A nyári szünetben esténként a gyalogosoké lehet a pesti alsó rakpart
2023. február 21. – 20:38
A Fővárosi Önkormányzat elképzelése szerint a nyári szünetben esténként lezárnák az autós forgalom elől a pesti alsó rakpartot, és átadnák a gyalogosoknak és a kitelepülő vendéglátóhelyeknek – mondta Erő Zoltán, Budapest főépítésze a Klubrádió Kulcsrakész című műsorában, hangsúlyozva, hogy erről még nincs végleges döntés.
Erő Zoltán azt mondta, jelenleg egy olyan menetrendet készítenek elő, hogy március 15-től október 23-ig a pesti alsó rakpartról a hétvégén és ünnepnapokon (valamint az április 22-i Föld napján és a szeptemberi autómentes napon) kitiltanák az autókat.
Emellett a nyári időszakban, vagyis az tanév vége és szeptember 1-je között hétköznap esténként 6 vagy 7 órától a gyalogosoknak adnák át a rakpartot, amit aztán reggel 6-ra adnának vissza a járműforgalomnak. Erő azt mondta, a cél egy olyan közösségi tér kialakítása, mint ami korábban a budai alsó rakparton megvalósult a Lánchíd felújítása miatti lezárásnak köszönhetően.
Rakpartvita: A Telex – két korábbi társadalmi vitasorozatához, a Hídvitához és a Műemlékvitához hasonlóan – vitát indított a pesti alsó rakpart lezárási terveiről, annak várható hatásairól. Nemcsak város- és közlekedéstervezők, hanem mások véleményét is várjuk erre az emailcímre, amit, ha elég érdekes, publikálni fogunk.
- A rakpartvita Molnár László közlekedésépítő mérnök interjújával indult,
- Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub elnökének véleményével folytatódott, miszerint autózni nem kötelező,
- majd dr. Juhász Mattias okl. építőmérnöki tudományi PhD-s közlekedési szakértő írt arról, hogy a fővárosi forgalomcsillapítás állatorvosi lovát rakpartlezárásnak hívják,
- és Ekés András közlekedési szakértő következett, kiemelve, hogy a zöld Duna-part gyógyszer a hőhullámra is,
- ötödikként Erő Zoltán, Budapest főépítésze értekezett arról a rakpart kapcsán, hogy miért tesszük a garázst a nappaliba?
- hatodikként Ajtay Szilárd, közlekedési rendszerszervező mérnök, az Autóklub szakértője írta, hogy szent hevület helyett racionális lépésekre van szükség a rakparton
- hetedikként pedig Zöldi Péter építész, várostervező vette sorra a rakpartlezárással kapcsolatos tévhiteket.