Kettős Ferrari-győzelem, két kieső Red Bull a hajrában és óriási eredmény a Haastól a Bahreini Nagydíjon

Legfontosabb

2022. március 20. – 17:49

Kettős Ferrari-győzelem, két kieső Red Bull a hajrában és óriási eredmény a Haastól a Bahreini Nagydíjon
Max Verstappen és a Bahreini Nagydíjat megnyerő Charles Leclerc nagy csatában – Fotó: Mark Thompson / Getty Images

Másolás

Vágólapra másolva
  • Charles Leclerc és Max Verstappen helyenként szokatlanul nagy és izgalmas csatában volt az első helyért, de végül egy műszaki hiba döntött, és Leclerc nyerte az idénynyitót.
  • A Mercedes, elsősorban Lewis Hamilton a jól elkapott rajton kívül nem sokat tudott mutatni a szezonnyitó futamon, a verseny felénél már közel fél perccel kullogtak a végső győztes Leclerc mögött, de a két Red Bull drámai kiesésével végül mégis dobogós lett a hétszeres világbajnok.
  • Az utolsó két körben mindkét Red Bull kiesett műszaki, feltehetően motorhiba miatt, ami aggodalomra adhat okot a csapatnál, főleg, hogy a szintén Red Bull-erőforrást használó egyik AlphaTauri is kigyulladt.
  • A szezon első komoly meglepetését az F1-be egy év kihagyás után visszatérő Kevin Magnussen szállította a Haasszal, az elmúlt két idényben összesen 3, tavaly 0 pontot gyűjtő csapat egy ötödik hellyel nyitotta az új F1-korszakot.
  • Negatív szempontból a McLarent lehet kiemelni a Bahreini Nagydíj után, a tavaly még bronzéremért küzdő csapat csak egy14. és egy 15. helyet tudott összehozni az idény első versenyén.
  • A címvédő Verstappen három körrel a vége előtt, technikai probléma miatt kénytelen volt feladni a futamot, amelyen kettős Ferrari-siker született, Leclerc nyert, mögötte Sainz és Hamilton lettek dobogósak.
  • Pontszerzéssel indította F1-karrierjét a Forma–1 első kínai pilótája, Csou Kuan-jü az Alfa Romeóval.

2022-ben új korszak kezdődött a Forma–1-ben, az erőviszonyokat némileg átíró teljesen új fejlesztésű autók – amelyeket ebben a korábbi cikkünkben mutattunk be részletesen – éppen azért érkeztek, hogy izgalmasabbá, szorosabbá tegyék a pályán látható versenyeket. Az új autók új működési elvüknek köszönhetően az eddig használtaknál sokkal alkalmasabbak lettek egymás hosszabb ideig tartó szorosabb követéséhez – ebből viszont a futam első szakaszában csak annyit láttunk, hogy sokkal jobban egymás közelében maradtak az autók, az oda-vissza előzgetés elmaradt.

A Haas hozta a rajt meglepetését

Az első három pilóta gond nélkül tudta le az új F1-korszak első rajtját, az élen maradt a sorrend Charles Leclerc, Max Verstappen és Carlos Sainz között, Sergio Pérez rossz rajtját kihasználva viszont Lewis Hamilton a negyedik, a tavalyi év legrosszabb csapatánál az F1-be visszatérő Kevin Magnussen pedig az ötödik helyig ugrott fel. A csapatnál az idénynyitó futam előtt 11 nappal bejelentett dán pilóta az ötödik körben már a hetedik volt, Pérez, illetve a Mercedeshez igazoló George Russell is az első kanyarban előkészített manőverrel előzte meg Magnussent.

Eközben az előszezonban komolyabb problémákkal küzdő Mercedes másik pilótája, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton élesben mutatta be, mire is képesek az új F1-kocsik: nyolc körön át folyamatosan egy másodpercen belüli különbséggel tapadt a még dobogós helyen autózó Sainzra.

Utána viszont Hamilton került nyomás alá, ahogy Pérez utolérte a Red Bull-lal, a mexikói a 10. körben meg is előzte a Mercedest, visszaszerezve a rajtnál elfoglalt negyedik hely.t Ezt leszámítva viszont a top 10-ben eseménytelen volt az 57 körös futam eleje, hátrébb viszont egymást követték az előzések – elsősorban a mezőny nagyját feltartó williamses Alex Albon hátrafele csúszásával jöttek a helycserék.

Charles Leclerc lényegében rajt-cél győzelmet aratott Bahreinben – Fotó: Clive Rose / Getty Images
Charles Leclerc lényegében rajt-cél győzelmet aratott Bahreinben – Fotó: Clive Rose / Getty Images

Tíz kör tűzijáték

Az ötödik helyre visszacsúszó Hamiltoné volt a szezon első kerékcseréje a 12. körben – ez mindenképpen kockáztatást jelentett a Mercedes részéről, hiszen az utolsó 45 kört boxkiállás nélkül tervezték lehozni a legkeményebb gumikeverékkel (aztán ez nem így lett). Hasonló taktikán volt Hamilton csapattársa, az élmezőny többi tagja viszont lágyabb, tehát gyorsabb, de gyorsabban is kopó gumikra váltottak, hamar kijött tehát a több eltérő stratégia.

A kerékcsere összehozta az élen haladó párost, Leclerc-t és a világbajnoki címvédő Max Verstappent, akik a 17., a 18., majd a 19. körben is megismételték ugyanazt a manővert: Verstappen az első kanyarban megelőzte a Ferrarit, hogy aztán Leclerc a 4. kanyar előtt visszavegye a vezetést. A 19. körben Verstappen csak egy pillanatra volt előrébb az első kanyarban, mert csúnyán elfékezte magát, ezután rá is szólt a csapat 2021 bajnokára, hogy spóroljon kicsit, hosszú még a verseny.

A futam feléhez érve leült kicsit a tempó, a pontszerző helyeken kívül jöttek ugyan az előzések, elöl viszont a kerékcserék második hullámáig nem jött komolyabb változás. Hamilton a 27. körben, vagyis még a futam fele előtt feladta a tervet, hogy egy kiállással hozzák le a futamot – ez is jelezte, hogy az új kocsikra került új, a korábbinál nagyobb felnire pakolt gumik rendesen megkavarták a gumistratégiát a mezőnyben.

Verstappen a második kerékcseréje után azért fakadt ki a csapatnak, mert úgy érezte, akár meg is előzhette volna a jól időzített kiállással Leclerc-t, ha nem kérik arra, hogy a kivezető körén spóroljon, így viszont 2 másodperccel a Ferrari mögött haladt csak.

Megint jött a biztonsági autó a döntő szakaszban

A 44. körben aztán kiderült, hogy a többség három kerékcserére tett, a Red Bull ezzel próbálta meg valahogy a Ferrari elé kerülni a versenyben, de hiába várták, hogy Verstappen boxkiállása majd hasonlóra készteti az élen haladó Leclerc-t, a monacói pilóta kitartott, az idő pedig később őt igazolta. A nyolcadik helyen haladó Pierre Gasly AlphaTaurija ugyanis lángra kapott, így előbb virtuális, majd a rendes biztonsági autó lassította a mezőnyt, a fékezett tempó mellett pedig Leclerc gond nélkül tarthatta meg az első helyét úgy is, hogy közben friss gumikat kapott.

A biztonsági autó – amely főszerephez jutott a tavalyi szezonzárón – mögött persze mindenféle addig gyűjtött előny elolvadt, ahogy összeért a mezőny, a sorrend viszont maradt, ekkor Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Hamilton, Russell, Magnussen, Valtteri Bottas, Esteban Ocon és Mick Schumacher volt a pontszerző helyeken.

Verstappen viszont valami meghibásodásra panaszkodott, amit a harmadik kerékcsere hozott elő, érzése szerint rendkívül nehezen irányíthatóvá vált az autója, ami alapján a kormányszervóval történhetett valami.

A safety car távozása után hét köre maradt a mezőnynek a versenyre, a legnagyobb kérdés pedig az volt, Verstappen meg tudja-e tartani a második helyét a nehezen irányíthatóvá váló Red Bullban. A dolgát nehezítette, hogy közben az akkumulátorra is panaszkodni kezdett, majd hirtelen lelassult, így az 55. körben, három körrel vége előtt kénytelen volt visszagurulni a Red Bull garázsába, feladva a futamot.

Verstappen kiesése azt jelentette, hogy két Ferrari került az élre, miközben a harmadik helyet megöröklő, Hamiltonnal ádáz csatában levő Pérez is műszaki hibát jelentett az utolsó előtti körben. Pérez az utolsó körben, az első kanyarban végül meg is pördült a műszaki hiba miatt, blokkolt alatta a motor, így a Red Bull az utolsó körben két dobogós helyet is elbukott.

Fotó: Thaier Al-sudani / Reuters
Fotó: Thaier Al-sudani / Reuters

A Ferrari kettős győzelemmel kezdte az új F1-korszakot a Bahreini Nagydíjon, Charles Leclerc a harmadik futamgyőzelmét szerezte a Forma–1-ben, utoljára 2019-ben tudott nyerni. Csapattársa, Carlos Sainz harmadik F1-dobogóját érte el, Lewis Hamilton végül dobogóra hozta be a Mercedest, a tavalyi legrosszabb csapat, a Haas ötödik lett Kevin Magnussen révén, és pontszerzéssel debütált a Forma–1 első kínai pilótája, Csou Kuan-jü az Alfa Romeóval.

Folytatás egy hét múlva a Szaúd-arábiai Nagydíjjal. A hét nap meglehetősen szűkös lesz, hogy a Red Bull rendbe tegye a műszaki hibáit – ne feledjük, a motorilag hozzájuk kötődő AlphaTaurinál is volt egy kiesés –, de a Mercedes szempontjából is lesz elvégzendő munka, a 3-4. helyezés ugyanis csalóka, óriási hátrányban voltak a futam nagy részében a Ferrari és a Red Bull mögött.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!