Magyar Péter: A vonat nem vár. Lázár János: Hív a vasút, vár a Lázár!

2024. augusztus 31. – 15:08

Másolás

Vágólapra másolva

Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke a kórházak után most a vasútállomásokat járja, hogy lehangoló háttérképek előtt pózolva hívja fel a figyelmet az ország problémáira és az ezekre adott kormányzati megoldások hiányára. És ahogy azt tőle mostanra már megszokhattuk, a politikai kommunikációs szempontból legérdekesebb dolgok mindig a kommentszekcióban történnek.

A vasúti közlekedés állapota olyan szempontból kétségtelenül hálás téma egy ellenzéki politikusnak, hogy csak az nem látja, milyen rossz állapotok uralkodnak ezen a téren, aki csukott szemmel jár vonatozni, de ez utóbbi se tűnik célravezetőnek, mert olyan sokat késnek a vonatok, hogy gyakran elég sokáig kéne csukott szemmel ácsorogni az állomáson. Magyar rá is repült a témára, és néhány különösen lerobbant állomás végigfotózása után szombat délelőtt egy egy hosszú bejegyzésben szállt bele a területért felelős Lázár János építési és közlekedési miniszterbe.

„Lázár Miniszter úr! Önöknek 14 éve volt, korlátlan hatalommal, ezer milliárdos uniós forrásokkal. A MÁV nemhogy nem fejlődött, hanem soha nem látott válságba sodorták. Ide már az ötpontos akciótervek nem lesznek elegendőek. A vonat nem vár. És a magyar emberek sem. Elég volt!”

– kezdte Magyar, majd 16 pontban sorolta fel az általa látott problémákat a késésektől a vasúti dolgozók rossz munkakörülményein és a romos vasúti épületeken át a karbantartások hiányáig, illetve a források rossz felhasználásáig. „Elég volt!” – zárta a bejegyzést, de ha valaki eföllött már elsiklott volna, még oda is kommentelte a saját posztja alá: „Elég volt, a türelem elfogyott!”.

Nemcsak ő jelent meg azonban a kommentelők között, hanem a megszólított Lázár János is: „Üdvözlöm Magyar Pétert a magyar vasút valóságában! (És a többi politikust is, akik az elmúlt napokban – harminc év után – felfedezték, hogy a vasút rossz állapotban van. Jó reggelt kívánok!)” – indított, majd maga is pontokba szedve válaszolt, egyúttal meg is hívta Magyart, ha kíváncsi a részletekre: „A problémákról és a megoldásokról készségesen nyújtok tájékoztatást. Rendelkezünk mindegyikkel. Várlak.” A válaszában a problémák elismerése és a megoldásukra tett ígéret mellett konkrét lépéseket, tervezett intézkedéseket is sorolt.

„Nekem mindig az ember az első: a dolgozó és az utas. Végül, de utolsó sorban: a politikus. Személyes körbevezetést kértél, megkapod. Hív a vasút, vár a Lázár!”

– zárta a sorait, de nem a párbeszédet, mert Magyar még erre is reagált: megköszönte a választ, egy kicsit még beszólt Lázárnak, majd jelezte, hogy élni fog a személyes találkozó Lázár által felkínált lehetőségével. „Csak nehogy az legyen a végén, hogy a vonat csak vár, nem indul már…” – tette még hozzá, hogy szép kerek legyen a csörte.

A vasúti közlekedés állapota évek, évtizedek óta rendszeres téma a politikában. Most azután vált különösen forró témává, hogy a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon múlt vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija. A balesetben nem sérült meg senki, a műszaki mentés miatt viszont csak keddre állt helyre a forgalom a pályaudvaron. Hegyi Zsolt, a MÁV újonnan kinevezett vezérigazgatója szerdán azt ígérte, független vizsgálattal tárják fel a vonatbaleset okait. Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet előzetes vizsgálata szerint a kisiklást két törött csavar okozta. A balesetről ebben a cikkünkben írtunk bővebben. A helyzetet és a hangulatot tovább fokozta, hogy néhány napon belül a Keletinél történt kisikláson kívül eltört a sín a ceglédi vonalon és a Balaton déli partja felé is.

Lázár egyébként már korábban is arról beszélt, hogy a vasút problémáinak létét és súlyosságát ők sem vitatják, de megoldásuk is van ezekre. Augusztus közepén hirdetett is erre egy ötpontos közlekedési akciótervet. Ennek része, hogy állampolgári jog lesz a közlekedés, 1 milliárd eurós uniós hitelt terveznek felvenni vasútépítésre, leselejtezett nyugati járműveket akarnak beszerezni, lecserélik a MÁV vezetését, és felújítanak pár vasútállomást is. A vonatkisiklás miatti független vizsgálat indítását már az új vezérigazgató jelentette be.

Lázárt nemcsak Magyar Péter találta meg mostanában a Facebookon: a miniszter és Vitézy Dávid közlekedési szakértő, exállamtitkár, ex-főpolgármesterjelölt már hosszú ideje előszeretettel szólogatnak be egymásnak, de a vonatkisiklás óta még intenzívebb lett az üzengetés, Vitézy rendszerint Lázár felelősségét, Lázár Vitézy mentális állapotát firtatja. A kevéssé barátságos viszonyt jelzi, hogy Magyarral ellentétben Vitézy nem kapott személyes meghívást Lázárhoz.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!