Pénzügyi problémák miatt csúszott a kormányközeli százmilliókból indított Pesti TV alkalmazottainak kifizetése

2021. május 21. – 22:06

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Néhány nappal azután, hogy a Pesti Srácok főszerkesztője, Huth Gergely elárulta, hogy a közösségi finanszírozást előszeretettel tarhálásként aposztrofáló kormányközeli lap olvasói adományokból próbálja majd meg átvészelni az őket is nagyon hátrányosan érintő idei jelentős adóemelést, kiderült, hogy a hozzájuk tartozó Pesti TV-nél sincs minden rendben, a fiatalokat megcélzó tévécsatorna ugyanis állítólag elmaradt több munkatársa kifizetésével – írja a Media1.

A lap információi szerint a kormánypárti csatorna több munkatársa is késve kapta meg a fizetésének egy részét vagy egészét, amit állítólag többen szóvá is tettek az alkalmazottak közül. A Media1 szerint a pénzügyi nehézségek miatt takarékossági intézkedéseket is bevezettek a csatornánál. Huth Gergely, a Pesti TV programigazgatója a lap megkeresésére azt válaszolta, hogy valóban fizetési gondjaik támadtak, de állítása szerint csak kevés munkatárs volt érintett. Mint mondta, végül a mostani hét második felében, május 19-e körül tudták rendezni a helyzetet.

Arra, hogy a következő hónapra mire lehet számítani, előfordulhat-e, hogy megint a munkatársak így járnak, mint most, azt mondta, nagyon reméli, hogy ez nem ismétlődik meg újra.

Ez a bizonytalan hangvétel meglehetősen furcsa a Pesti TV programigazgatójától, mert ahogy arról korábban ebben a cikkben részletesen is írtunk, a csatorna beindítása mindenestül 800-1000 millió forintba kerülhetett. A projektbe az érdemi tőkét egy Mészáros Lőrinc pénzével sáfárkodó vagyonkezelő tolta bele, a Bizalom Vagyonkezelő egészen pontosan 500 millió forintot tett a Progress Mediába.

A nézettségi adatok alapján az is kétségesnek tűnt, hogy alapesetben ki fogja-e tudni termelni a működési költségeit a tavaly létrehozott csatorna, emellett azonban a katás adózási forma változásai is szerepet játszhatnak a mostani pénzhiányban. Ezt az intézkedést korábban többször bírálták a független médiumok, de most úgy tűnik, hogy az ügyben hallgató kormányközeli médiát is érzékenyen érintette. Azt egyelőre nem tudni, hogy a jövőre nézve mit jelenthet ez a Pesti TV-re nézve, de az már korábban is kiderült, hogy bár kívülről végtelennek tűnik a kormánymédia pénzeszsákja, a valóságban azért néha érvényesülnek hatékonysági szempontok – elég csak a Hír TV–Echo TV összeolvasztásra gondolni.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!