A büntetőfékezők megpuccsolják a KRESZ-t Magyarországon?
A büntetőfékező azt akarja, hogy a mögötte haladó csinálja össze magát – mondja a közlekedési szakjogász, amikor a Magyarországon leggyakoribb közlekedési bűncselekményekről beszélünk. Az Alapjárat...
Légiriadók és szankciók közepette küzd a talpon maradásért Európa autóipara
Az ukrán beszállítókra támaszkodó német márkák, például a Volkswagen-csoport és a Mercedes szenved az akadozó ellátás miatt, a nyugat-ukrajnai munkások két légiriadó közt ismét a gépsorok mellett...
Amikor egy rozsdás csődarab többet ér, mint az autód
Ez egy mocskos üzlet, meséli az a vidéki autószerelő, aki szerint jóformán verekedésig fajuló viták alakulnak ki egy-egy bontott autókatalizátor miatt a felvásárlók közt. A részben lopott...
Ki örülhet az egynapos autópálya-matricának és ki nem?
Fillérekbe fog kerülni az egynapos autópálya-matrica? Hányan vennének ilyet a magyar autósok közül és hány heti matricát vásároltak a külföldi, illetve magyar autósok? Az Európai Parlament döntése...
A világmárka, amely most Putyin csapdájában ragadhat
Hogyan lett vezető nemzetközi márka a Renault az orosz piacon, miért vásárolta be magát a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ba, és miért nem szabadulhat könnyen Putyin öleléséből? Belerokkan a francia cég, ha...
Autóipari pofonok: nem lesz orosz piac, aztán nyersanyag és végül új autó sem nagyon
A BMW, a Mercedes, a Volkswagen-konszern, de a Hyundai és a Kia is nehéz idők elé néz, miután a nyugati világ szigorúan leszakítja magáról Oroszországot. A cégek piacokat, beszállítókat és...
Földrengést okozhat az autóiparban egy orosz–ukrán háború
A Mercedes E osztályt Oroszországban is gyártják, a Lada a Renault-csoport érdekeltségébe tartozik, de az orosz piac kedvencei közt BMW-k és Lexusok is vannak, vagyis nagyon fájhat az autóiparnak,...
Autózás hidrogénnel: a Toyota lázálma vagy a következő nagy meglepetés?
Kétféle hidrogénnel működő konstrukciót is párhuzamosan fejleszt a Toyota, amely nemcsak a környezetet, de az autóipari munkahelyek millióit is megmentené azzal, hogy nem hajol földig a...
Dömperek zöld rendszámmal, avagy miért átverés a plug-in hibrid autó
Ismét kiderült, hogy az autógyártók nagyvonalúan bánnak a számokkal, ha környezetbarátként kell eladni egy technológiát, amely valójában messze nem az. Ezúttal az autók gazdái is részesei a...
Kinek érdemes elgondolkodnia a havidíjas autóbérlésen a saját autó helyett?
Egy kínai tömeggyártó havi 500 euróért ad új autót európai ügyfeleinek: csak tankolni kell és menni, ez a Lynk & Co üzleti modellje. Bár a cég egyelőre nem jelent meg Magyarországon, havidíjas...