A Pesti Srácok fennmaradása is kérdésessé vált

2022. május 10. – 14:05

frissítve

A Pesti TV megszűnése miatt „a PestiSrácok.hu fenntartása is megoldandó problémává vált” – nyilatkozta kedden a Telexnek Huth Gergely. Miután a csatornának befellegzett, az online felület főszerkesztője szerint az okoz gondot, hogy integrált szerkesztőséget működtettek, ahol a dolgozók egy része a tévé, másik része pedig a Pesti Srácok alkalmazásában állt.

Huth a tévé megszűnésének okaként a Telexnek ugyanarra hivatkozott, mint amit a hír hivatalos bejelentésében mondtak: a csatornát az alacsony nézettségre hivatkozva zárják be. A főszerkesztő ugyanakkor most is hangsúlyozta, hogy a Nilsen hivatalos nézettségi adataihoz képest a kormányközeli Századvég szerint jobb számokat produkált a Pesti TV. Sőt, Huth szerint „a jobboldali tartalmak között nagyon kiemelkedő”, ahányan kedvelik őket, itt a Facebook-oldalaikat (köztük a műsorvezetőkét), más YouTube-oldalaikat is említette, de a Pesti TV saját YouTube-ját nem sorolta ide.

A Pesti Srácok jövőjéről a főszerkesztő azt mondta: „Gondolkozunk mindenféle megoldásokon.”

Ahogyan arról a Telex korábban beszámolt, hétfőn jelentették be, hogy július közepén megszűnik a Pesti TV, amely a fiatalos Fidesz-projekt zászlóshajója és legnagyobb beruházásaként 2020 szeptemberében indult el. A tévé mögött álló műsorgyártó cég, a Progress Media Hungary Kft. egyik tulajdonosa, Vaszily Miklós kormányközeli médiamenedzser, a TV2 elnöke, az érdemi tőkét viszont a másik tulajdonos, egy Mészáros Lőrinc pénzével sáfárkodó vagyonkezelő tolta a projektbe. A G7 cikke szerint a Bizalom Vagyonkezelő összesen 500 millió forintot tett a Progress Mediába.

Pár hónappal az indulás után pénzügyi problémák miatt ugyanakkor már több alkalmazott is késve kapta meg a fizetését, és a pénzügyi nehézségek miatt a Media1 információi szerint takarékossági intézkedéseket is be kellett vezetni a csatornánál. Vaszily Miklós tavaly ősszel azt mondta, a Pesti TV második születésnapja előtt (2022. ősz) felülvizsgálják a csatorna helyzetét, de mint kiderült, ezt végül nem várják meg. A csatorna megszűnésének időzítése annyiból érdekes, hogy épp akkor történik meg, amikor kormányközeli tulajdonba került a 4iG és ezen keresztül a DIGI, mely azonnal bevette kínálatába a Pesti TV-t.

A választások után pár nappal jelentették be, hogy határozatlan időre felfüggeszti a napi megjelenését a Pesti Hírlap, amit az elmúlt hónapokban szinte csak a kormány és az állami cégek tömtek ki hirdetésekkel. Nem sokkal később pedig elbocsátották a 168 Óra című hetilap teljes szerkesztőségét, nagyjából 15 embert, és távozott a posztjáról Makai József, a lap főszerkesztője. Mindkét lap kiadójának vezérigazgatója és társtulajdonosa Rogán Antal barátja, Milkovics Pál, akivel tavaly nyáron készítettünk interjút.

Támogasd a Telexet! Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogatom