Visszajöhet a reklámadó jövőre, nem szerepel a felfüggesztéséről szóló rész az őszi adócsomagban

2023. október 18. – 12:50

Másolás

Vágólapra másolva

2024-től újra beszedheti a kormány a reklámadót a hazai médiavállalatoktól – derül ki az őszi adócsomag a kormány honlapjára feltöltött tervezetéből. A javaslatot
társadalmi egyeztetési fázis után, esetleges módosításokkal terjeszthetik a parlament elé, az aktuális állapotából viszont az következik, hogy a jövő évtől ismét meg kell majd fizetni az adónemet.

A reklámadót valójában eddig sem vezette ki a kormány, 0 százalékos kulccsal szerepelt a tavalyi adócsomagban is, a mostani tervezetben viszont egyáltalán nem szerepel reklámadóra vonatkozó rész. Tavaly egyszer már belengette a kormány, hogy visszajön, aztán mégsem vezették be.

Kerestük a Pénzügyminisztériumot, hogy megtudjuk, miért nem szerepel az őszi adócsomagban a reklámadó, amint választ kapunk a kérdéseinkre, frissítjük a cikket.

Magyarország 2014-ben fogadta el a reklámadótörvényt, amelynek értelmében a vállalatokat reklámbevételüktől függő mértékű adó megfizetésére kötelezték. A magas reklámbevétellel rendelkező vállalatok lényegesen magasabb, 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcsok alá tartoztak. Később Lengyelország is a magyar reklámadóhoz hasonló, a vállalkozásokra vonatkozóan olyan közvetlen adót vetett ki, amelyet nem a nyereség, hanem az árbevétel után számítanak ki, és amely progresszív szerkezetű.

Az Európai Bizottság mindkét adót a közös piaccal összeegyeztethetetlennek nyilvánította, azt állítva, hogy azok az alacsonyan adóztatott kisebb vállalkozások számára megengedhetetlen előnyt biztosítsanak, és ezáltal állami támogatásnak minősülnek.

Lengyelország és Magyarország a bizottsági határozatokat megtámadta az Európai Unió Törvényszéke előtt, ami megállapította, hogy a magyar reklámadó nem sérti az uniós jogot.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!