azonnal, bevonva a környező nagyvárosok buszflottáit is, legyen erre protokoll;
  • ahol lehet vonattal járni, ott tartsák fenn a vasúti közlekedést, ne bénuljanak meg teljes országrészek azért, mert a vonatok az akadály elhárítására várva feltorlódnak másutt;
  • legyen meg az az informatikai háttér és az információ, amellyel a kalauz, az állomási személyzet és minden utassal találkozó szereplő tudja, mi várható és mi a forgalmi helyzet;
  • képezzék ki a vasutas és buszos kollégákat célzottan az ilyen helyzetek kezelésére.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!