Milyen egy
újságíró munkája ?

Megmutatjuk!

Jelentkezzen ingyenes, diákoknak szóló workshopunkra!

Ha tanárként szívesen hozna 15–25 évesekből álló, körülbelül 15-20 fős diákcsoportot egy egész napos médiaműveltséget fejlesztő ingyenes workshopra a következő két évben a Telex Akadémiára, töltse ki az alábbi kérdőívet, és hamarosan felkeressük, hogy minden részletet megbeszéljünk! A jelentkezés folyamatos. Jelentkezem

Jelentkezzen ingyenes tanárképzéseinkre!

A Telex Akadémia keretében az Idea Alapítvány Szűrj okosan! InfoGrund a digitális világban elnevezésű akkreditált tanárképzései zajlanak. A képzés a kritikai médiaműveltség fejlesztéséhez szükséges ismereteket és oktatásmódszertani alapokat kínál elsősorban 9–12. évfolyamon tanító pedagógusoknak. A képzésre az alábbi linken lehet jelentkezni. Jelentkezem

 

Csatlakozz a Telex ingyenes Journalencer programjához!

Ha te is szívesen töltesz időt a TikTokon vagy az Instagramon, de hiányolod a komolyabb tartalmakat, vagy szeretnél te magad ilyeneket készíteni, akkor jelentkezz a Telex ingyenes Journalencer programjára!

 

Budapesten, december 6-án tartunk egy képzést, amelyen megmutatjuk, milyen különbségek és hasonlóságok vannak az újságírók és influencerek munkája között. A program során általános tájékoztatást nyújtunk jogi, technikai és gyártási alapismeretekről, valamint bemutatjuk, hogyan lehet felismerni az álhíreket. Emellett gyakorlati feladatokkal is készülünk.

 

Itt vannak a részletek:

 

Ha 15 és 25 év között vagy, és érdekel a program – akár már most is tartalomkészítő vagy, akár csak most fontolgatod, hogy belevágnál –, az alábbiakat küldd el nekünk 2024. november 27-e éjfélig a journalencer@telex.hu email-címre:

 

1. Egy portfóliót, amely tartalmazza eddigi tevékenységeid vagy ötleteid általános leírását. Ide tartozhat például az általad lefedett témák felsorolása (életstílus és divat, zene, játék, politika, környezet stb.), a promócióhoz használt csatornák és platformok megjelölése, valamint minden további releváns információ, például a követők száma, a jelenlegi és tervezett célközönség, vagy konkrét projektek (pl. tematikus epizódsorozat) és promóciós stratégiák.

 

Fontos: Ha még nem vagy tartalomkészítő, de szeretnéd elkezdeni, írd le, milyen témák érdekelnek, milyen tartalmakat hoznál létre, és hogyan képzeled el a jövőbeni munkádat!

 

2. Egy kísérőlevelet, amelyben bemutatkozol röviden, és megosztod, miért jelentkezel a programunkra. Írd le továbbá azokat a legnagyobb kihívásokat, amelyekkel influencerként vagy tartalomkészítőként találkoztál (vagy amelyekkel szerinted találkozhatsz), valamint azokat a fő motivációkat, amelyek miatt ezt az utat választottad.

Mi a Telex Akadémia?

Miért lesz valami hír? Hogy lehet megkülönböztetni a hírt az álhírtől? Hogyan érdemes ellenőrizni az információkat? A tudatos médiafogyasztás mára a tájékozódás, a világban való boldogulás talán legfontosabb feltétele, erről azonban nagyon keveset lehet tanulni a magyar közoktatás keretei között.

Ez hívta életre két évvel ezelőtt a Telex Akadémiát, ahol ingyenes médiatudatossági képzéseket tartunk tanároknak és diákoknak. Az elmúlt években már 44 diákoknak szóló workshopot tartottunk, és csaknem száz tanár szerzett nálunk tanúsítványt.

Most újra tanárok jelentkezését várjuk! Olyanokét, akik diákcsoportokat hoznának workshopjainkra vagy akik akkreditált tanárképzésünkön szeretnének részt venni, és minél többet megtudni a tudatos médiafogyasztásról, a kritikai médiaműveltség fejlesztéséről.

Gyakran ismételt kérdések