Kálmán Attila

RSS

Mit tett eddig Európa azért, hogy képes legyen magát megvédeni?

Az ukrajnai háború miatt élesen vetődött fel a kérdés: meg tudná védeni magát Európa? Egy közös EU-s hadsereg gondolata már régóta téma, de konkrét lépések ebbe az irányba csak az elmúlt néhány évben történtek. Az Investigate Europe nyomozása alapján nem sok esély van arra, hogy a NATO nélkül a közeljövőben katonailag ütőképes legyen Európa. Ami pedig eddig történt az EU-ban, abból újra és újra az látszik, hogy az európai emberek biztonsága mellett a nagy hadiipari cégek profitja legalább olyan fontos.

Budapest–Belgrád: a 979 év alatt megtérülő vasútvonal

Szerbiában kilométerenként 1,4 milliárd forinttal olcsóbban épül a vasút, mint a magyarországi szakaszon – derül ki az Investigate Europe oknyomozó riportjából. A szerbek elárulták, amit a magyar kormány titkolna: hogy mikor térülhet meg a beruházás. És jobban látni már, milyen geopolitikai játszmába szállt be Orbán Viktor azzal, hogy Kínának gesztust tett ezzel a projekttel.

Így siklatták ki a klímavédelem egyik fontos projektjét

Évtizedes lemaradásban van a nemzetközi vonatozás a repüléshez képest annak ellenére, hogy az EU évtizedek óta azt szajkózza, hogy milyen fontos a vasút szerepe a klímavédelemben. Több hónapos kutatómunka után azt találtuk, hogy ebben az unió is nyakig sáros, de az állami vasúttársaságok és a tagállami kormányok is sokat tesznek azért, hogy lassú és idegtépő legyen vonattal eljutni külföldre. Az Investigate Europe oknyomozása magyar tanulságokkal.

A multimilliárd eurós üzlet, ahol az idősek élete a tét

Hogyan lesz bomba üzlet az európai szinten is vészesen alulfinanszírozott idősellátásból? Miközben Magyarországon tragikus állapotban van az idősotthoni ellátás, Európa-szerte hatalmas profitot termelnek ebből a multik. Sokszor úgy, hogy méltatlan körülményeket teremtenek mind az időseknek, mind a dolgozóknak.