A reklámadó újbóli elhalasztásáról tárgyal Rogánnal a reklámszövetség

2023. október 24. – 15:54

Másolás

Vágólapra másolva

A Magyar Reklámszövetség friss közleménye szerint idén is biztató egyeztetések folynak Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között a reklámadó felfüggesztésének újabb meghosszabbításáról. A különadó bevezetésének felfüggesztéséről szóló rész ugyan nem szerepel az őszi adócsomagban, a szövetség szerint azonban a kabinet fontolgatja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését – derült ki a közleményből.

A Reklámszövetség a miniszterelnöknek eljuttatott levelében és az egyeztetések során ismét hangsúlyozta, hogy a reklám- és médiaipari vállalkozások szeretnének továbbra is tisztességesen hozzájárulni a különböző adók megfizetésével a jövő évi magyar költségvetéshez. A szakmai szereplők változatlan és egyhangú véleménye szerint ugyanakkor a reklámadó visszavezetése éppen a várt gazdasági növekedés ellen hatna, mert a csökkenő vagy éppen csak stagnáló teljesítményt nyújtó reklámipart erőn felül terhelné.

A reklámadót valójában eddig sem vezette ki a kormány, 0 százalékos kulccsal szerepelt a tavalyi adócsomagban is, a mostani tervezetben viszont egyáltalán nem szerepel reklámadóra vonatkozó rész. Tavaly egyszer már belengették, hogy visszajön, Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter bejelentésére akkor a szövetség közleményben reagált, melyben azt írták, nemcsak a reklámiparra, hanem az egész magyar gazdaságra káros lenne az újbóli kivetése. Végül a különadót mégsem vezették be újra, a szövetség szerint a Rogánnal folytatott sikeres egyeztetések miatt.

Magyarország 2014-ben fogadta el a reklámadótörvényt, amelynek értelmében a vállalatokat reklámbevételüktől függő mértékű adó megfizetésére kötelezték. A magas reklámbevétellel rendelkező vállalatok lényegesen magasabb, 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcsok alá tartoztak. Később Lengyelország is a magyar reklámadóhoz hasonló, a vállalkozásokra vonatkozóan olyan közvetlen adót vetett ki, amelyet nem a nyereség, hanem az árbevétel után számítanak ki, és amely progresszív szerkezetű.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!