Lázár Kőbánya-felsőn várja Magyar Pétert csütörtökön, Magyar inkább vonatozna vele vidéken

2024. szeptember 3. – 14:48

Másolás

Vágólapra másolva

Hivatalos szintre jutott Lázár János közlekedési miniszter és Magyar Péter, a Tisza párt elnökének hétvégi csörtéje, a miniszter ugyanis szeptember 5-én reggel 8.30-ra adott időpontot Magyar Péternek. Miután a Tisza párt elnöke néhány különösen lerobbant állomás végigfotózása után szombat délelőtt egy hosszú posztban szállt bele a közlekedési miniszterbe, Lázár János azt írta Magyarnak, hogy megkapja a személyes körbevezetést, keddi posztjában pedig ki is tette a minisztérium és a politikus levelezését.

A miniszter azt írta: csütörtök reggel 8.30-11 között várja Magyart és stábját Kőbánya-felsőn és a Kerepesi irányítóközpontban, Magyar viszont úgy válaszolt, hogy inkább egy vidéki vonatozásra menne a miniszterrel. Lázár erre úgy válaszolt, hogy „reality igen, reality show nem”.

A Facebook-poszthoz csatolt levelezésben az is olvasható, hogy a csütörtökre tervezett találkozón Lázár, Magyar és a MÁV-csoport vezetése is ugyanakkora stábbal érkezne, mindhárom stáb korlátlan kép- és hanganyagot készíthetne a bejáráson, de a saját stábokon kívül más médium nem venne részt. Magyar erre azt válaszolta, hogy ne egy irányítóközpontba menjenek, hanem utazzanak együtt az utasokkal, és a regisztrált sajtó vehessen részt az utazáson.

„Remélem, az Ön által eredetileg kért találkozó műfajának, körülményeinek mostani megváltoztatását nem azért javasolta, hogy azt el kelljen utasítanom” – írta a miniszter.

Nem sokat kellett várni Magyar Péter válaszára sem. „Sajnálom, hogy a kezdeti nyitottsága ellenére mégsem akarja megnézni, hogy a salgótarjáni vagy az ózdi, vagy a lajosmizsei honfitársai milyen körülmények között és mennyi idő alatt jutnak el 2024-ben a fővárosba” – üzente Lázárnak a Tisza Párt elnöke Facebookon, majd arról írt: ő nem találkozót vagy fogadóórát kért az építési és közlekedési minisztertől, újabb csoda ötleteket lehet előadni. „Én arra kértem, hogy jöjjön el ezekre a vonalakra és számoljon be az embereknek arról, hogy miért és hogyan juttatták a MÁV-ot ilyen helyzetbe 14 év kormányzás alatt.”

„Miniszter úr, fél az emberekkel együtt Ózdról vagy Salgótarjánból a sajtó jelenlétében Budapestre utazni? Fél vasutasokkal találkozni? Mitől tart miniszter úr?”

Magyar azt is hozzátette, hogy utána kimehetnek Bécsbe is, amit Lázár János a 2018-as választás kampányában rendkívül veszélyes helyként mutatott be egy videóban.

A vasúti közlekedés állapota évtizedek óta rendszeres téma a politikában. Most azután vált különösen forró témává, hogy a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija. A balesetben nem sérült meg senki, a műszaki mentés miatt viszont csak keddre állt helyre a forgalom a pályaudvaron. Hegyi Zsolt, a MÁV újonnan kinevezett vezérigazgatója azt ígérte, független vizsgálattal tárják fel a vonatbaleset okait. Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet előzetes vizsgálata szerint a kisiklást két törött csavar okozta. A balesetről ebben a cikkünkben írtunk bővebben. A helyzetet és a hangulatot tovább fokozta, hogy néhány napon belül a Keletinél történt kisikláson kívül eltört a sín a ceglédi vonalon és a Balaton déli partja felé is.

Lázár egyébként már korábban is arról beszélt, hogy a vasút problémáinak létét és súlyosságát ők sem vitatják, de megoldásuk is van ezekre. Augusztus közepén hirdetett is erre egy ötpontos közlekedési akciótervet. Ennek része, hogy állampolgári jog lesz a közlekedés, 1 milliárd eurós uniós hitelt terveznek felvenni vasútépítésre, leselejtezett nyugati járműveket akarnak beszerezni, lecserélik a MÁV vezetését, és felújítanak pár vasútállomást is. A vonatkisiklás miatti független vizsgálat indítását már az új vezérigazgató jelentette be.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!