A BYD lenyomja a Teslát, a Magyarországra érkező kínai márka lehet a világ legnagyobb villanyautó-gyártója

2024. január 1. – 09:45

A BYD lenyomja a Teslát, a Magyarországra érkező kínai márka lehet a világ legnagyobb villanyautó-gyártója
A BYD Seal nevű sportos villanyautó a Tokyo Mobility Show kiállításon, 2023. októberében – Fotó: Kazuhiro Nogi / AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Bár a hivatalos adatokra még várni kell néhány napig, elemzők szerint a BYD az előző év negyedik negyedévében több villanyautót adhatott el mint a Tesla, ezzel a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójaként kezdi a 2024-es évet, olvasható Business Insider cikkében. Az első európai autógyárát Magyarországra helyező BYD összesen 431 ezer villanyautót adott el 2023 harmadik negyedévében, miközben a Tesla némi visszaesés után 435 ezret.

A kínai gyártó sikerének hátterében az állhat, hogy kínálatában számos olcsó modell is szerepel, amelyekből jelentős mennyiség fogy a helyi piacon, ahol eleve hatalmas az érdeklődés a tisztán elektromos hajtású autókra. A Magyarországon 10 millió forintos alapárú Dolphin egyelőre a legolcsóbb, Európában is forgalmazott BYD, de Kínában egy ennél is alacsonyabb árú modellt, a Seagullt is piacra dobta, sőt, ez a negyedik legkelendőbb villanyautó az ottani összesítés szerint, és az eladási lista első tíz helyéből további öt szintén a BYD-é.

Eközben a Tesla a lényegesen drágább, 18-20 millió forint körüli áron kapható Model 3-ból és Model Y-ból adja el a legtöbbet világszerte, Elon Muskék széles tömegeknek szánt autója pedig továbbra is ígéret csupán. A világ egyik legdinamikusabban fejlődő gyártója összesen 1,3 millió autót adott el 2022-ben világszerte, de Musk azt nyilatkozta, hogy 2030-ra szeretnék elérni a 20 milliós darabszámot. Erre szükség is lesz, ha tartani akarják a tempót a kínaiakkal, mert látható, hogy az állami hátszéllel felhúzott ázsiai márkák sorra lépnek be a globális színtérre, és eleve olyan piacokat választanak elsőként, ahol van esélyük a jelentős darabszámok és ezzel a gyors ismertség elérésére.

A kínai autóipar szárnyalásának másik triviális oka, hogy hatalmas erőforrásokat fektetnek a töltőhálózat fejlesztésébe, elemzők szerint az autópályák mentén 50 kilométerenként lesz egy töltőpont, és 90 százalékos beszállítói részesedésével eleve Kína a világ akkumulátor-szuperhatalma. Egyelőre még azok a márkák is az onnan származó akkumulátorokra vannak utalva, amelyek az összesített piacot vezető Toyotához és Volkswagenhez hasonlóan hagyományos benzines és hibridautókból adják el a legtöbbet, és csak másodsorban foglalkoznak villanyautókkal.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!