Mégsem szűnik meg a Budapest-bérlet
2023. december 29. – 18:25
Továbbra is egységes tarifarendszerrel használhatják a főváros környékéről Budapestre, valamint az ellenkező irányokba közlekedő menetrend szerinti járatok utasai a 2011 óta létező Budapest-bérletet, miután megállapodott a Budapesti Közlekedési Központ, valamint az állami kézben lévő MÁV-HÉV és a Volánbusz, olvasható a BKK pénteki közleményében.
Mint írják, a BKK változatlanul ellátja az egységes forgalomfelügyeleti és utastájékoztatási feladatokat a HÉV-járatokon és a Volánbusz agglomerációs kék autóbuszain. Ezenfelül az eddigieknek megfelelően a fővárosi cég rendezi majd az ezeken a vonalakon jelentkező forgalmi zavarokat, továbbá a Futár-rendszerben is a megszokott módon jelennek majd meg a környéki járatokra vonatkozó információk.
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a BudapestGO applikációval is lehet majd utazást tervezni az érintett járatokra, és a mostani állapotnak megfelelően vehetnek jegyeket az utasok a BKK automatáiból és az alkalmazáson keresztül a nem szorosan a főváros kezelésben lévő szolgáltatók HÉV és agglomerációs buszjárataira.
Egy néhány héttel ezelőtt kiszivárgott tervezet szerint januártól megszűnt volna a tizenkét éve létező Budapest-bérlet. Mint a Telexen az üggyel kapcsolatban olvashatták, a változásnak legfeljebb azok utasok örülhettek volna, akik eddig az agglomerációból jártak be a fővárosba, illetve oda mentek ki Budapestről, és megvették a 9500 forintos Budapest-bérletet, illetve a megye, esetleg az ország egyéb irányaira érvényes megye- vagy országbérletet is, amely jelenleg 9450 forintba kerül. A Budapest-bérlet esetleges megszűnésével a fővárosi beutazáskor megspórolhatták volna a 9500 forintos BKK-bérlet árát. Mindez csupán elvi lehetőségként merült föl, hiszen nagyon ritka, hogy valaki bejön HÉV-vel vagy Volánbusszal, majd nem BKK-járaton folytatja az útját.
A Budapest-bérlet megszüntetésével azok jártak volna igazán rosszul, akik a főváros területén belül rendszeresen használják az állami üzemeltetésű HÉV vagy a Volánbusz azon járatait, amelyek szintén a főváros belterületén közlekednek. E két lehetőség becsléseink szerint több százezer utast érintett volna, ha nem sikerült volna megkötni a háromoldalú megállapodást. Ebben az esetben egyébként önmagában HÉV-jegy megvásárlása is nehézséget okozott volna, hiszen ezt most szintén a BKK értékesíti.
A BKK közleménye azzal zárul, hogy a megállapodásban részt vevő cégek addig tartják fenn az áthidaló megoldást, amíg a BKK által nyújtott egyes szolgáltatások értéke el nem éri el a közszolgáltatókra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt.