Július közepén megszűnik a Pesti TV

2022. május 09. – 18:34

Július közepén megszűnik a Pesti TV
Kamerapróba Jeszenszky Zsolttal a Pest TV 15. kerületi stúdiójában 2020. augusztus 14-én – Fotó: Balaton József / MTI bizományosi

Másolás

Vágólapra másolva

Az április 3-i választás után nem sokkal úgy döntöttek, júliusban megszűnik a Pesti TV. A Media1 információi szerint a csatornát kiadó Progress Média Hungary Kft. ügyvezetője már hivatalosan is értesítette a döntésről a műsorterjesztő vállalatokat. A Pesti TV adása a lap információi szerint július 10-én éjfélkor áll le.

„A hír (…) sajnos igaz, a Századvég nagyszerű számaival ellentétben, a Nielsen-elérésekre hivatkozva bezárják a Pesti TV-t. De határozott ígéret van rá, hogy más platformon folytathatjuk”

- mondták a csatorna hétfő esti adásában.

A fiatalos Fidesz projekt zászlóshajója és legnagyobb beruházásaként 2020 szeptemberében indult el a Pesti TV. A tévé mögött álló műsorgyártó cég, a Progress Media Hungary Kft. egyik tulajdonosa Vaszily Miklós kormányközeli médiamenedzser, a TV2 elnöke, az érdemi tőkét viszont a másik tulajdonos, egy Mészáros Lőrinc pénzével sáfárkodó vagyonkezelő tolta a projektbe. A G7 cikke szerint a Bizalom Vagyonkezelő összesen 500 millió forintot tett a Progress Mediába.

Pár hónappal az indulás után pénzügyi problémák miatt ugyanakkor már több alkalmazott is késve kapta meg a fizetését, és a pénzügyi nehézségek miatt a Media1 információi szerint takarékossági intézkedéseket is be kellett vezetni a csatornánál. Vaszily Miklós tavaly ősszel azt mondta, a Pesti TV második születésnapja előtt (2022 ősz) felülvizsgálják a csatorna helyzetét, ám ezek szerint nem vártak addig.

A Pesti TV nézettsége jelentősen elmaradt a várakozásoktól, és ez a fő oka a megszüntetésének. Az időzítése viszont annyiból érdekes, mert – mint a Media1 is írja – a Pesti TV épp akkor szűnik meg, amikor kormányközeli tulajdonba került a 4iG és ezen keresztül a DIGI, mely azonnal bevette kínálatába a Pesti TV-t. A Media1 utolérte Vaszily Miklóst, aki nem kívánta kommentálni az értesülést.

A választások után pár nappal jelentették be, hogy határozatlan időre felfüggeszti a napi megjelenését a Pesti Hírlap, amit az elmúlt hónapokban szinte csak a kormány és az állami cégek tömtek ki hirdetésekkel. Nem sokkal később pedig elbocsátották a 168 Óra című hetilap teljes szerkesztőségét, nagyjából 15 embert, és távozott a posztjáról Makai József, a lap főszerkesztője. Mindkét lap kiadójának vezérigazgatója és társtulajdonosa Rogán Antal barátja, Milkovics Pál, akivel tavaly nyáron készítettünk interjút.

Támogasd a Telexet! Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogatom