Kettészakadt Mick Schumacher alatt a Haas a szaúdi F1-időmérőn, hordágyon vitte el a mentő, nem indulhat a futamon, Pérezé az időmérő

2022. március 26. – 19:26

Kettészakadt Mick Schumacher alatt a Haas a szaúdi F1-időmérőn, hordágyon vitte el a mentő, nem indulhat a futamon, Pérezé az időmérő
Mick Schumacher kettészakadt versenyautója – Fotó: Clive Mason / Getty Images

Másolás

Vágólapra másolva

Hatalmas balesetet szenvedett Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia a Forma–1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérőjének közepén. A Haas versenyzőjét csak több percig tartó ápolás után emelték ki az autóból, hordágyra tették, majd mentőautóval vitték a versenypálya orvosi központjába. A csapat közlése szerint Schumacher végig eszméleténél volt.

Később Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke annyit elárult, hogy nem látszik külső sérülés Schumacheren, akit elsősorban elővigyázatosságból, mentőhelikopterrel szállítottak kórházba kivizsgálásra. Azt, hogy Schumacher nem sérült meg, a Nemzetközi Automobil Szövetség is megerősítette.

A német pilóta nagyjából 270 km/h-s tempónál csapódott a falnak, az ütközés ereje akkora volt, hogy a Haas kettészakadt, amikor megpróbálták trélerre emelni – ez részben a 2022-es szabályok miatt van, a hátsó rész a korábbiakhoz képest kisebb erőhatásra is leválik, hogy ez nyelje el az ütközések erejét.

Frissítés 21:30. A Haas közölte, hogy Mick Schumacher nem indul a vasárnapi futamon, a tartalékpilóta Pietro Fittipaldi pedig akkor sem helyettesíthetné, ha a csapat újjáépíteni az autót a vasárnapi rajtig, mert egy szabadedzésen sem vett részt a hétvégén, így a nagydíjon egy Haas-pilóta, Kevin Magnussen áll csak rajthoz.

A felvezetés is zaklatott volt

Turbulens pénteki nap után jött el a szombati időmérő a Forma–1 Szaúd-arábiai Nagydíján, ugyanis az első pénteki szabadedzés idején rakétatalálat érte az F1-főszponzor Aramco a a pályától 10 km-re található olajtározóját Dzsiddában. A kialakult helyzet miatt éjszakába nyúlóan mentek az egyeztetések az F1-en belül, és bár szombatra kiderült, hogy volt olyan pillanat, amikor a 20 pilóta egyhangúlag a nagydíjhétvége törlése mellett volt, végül a csapatfőnökök, az F1-vezetőség és a szaúdi kormány képviselői kellő nyomással és meggyőzéssel rá tudták venni a versenyzőket a maradásra.

A szabadedzések alapján egyértelműen a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat megnyerő ferraris Charles Leclerc volt az időmérő favoritja, hiszen mindhárom egyórás gyakorláson ő volt a leggyorsabb, az előnye viszont tényleg csak egy hajszálnyi volt a két Red Bull-pilóta, a világbajnoki címvédő Max Verstappen, illetve Sergio Pérez előtt.

A gyenge bahreini eredmény után előrelépett a McLaren a tengerpartra épített, szélvészgyors utcai pályán, ez pedig elég volt nekik ahhoz, hogy továbbjussanak a legjobb 15-be. Óriási szenvedés lett viszont már a top 15-be jutás is a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonnak, aki tőle teljesen szokatlan módon nem találta a tempót a pályán.

Az időmérő első szakaszának utolsó másodperceiben a 15. helyért küzdött, de hiába előzte meg egy hajszállal a legvégén az Aston Martint vezető Strollt, a kanadai pilóta visszaelőzte Hamiltont, aki így a 2017-es Brazil Nagydíj óta először már a Q1-ben búcsúzott az időmérőn – akkor kicsúszás miatt nem volt ott a legjobb 15-ben. Fontos hozzátenni, hogy műszaki hibákat, időjárási körülményeket és kicsúszásokat nem számolva a 2009-es Brit Nagydíjon fordult elő utoljára, hogy Hamilton puszta tempóból nem jutott be a legjobb 15-be.

Hamilton szenvedésének mértékét jól mutatja, hogy csapattársa, George Russell a negyedik, Hamiltonénál több mint 6 tizedmásodperccel jobb köridővel jutott tovább.

Hamilton döbbenetes kiesése mellett a valamilyen üzemanyagellátási hiba miatt mért kört sem futó Cunoda Juki, a Q1-ben a falnak csapódó Nicholas Latifi, a koronavírusos Sebastian Vettelt sorban másodszor helyettesítő Nico Hülkenberg, illetve Alex Albon maradtak még a Q1-ben.

Az időmérőt a második szakaszban félbeszakították, majd bő egy óra szünet után újraindították. A balesetet szenvedő Schumacher mellett két McLaren, Stroll, illetve az F1 első kínai pilótája, Csou Kuan-jü búcsúztak, miközben Carlos Sainz a Ferrarival továbbra is gyorsabb volt mindenkinél.

Az időmérő mindenről döntő, utolsó harmadára a Red Bull és a Ferrari versenye maradt fő izgalomnak, és nem is okozott csalódást az utolsó pár kör. Amikor már úgy tűnt, hogy a végig nagyon gyors Carlos Sainzot csak a csapattárs Leclerc tudja megelőzni, Sergio Pérez szinte a semmiből rántott elő egy tökéletes kört, és 25 ezreddel a Ferrarik elé ugrott, pályafutása első pole pozícióját szerezve. Pérez 215 futamot várt az első időmérős győzelmére, ez F1-rekord. Verstappen csak a negyedik lett, ez nem ideális a vb-címvédésért küzdő versenyzőnek a vasárnap magyar idő szerint 19.00-kor kezdődő futamra nézve.

A mezőny többi része szempontjából pedig az nem ideális, hogy a két Ferrari és a két Red Bull mögött több mint félmásodperces lemaradással jött mindenki más, ötödikként Esteban Ocon lett a legjobb a mezőny többi részéből, George Russelt előzve.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!