Média

RSS

Felmondott a Dívány szerkesztőségének nagy része főszerkesztőjük távozása után

A női magazin stábjának nagy része feláll, az pedig már korábban kiderült, hogy októbertől új főszerkesztő kerül a lap élére. A lapot kiadó cégcsoport reagált a felmondásokra.

Most bárki kipróbálhatja, milyen a Telexnél dolgozni

Mihez kezdjünk a névtelen forrásokkal? Hogyan szemlézzünk politikusokat és a konkurenciát? És mi van, ha egy interjúalany azt kéri, szépítsük meg Photoshoppal? Lapozgatós kalandjátékot készítettünk az egyszeri telexes újságíró mindennapjaiból egy nemzetközi projektben, cél a médiatudatosság.

Ringier-tulajdonos: A Népszabadságot a „magyar politikai realitások” miatt kellett eladni, de a megszüntetése üzleti döntés is lehetett

A fenyegető politikai trendek ellenére Magyarország nekik egyelőre egy szabad piac – mondta a svájci médiakonszern feje a Forbesnak.

Összevonják az Index gazdasági rovatát a Napi.hu-val

Új főszerkesztője lesz a Díványnak is.

Az Axel Springer médiavállalathoz kerül a Politico

Az új tulajdonos szerint most még nagyobb szükség van a független és objektív újságírásra, mint eddig valaha.

Keresztény-konzervatív újságírás: Demeter Mártát prostituáltként ábrázolják a NER bulvárlapjának címlapján

Arra a hírre reagáltak, hogy kiderült, Demeter 2022-ben a Jobbikban folytatná.

Egy hét alatt feje tetejére állt a lengyel politika

Kaczyńskiék botrányszavazással támadták be a legnagyobb független hírtévét Közép-Európában. Médiaháború, megbomló kormánykoalíció, elfogyó parlamenti többség, amerikai bemorculás: ha valamikor, most nagyon érdemes figyelni arra, mi történik Orbán legközelebbi szövetségesénél.

Dutch ambassador to Hungary: The anti-LGBTQ-law causes anguish in Hungarian families

A law that conflates paedophilia and LGBTI issues is harmful, says Dutch ambassador René van Hell, who will leave Hungary at the end of August. He says that Hungarian politics is also a topic for the Dutch press. Although there are often disputes between the two countries, environmental protection is a common bond between the Netherlands and Hungary. Van Hell had no regrets about coming to Budapest as an ambassador and even traversed the country.

Külön kategóriát kapnak a magyar napi sorozatok a Televíziós Újságírók Díjának gáláján

A szeptember 8-i díjkiosztón összesen 12 elismerést fognak átadni.

Határozatot adott ki a kormány arról, hogy Magyarországon médiapluralizmus van, az antikorrupciós stratégia pedig hatékony

A Magyar Közlönyben utasítják vissza az Európai Bizottság „nyomásgyakorlását” és jogállamisági jelentését.

The mass resignation at Index.hu, as seen from the inside

A year ago today, we walked out from our previous workplace, Index.hu, after editor-in-chief Szabolcs Dull was suddenly terminated following a month-long struggle for the site's independence. In this video, our colleagues remember those tumultuous days.

Oroszországban újabb újságírókat nyilvánítottak külföldi ügynökké

Köztük van a nemzetbiztonsági okokból betiltott proekt.media oknyomozó hírportál több munkatársa is.

Nem tudja hova költeni az MTVA az állami támogatást: 20,5 milliárd forint maradt a tavalyi költségvetésből

Az állami média idei költségvetéséből egyébként négyszer lehetne felújítani a Lánchidat.

A DK pert nyert az MTI ellen, mert nem adták ki a közleményüket arról, hogy pert nyertek az MTI ellen

A DK szerint a Magyar Távirati Irodát mostantól lehet kézivezéreltnek nevezni.

Reuters Intézet: Magyarországon a legalacsonyabb a hírekbe vetett bizalom a régióban

Egy médiatrendeket vizsgáló jelentése szerint Szlovákiával együtt vagyunk sereghajtók ezen a téren.

