Megkezdődött a megújult közbringarendszer (Mol Bubi) tesztelése a megrendelői próbaüzemmel – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
A BKK száz munkatársa kétszázharminc új kerékpárral teszteli a rendszert, megvizsgálják a regisztrációs és bérlési folyamatokat, valamint ellenőrzik az adatkommunikációs kapcsolatot is. A tesztelés akkor léphet csak a következő szintre, ha minden rendben működik, vagy a tesztek során észlelt hibákat kijavították.
A próbaüzem következő lépésében a BKK már kétszázra növeli a tesztelők számát, akik a valós helyzetnek megfelelően, komolyabb terhelés mellett figyelik a működés közben jelentkező esetleges hibákat. Az „éles” indulás feltétele az, hogy több napon keresztül hibamentesen működjön a rendszer – írja a BKK közleménye.
A koronavírus-járvány harmadik hulláma és a védekezés miatt bevezetett kormányzati intézkedések a Mol Bubi gyártási folyamatát is lassították, előre nem tervezhető helyzetek akadályozták a fejlesztéshez szükséges beszállításokat, illetve csökkentették a gyártási kapacitásokat. Azt is közölték, hogy hét évvel a fővárosi közbringarendszer indulása után nemcsak a Mol Bubi logója, arculata, hanem a szolgáltatás is megújul.
Ezerkétszáz teljesen új, az eddigieknél 3,1 kilogrammal könnyebb kerékpár érkezik Budapestre. A régebbi bringák 24,5 kilót nyomtak, az újak 21,4 kilósak lesznek. Az új bicikliket fújt, defekttűrő gumikkal szerelik fel, amelyek a korábbi szivacstömlős kerekekkel szemben jelentősen könnyebb és gyorsabb haladást tesznek lehetővé. Egyszerűbb használatot biztosító okoslakat és egy praktikus mobiltartó is lesz a kerékpárokon.
Új weboldal és applikáció készül, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet intézni a biciklik bérlését, és új, megfizethető díjszabás lesz, és megszűnik a kauciós díj is. A megújuló közbringaszolgáltatást először a közbeszerzésen nyertes Csepel Zrt. tesztelte.