Újabb Médiaworks-megszorítások: bezárnak két nyomdát

2022. június 13. – 19:47

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Ötből két nyomdáját, a két legkevésbé korszerűnek számító veszprémit és debrecenit is bezárja a kormányközeli Mediaworks, olvasható a cég közleményében. A Mediaworks hozzáteszi, hogy a tovább üzemelő három nyomdával is el tudják látni a szerződéses kötelezettségeiket.

A megszorítás okaként az inflációt, az elszabadult papír- és energiaárakat, illetve az ellátási láncok egyre növekvő problémáit jelölték meg, ezek miatt a Mediaworks-csoport is nehéz gazdálkodási helyzetbe került.

A nyomdabezárás nem az első karcsúsítási lépés a kormányközeli médiában:

  • Még április elején derült ki, hogy a májusi lesz a FourFourTwo nevű sportmagazin utolsó száma.
  • Néhány nappal később az is kiderült, hogy egy kivétellel megszűnik az ellenzéki vezetésű városokban és kerületekben terjesztett, ingyenes hetilap, a City7.
  • Április végén a 168 Óra kiadója bejelentette, hogy a hetilap teljes stábját elbocsátja, és ennek hatására távozott a főszerkesztő, Makai József is.
  • Ekkor derült ki az is, hogy a tavaly még állami hirdetésekkel kitömött, de két héttel korábban napilapból hetilappá lefokozott Pesti Hírlapnál ezzel párhuzamosan szintén történtek jelentős elbocsátások is. A 168 Óra és a Pesti Hírlap nem tartozik a KESMA alá, de a kiadójukba tavaly nyáron szállt be az a Shabi Michaeli izraeli–grúz kettős állampolgár, aki magyarországi üzletei mellett arról is ismert, hogy közeli kapcsolatban áll Rogán Antallal.
  • Május elején kiderült, hogy júliusban megszűnik a Pesti TV. A tévé mögött álló műsorgyártó cég, a Progress Media Hungary Kft. egyik tulajdonosa Vaszily Miklós kormányközeli médiamenedzser, a TV2 elnöke, az érdemi tőkét viszont a másik tulajdonos, egy Mészáros Lőrinc pénzével sáfárkodó vagyonkezelő tolta a projektbe. Pár hónappal az indulás után pénzügyi problémák miatt ugyanakkor már több alkalmazott is késve kapta meg a fizetését, és a pénzügyi nehézségek miatt a Media1 akkori információi szerint takarékossági intézkedéseket is be kellett vezetni a csatornánál. Vaszily Miklós tavaly ősszel azt mondta, a Pesti TV második születésnapja előtt, azaz 2022 őszén felülvizsgálják a csatorna helyzetét, de mint néhány hete világossá vált, már ezt sem várták meg.
  • A Pesti TV bezárásának bejelentése után a Pesti Srácok főszerkesztője, Huth Gergely a Telexnek azt mondta, hogy az online lap fennmaradása is kérdésessé vált, mivel integrált szerkesztőséget működtettek, ahol a dolgozók egy része a tévé, másik része pedig a Pesti Srácok alkalmazásában állt.
  • Az elvileg közszolgálati, de a gyakorlatban a kormány álláspontjának megfelelő szerkesztési elveket követő, túlnyomórészt a kormányzati narratívát közvetítő közmédiánál leépítés nem merült fel, de történtek látványos változások: a választás után nem sokkal kiderült, hogy távozik a köztévé egyik emblematikus arcának számító Bende Balázs külpolitikai szerkesztő; majd május elején nyugdíjazását kérte Dobos Menyhért, az állami médiaszolgáltatásért felelős Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.

Mindezt május végi cikkünkben vettük végig, amelyben azt is taglaltuk, elbocsátások jöhetnek a Mediaworks több megyei lapjánál.




Támogasd a Telexet! Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogatom