Elbocsátják a 168 Óra teljes stábját, felmondott Makai József főszerkesztő. Leépítés van a Pesti Hírlapnál is

2022. április 30. – 15:52

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Elbocsátja a 168 Óra című hetilapot eddig előállító, nagyjából 15 fős szerkesztőségi stábot a kiadó, írja a Media1.hu. A döntést Milkovics Pál, a kiadó vezérigazgatója és társtulajdonosa hozta meg. (Milkovics Pállal tavaly nyáron interjút is csináltunk, miután beszállt az egykor baloldalinak számító lapba Rogán Antal barátja.)

Távozik posztjáról Makai József, a lap főszerkesztője is, de őt nem elbocsátják, hanem maga döntött így, mert nem ért egyet azzal a struktúraváltással, amit a vezérigazgató kezdeményezett. Ennek lényege, hogy ezután külsős szerzőktől rendelnek írásokat, tehát nem fix belsős szerkesztői gárdával dolgoznak a lapelőállításon.

A médiapiaci szaklapnak Milkovics megerősítette az elbocsátás tényét. Ezt azzal indokolta, hogy a lap hosszú ideje veszteséget termel, ezért költségcsökkentésre és a működés optimalizációjára van szükség. Megerősítette azt is, hogy az elbocsátásokat követően külső szerzőktől vásárolnának tartalmakat, szerinte ezzel drasztikusan csökkennek a kiadó költségei. A médiapiaci szaklap úgy tudja, a kiadó nem vállal garanciát arra, hogy az eddigi szerzőktől, szerkesztőktől biztosan rendelni fog olyan mennyiséget, hogy ez önmagában a szerzők megélhetését is biztosítsa.

A 168 Óra eladott példányszáma az elmúlt egy évben 40 százalékkal csökkent, ami hatalmas zuhanást jelent. Március végén be is jelentették, hogy a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (Matesz) nem méri tovább a lap példányszámát. A Media1.hu akkor azt írta, hogy a 168 Órát 2021 harmadik negyedévében 9500 példányban nyomtatták, de szeptemberben átlagosan csak 4105 példányban tudták értékesíteni.

A Milkovics Pál érdekeltségébe tartozó médiacsoportnál nem ez az első megszorítás, bár ez jóval drasztikusabb az előző lépésnél. Az április 3-i parlamenti választások után tíz nappal a Pesti Hírlapnál húzták meg a nadrágszíjat. Trencséni Dávid, a lap hírigazgatója április 14-én azt jelentette be, hogy a lap megszűnik napilapként működni, a fővárosban ingyenesen osztogatott újság nyomtatásban most már csak heti egyszer, péntekenként jelenik meg.

A Media1 most arról is ír, hogy ennek a döntésnek szintén voltak személyi következményei: „a hetilapos megjelenésre történt áttérés miatt a Pesti Hírlapnál is jelentős elbocsátásokra került sor”. A heti egyszeri megjelenés már egy új szerkesztőségi struktúrában, a 168 Óráéhoz hasonló modellben, vagyis külsős szerzőktől megrendelt anyagokkal készül.