Konténer
Vannak, akik fantasztikusan jól járnak az áruszállítási káosszal
Eredményét megtöbbszörözve 35 százalékos profitrátát ért el a világ legnagyobb konténerhajós cége, a dániai alapítású Maersk, de mások sem panaszkodhatnak az ágazatban.
Már a kínaiak kirakat kikötőjében sem tudnak időben lerakodni a hajók
Egyre hosszabb ideig kell várniuk a teherhajóknak, hogy bejussanak egy-egy kikötőbe, a görögországi Pireuszban is rekordot döntött a várakozó hajók száma.
Nem bír kijönni a káoszból a tengeri áruszállítás
Már most több áruszállító konténer van a világon, mint amennyire elméletileg szükség lenne, csak éppen nem lehet hozzájuk férni.
A Szuezi-csatorna eldugulása semmiség a nemzetközi kereskedelem teljes kálváriájához képest
Először az eldugult Szuezi-csatorna, aztán a sencseni koronavírus-járványgóc, most pedig a konténerhiány akasztotta meg a nemzetközi kereskedelmet, ez pedig a karácsonyt is megdrágíthatja.
Rengeteg új hajót rendelnek, de van egy kis probléma
Nemrég még szenvedtek a hajógyárak, most alig győzik teljesíteni a megrendeléseket, de közben az elszállt acélárak problémájára is megoldást kell találni.
Bugyi, alsónadrág, okostelefon és gumiabroncs a vízben – rekordsok áruszállító konténer veszett az...
A rekorder a 364 méter hosszú One Apus nevű hajó volt, amelyről több mint 1800 óriás fémdoboz hullott a vízbe.
Szabó Bálint: Megtalálták a fémkonténert, ahol másfél órán keresztül tartottak fogva
A Békés megyei nyomozók találtak rá a konténerre, mondja a szegedi önkormányzati képviselő.
Úgy próbálták kiszabadítani a Szuezi-csatornában elakadt hajót, mintha fogat húznának
Bár az egyiptomi elnök már győzelmet hirdetett a Szuezi-csatornában kialakult káosz felszámolásában, a hírek alapján egyelőre csak annyi világos, hogy a hajó tatját, azaz hátsó részét sikerült...
Lassan fellélegezhetnek a Kínából rendelő cégek és fogyasztók
A tengeri szállítás díjai még mindig magasak, de legalább nem emelkednek tovább, a konténerhiány problémája pedig rendeződni látszik. Ez sok magyar cégnek is jó hír.
Nem elég, hogy méregdrágák, már lepakolni is alig tudják a konténereket a kikötőkben
Idén tovább nőtt a Kínából induló tengeri fuvarozás költsége, ráadásul a legnagyobb amerikai és európai kikötők nem is képesek egyből fogadni a beérkező hajókat.









