Kereskedelem
Gyomrost kapott, de nagyjából talpra állt összeszerelőüzem-ország
A magyar exportot jelentősen megtépázta a koronavírus-járvány, de voltak szektorok, amelyek kifejezetten profitáltak a helyzetből.
A valaha volt legnagyobb vállalat kétszer annyit ért, mint a mai Amazon, Apple, Google és...
A világ kereskedelmét 200 éven át uraló Holland Kelet-indiai Társaság évszázadokkal megelőzte a korát. A gazdasági csoda viszont kizsákmányoláson, rabszolgatartáson és emberiség elleni bűntetteken...
Brexit: a katasztrófát elkerülték, de így sem lesz egyszerű
Sok mindenről megállapodtak, de a brit gazdaság legfontosabb szektora kimaradt. A negatív gazdasági hatásokat pedig így sem kerülik el a britek: a cégek máris átmeneti időszakot kérnek, annyi a...
Újra kinyitottak az üzletek és az iskolák Ausztriában
Véget ért a teljes zárlat, a 24 órás kijárási korlátozást éjszakaira enyhítették. De zárva maradnak a színházak, mozik, a szállodák és az éttermek.
Egyelőre elmarad a korszakváltás az online kereskedelemben
Igaz ugyan, hogy a tavaszi első hullám olyan volt az online kereskedőknek, mint a karácsony, a számok mégis azt mutatják, hogy a piac azóta jelentős mértékben visszarendeződött az offline módokra.
A tüzép telep akkor is jól megy, amikor az építőipar fejre áll
Furcsán ellensúlyozzák egymást a járvány miatt megváltozott piaci viszonyok, amikor kevesebb téglát lehet eladni, épp megugrik a festékek forgalma, a kereskedő pedig kijöhet nullára.
Egyszerűen megjósolhatatlan, mit fogunk vásárolni a következő években
A koronavírus-járvány első szakasza fejre állított mindent a napi fogyasztási cikkek piacán, a második hullámot a nagy szereplők nyerik meg, de hogy mi lesz utána, azt senki sem tudja.
Kína más idősíkba került, de még nem világos, hogy ez a múlt vagy a jövő
Kínában V-alakú kilábalás követi a koronavírus-válságot, bár a szkeptikus elemzők szerint az ország éppen bebetonozza szerkezeti egyensúlytalanságait.
Palackozott hegyi levegőt árul egy nagyváradi cég
Főként a komoly légszennyezettséggel küzdő ázsiai országokban forgalmazzák. A cég szerint még másnaposságra is jó.
A járványból a diszkontláncok legalább olyan jól jönnek ki, mint az internetes kereskedők
A diszkontok alacsony áraival az internetes áruházak sem tudnak versenyezni, miközben a gazdasági válság miatt egyre többen igyekeznek takarékoskodni.