Az M1 és a TV2 után a Hír TV-nél lesz műsorvezető Takács Bence

A Tényekből ül át a jobboldali hírcsatorna stúdiójába.

Nem kerül az éjszakai műsorsávba a Jóbarátok a pedofilellenes törvény miatt – mondta a Miniszterelnökség államtitkára

A Nők lapját vagy 24.hu-t kiadó Central Médiacsoport sem tud közösséget vállalni a törvénymódosítással.

A Pesti Srácok nem fizette ki a jogerősen megítélt kártérítést a DK politikusának

Gréczy Zsolt ezért végrehajtást kezdeményez a kormányközeli portál ellen.

A gyurcsányozás kiverte a biztosítékot, több betelefonáló is számonkérte a közmédia műsorvezetőjét

Szokatlan módon több betelefonáló sem értett egyet az uralkodó narratívával a közrádió egyik műsorában. „Értem én, védeni kell a rendszert” – mondta az egyik hallgató. „Akik nem az ön szája íze szerint beszélnek, azokat szépen lekapcsolja” – mondta a műsorvezetőnek egy másikuk. Egy kritikus telefonálónak azt javasolták, küldjön inkább sms-t.

Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília 560 milliót vehet ki a közös bulvárcégükből

És nem is ez a legjelentősebb közös cégük.

Rákay Philipék megcsinálják „a jobboldali Partizánt”, jön a Patrióta YouTube-csatorna

Rengeteg atrocitás éri őt és a családját, ma is megkapta már a menetrendszerű halálos fenyegetését, és az sem ritka, hogy az utcán felé köpnek. A gyerekeit pedig ki kellett menekítenie az egyik iskolából.

Szőnyegbombázással emlékezik a fideszes média Gyurcsány őszödi beszédére

15 éve hangzott el Gyurcsány őszödi beszéde. Az várható volt, hogy a fideszes média magas fordulatszámon emlékezik meg az évfordulóról, de az a daráló, ami reggel óta tart, a kampányhajrák legerősebb napjait idézi. Napközben egy motoros futár hozott rég nem látott izgalmakat. Felültünk fél napra a hullámvasútra.

Pénzügyi problémák miatt csúszott a kormányközeli százmilliókból indított Pesti TV alkalmazottainak kifizetése

Huth Gergely programigazgató a Media1-nek megerősítette, hogy fizetési gondjaik támadtak, és a jelek szerint abban is csak reménykedni tud, hogy ez nem ismétlődik meg újra.

Közel húsz év után véget ér Ellen DeGeneres talkshow-ja

A 2003 óta futó műsor házigazdájának új kreatív kihívásokra van szüksége.

Újra megbírságolta Sebestyén Balázsék reggeli műsorát a Médiatanács

Több mint kétmillió forintba kerül, hogy már megint a szexről beszélgettek.

Elutasította a Fővárosi Törvényszék a Klubrádió keresetét

A bíróság szerint a Médiatanács jogszerűen járt el, amikor kizárta a Klubrádiót a frekvenciapályázatból.

'We must deny your request' – World Press Freedom Day in Hungary

3 May is World Press Freedom Day, but the press is only as free as much it is allowed to report; here are the walls constantly hit by independent journalists in Hungary.

Hungary now only ranks 92nd on World Press Freedom Index

Reporters Without Borders warns that the Hungarian government's expanding hegemony over the media could inspire other European countries such as Poland or Slovenia.

Az autoriter magyar rendszert az mutatja, hogy egyre kevesebben mernek nyilatkozni a sajtónak

Osztrák és német újságírók mondták el tapasztalataikat a magyarországi és a szlovéniai helyzetről. Ki akarná kitenni magát annak, hogy a közmédia kétrészes lejárató anyagot készítsen róla, vagy hogy a lányát másik iskolába kelljen íratnia a véleménye miatt?

A Magyar Nemzet megkérdezte a saját főszerkesztőjének a szervezetét, hogy be szabad-e engedni a sajtót a kórházakba

Természetesen ez még nem időszerű, csak a cikkben felejtették el azt közölni, hogy a nyilatkozó szervezet elnöke egyben a Magyar Nemzet főszerkesztője is.