Nem jelenik meg többé napilapként a Pesti Hírlap

2022. április 14. – 12:23

Nem jelenik meg többé napilapként a Pesti Hírlap
Fotó: Róka László / MTI bizományosi

Másolás

Vágólapra másolva

A Pesti Hírlap határozatlan időre felfüggeszti a napi megjelenését – jelentette be csütörtökön azonnali hatállyal Trencséni Dávid, a lap hírigazgatója.

A fővárosban ingyenesen osztogatott újság nyomtatásban ezentúl csak heti egyszer, péntekenként jelenik meg. A döntést hivatalosan „a drasztikusan emelkedő nyomdai költségekre” hivatkozva hozták meg. Trencsényi közleményében az is szerepel, hogy a kiadó fejleszti a Pesti Hírlap digitális megjelenését, a Pesti Hírlap weboldalára új, egyedi tartalmak megjelenését ígérik.

Volt olyan időszak, amikor a lapot szinte csak a kormány és az állami cégek tömték ki hirdetéssel, emellett azzal is a hírekbe került, hogy az ellenzéki előválasztás idején nagy port kavaró címlapjai után távozott a főszerkesztője és két szerkesztője is. Az országgyűlési választás után ugyanakkor látványosan megfogyatkoztak a Pesti Hírlapban a kormányközeli hirdetések. A napi megjelenés felfüggesztése előtti héten (április 7-étől) a Pesti Hírlap kiadójához tartozó egyéb sajtótermékek hirdetésein kívül már csak a Macskavédő Alapítvány reklámjai futottak, illetve a bejelentés előtti napon, szerdán még feltűnt a Szerencsejáték Zrt. hirdetése a lapban.

Előzmények

A Pesti Hírlap 2019 végén indult újra, azóta ingyenesen osztogatták nagy közlekedési csomópontokon, illetve 200 irodaházban, kávéházban, kisebb üzletben. A kiadója a 168 Órát és az ELLE magazint is kiadó Michaeli, Schwartz & Brit Media, amelyben tavaly nyáron szerzett 50 százalékos tulajdonrészt Shabi Michaeli, egy olyan üzletember, aki Rogán Antal évtizedes barátjának tartja saját magát.

A kiadó vezérigazgatója és társtulajdonosa Milkovics Pál, akihez többek között a 168 Óra egykori főszerkesztőjének kirúgása kötődik. (Rózsa Péternek egy, az Orbán családot ábrázoló archív fotó leközlése miatt kellett távoznia a 168 Óra éléről.) Milkovics Rogán barátjának érkezése után a Telexnél kezdeményezett interjút. Ebben az interjúban felháborodásának hangot adva nyomatékosan érvelt amellett, hogy Michaelit nem tartja NER-közeli befektetőnek, és a Pesti Hírlappal sem kellene összefüggésbe hozni Rogán Antalt, Habony Árpádot vagy a NER-t.

Milkovics ekkor beszélt arról is, hogy a Brit Média kiadóvállalat nem támogatásokra épít, hanem piaci alapon működik, és bár évekig veszteséges volt, a befektetők hisznek abban, hogy sikeres lesz. Azt nyilatkozta, nem tart attól, hogy egy ponton elfogy a befektetőik pénze, és az üzlettársán keresztül egyszer csak bekopogtat Rogán Antal, hogy akkor kapnak állami hirdetést, ha máshogy írnak bizonyos témákról.

Támogasd a Telexet! Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogatom