Media

RSS

The mass resignation at Index.hu, as seen from the inside

A year ago today, we walked out from our previous workplace, Index.hu, after editor-in-chief Szabolcs Dull was suddenly terminated following a month-long struggle for the site's independence. In this video, our colleagues remember those tumultuous days.

Oroszországban újabb újságírókat nyilvánítottak külföldi ügynökké

Köztük van a nemzetbiztonsági okokból betiltott proekt.media oknyomozó hírportál több munkatársa is.

Nem tudja hova költeni az MTVA az állami támogatást: 20,5 milliárd forint maradt a tavalyi költségvetésből

Az állami média idei költségvetéséből egyébként négyszer lehetne felújítani a Lánchidat.

A DK pert nyert az MTI ellen, mert nem adták ki a közleményüket arról, hogy pert nyertek az MTI ellen

A DK szerint a Magyar Távirati Irodát mostantól lehet kézivezéreltnek nevezni.

Reuters Intézet: Magyarországon a legalacsonyabb a hírekbe vetett bizalom a régióban

Egy médiatrendeket vizsgáló jelentése szerint Szlovákiával együtt vagyunk sereghajtók ezen a téren.

Az M1 és a TV2 után a Hír TV-nél lesz műsorvezető Takács Bence

A Tényekből ül át a jobboldali hírcsatorna stúdiójába.

Nem kerül az éjszakai műsorsávba a Jóbarátok a pedofilellenes törvény miatt – mondta a Miniszterelnökség államtitkára

A Nők lapját vagy 24.hu-t kiadó Central Médiacsoport sem tud közösséget vállalni a törvénymódosítással.

A Pesti Srácok nem fizette ki a jogerősen megítélt kártérítést a DK politikusának

Gréczy Zsolt ezért végrehajtást kezdeményez a kormányközeli portál ellen.

A gyurcsányozás kiverte a biztosítékot, több betelefonáló is számonkérte a közmédia műsorvezetőjét

Szokatlan módon több betelefonáló sem értett egyet az uralkodó narratívával a közrádió egyik műsorában. „Értem én, védeni kell a rendszert” – mondta az egyik hallgató. „Akik nem az ön szája íze szerint beszélnek, azokat szépen lekapcsolja” – mondta a műsorvezetőnek egy másikuk. Egy kritikus telefonálónak azt javasolták, küldjön inkább sms-t.

Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília 560 milliót vehet ki a közös bulvárcégükből

És nem is ez a legjelentősebb közös cégük.

Rákay Philipék megcsinálják „a jobboldali Partizánt”, jön a Patrióta YouTube-csatorna

Rengeteg atrocitás éri őt és a családját, ma is megkapta már a menetrendszerű halálos fenyegetését, és az sem ritka, hogy az utcán felé köpnek. A gyerekeit pedig ki kellett menekítenie az egyik iskolából.

Szőnyegbombázással emlékezik a fideszes média Gyurcsány őszödi beszédére

15 éve hangzott el Gyurcsány őszödi beszéde. Az várható volt, hogy a fideszes média magas fordulatszámon emlékezik meg az évfordulóról, de az a daráló, ami reggel óta tart, a kampányhajrák legerősebb napjait idézi. Napközben egy motoros futár hozott rég nem látott izgalmakat. Felültünk fél napra a hullámvasútra.

Pénzügyi problémák miatt csúszott a kormányközeli százmilliókból indított Pesti TV alkalmazottainak kifizetése

Huth Gergely programigazgató a Media1-nek megerősítette, hogy fizetési gondjaik támadtak, és a jelek szerint abban is csak reménykedni tud, hogy ez nem ismétlődik meg újra.

Közel húsz év után véget ér Ellen DeGeneres talkshow-ja

A 2003 óta futó műsor házigazdájának új kreatív kihívásokra van szüksége.

Újra megbírságolta Sebestyén Balázsék reggeli műsorát a Médiatanács

Több mint kétmillió forintba kerül, hogy már megint a szexről beszélgettek.

Elutasította a Fővárosi Törvényszék a Klubrádió keresetét

A bíróság szerint a Médiatanács jogszerűen járt el, amikor kizárta a Klubrádiót a frekvenciapályázatból.

'We must deny your request' – World Press Freedom Day in Hungary

3 May is World Press Freedom Day, but the press is only as free as much it is allowed to report; here are the walls constantly hit by independent journalists in Hungary.

Hungary now only ranks 92nd on World Press Freedom Index

Reporters Without Borders warns that the Hungarian government's expanding hegemony over the media could inspire other European countries such as Poland or Slovenia.

Az autoriter magyar rendszert az mutatja, hogy egyre kevesebben mernek nyilatkozni a sajtónak

Osztrák és német újságírók mondták el tapasztalataikat a magyarországi és a szlovéniai helyzetről. Ki akarná kitenni magát annak, hogy a közmédia kétrészes lejárató anyagot készítsen róla, vagy hogy a lányát másik iskolába kelljen íratnia a véleménye miatt?

A Magyar Nemzet megkérdezte a saját főszerkesztőjének a szervezetét, hogy be szabad-e engedni a sajtót a kórházakba

Természetesen ez még nem időszerű, csak a cikkben felejtették el azt közölni, hogy a nyilatkozó szervezet elnöke egyben a Magyar Nemzet főszerkesztője is.

Bizonyos szempontból a Fidesz és a Telex ugyanazt csinálja

A Fidesz-közeli médiának kisebb a hangereje, de a KESMA létrejötte üdvös a pártnak. Mészárosról elhiszi, hogy tisztességesen gazdagodott, Orbánnak pedig a kiadásai miatt nincs megtakarítása. Nagyinterjú Deutsch Tamással.

A média azt kérte, hadd tudósítson a kórházakból, erre az oltópontokról is kitiltották

Hiszen a kórházi főigazgatóság szerint a közmédia úgyis megfelelően dokumentál.

Ellenzéki városokban jelent meg újabb Fidesz-közeli, ingyenes bulvárlap

Rövid tartalmi ismertető: egyharmad Fidesz-üzenetek, egyharmad központilag szerkesztett bulvár, egyharmad reklám. Mindez százezres nagyságrendben.

Egy betelefonáló a sajtószabadságról próbált beszélni a közmédiában, de lenémították

Ha nem lenne sajtószabadság, akkor ön ezt nem tudná elmondani – mondta a műsorvezető, miközben lenémították a férfit. Egy decemberi adásban történt az eset, egy olvasói levél alapján bukkantunk rá.

Márki-Zay: Erkölcsi fogyatékosnak a fideszes pártembereket neveztem, nem a szavazóikat

Az utóbbi napokban Fidesz-közeli médiumok célkeresztjébe került a politikus egy interjúja miatt. Márki-Zay szerint valójában a lapok munkatársai is tudják, hogy mire gondolt, csak hazudnak. Az erkölcsi leépülés mellett a szellemi színvonal sem erős a kormánypártban – mondta.

Orbán’s influence on the media is without rival in Hungary

Over the past few weeks, the state of Hungary’s media has become the focus of intense public debate both domestically and across Europe. After the exclusively Fidesz-chaired Media Council revoked the oppositional Klubrádió’s frequency for bureaucratic reasons, the freedom of the Hungarian press, alongside that of the Polish and Slovenian press, once again came under scrutiny in the European Parliament.

Szabad sajtó, vakcinát elzavaró polgármester és egy újabb magyar siker – ezeket az állításokat ellenőriztük le a héten

Ezen a héten is összegyűjtöttünk a cikkeinket, amikben körül jártunk néhány megkérdőjelezhető állítást.

A világ egyik legnagyobb járványa volt, amiről aztán alig írtak

1918-ban cenzúra jellemezte a hazai sajtót a spanyolnátha miatt, derül ki az Arcanum Digitális Tudománytárból. Közben a kormány csak fejlődő egészségügyről és ha nem is iráni diákokról, de oroszok által behozott vírusról beszélt.

Miután kirúgták a Spílertől, a kormányközeli sportsajtóban előszedték Hrutka 19 évvel ezelőtti fizetését

A KESMA-hoz tartozó Four Four Two-ban felidézték, „mennyi bajjal járt” Hrutka János a Ferencvárosnak.

Először kerül színes bőrű és transznemű modell a világ egyik legismertebb bikinis kiadványába

Ezúttal Leyna Bloommal írt sajtótörténelmet a Sports Illustrated fürdőruhás melléklete.