RSS
Az ukrajnai háború miatt élesen vetődött fel a kérdés: meg tudná védeni magát Európa? Egy közös EU-s hadsereg gondolata már régóta téma, de konkrét lépések ebbe az irányba csak az elmúlt néhány évben történtek. Az Investigate Europe nyomozása alapján nem sok esély van arra, hogy a NATO nélkül a közeljövőben katonailag ütőképes legyen Európa. Ami pedig eddig történt az EU-ban, abból újra és újra az látszik, hogy az európai emberek biztonsága mellett a nagy hadiipari cégek profitja legalább olyan fontos.
Szerbiában kilométerenként 1,4 milliárd forinttal olcsóbban épül a vasút, mint a magyarországi szakaszon – derül ki az Investigate Europe oknyomozó riportjából. A szerbek elárulták, amit a magyar kormány titkolna: hogy mikor térülhet meg a beruházás. És jobban látni már, milyen geopolitikai játszmába szállt be Orbán Viktor azzal, hogy Kínának gesztust tett ezzel a projekttel.
Évtizedes lemaradásban van a nemzetközi vonatozás a repüléshez képest annak ellenére, hogy az EU évtizedek óta azt szajkózza, hogy milyen fontos a vasút szerepe a klímavédelemben. Több hónapos kutatómunka után azt találtuk, hogy ebben az unió is nyakig sáros, de az állami vasúttársaságok és a tagállami kormányok is sokat tesznek azért, hogy lassú és idegtépő legyen vonattal eljutni külföldre. Az Investigate Europe oknyomozása magyar tanulságokkal.
Hogyan lesz bomba üzlet az európai szinten is vészesen alulfinanszírozott idősellátásból? Miközben Magyarországon tragikus állapotban van az idősotthoni ellátás, Európa-szerte hatalmas profitot termelnek ebből a multik. Sokszor úgy, hogy méltatlan körülményeket teremtenek mind az időseknek, mind a dolgozóknak.