Több mint kétmillió forintot csaltak ki egy kisgyermekes anyától telefonos csalók, több száz károsult lehet

2021. szeptember 6. – 08:45

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Csalás megelőzése címén hívtak fel egy kisgyermekes anyát az OTP nevében. Annyira meggyőző volt a szövegük, hogy a nő elhitte, valóban veszélyben van a pénze, ami a bank nevében telefonáló ügyintéző segítsége nélkül elúszhat.

A 24 írt a történetről, a cikkben arról lehet olvasni, hogy a csaló bemutatkozott, udvariasan, határozottan beszélt. A háttérből más beszélgetések hallatszottak, bankszámlákról – olyan volt, mintha más banki ügyintézők lettek volna.

„Ön próbált tegnap este 11-kor 600 ezer forintot felvenni a kártyájával? Éppen próbálják feltörni egy kecskeméti IP-címről a bankkártyáját, hogy egy eMag-os vásárlást indítsanak” – mondta a csaló.

A nő érdeklődött, honnan tudja a férfi, hogy az ő kártyájával élnének éppen vissza, mire azt a választ kapta, hogy látják a rendszerben, és hogy rengeteg a visszaélés, az OTP ezért vezette be a biztonsági protokollt, hogy ezeknek gátat szabjon.

Arra is rávették, telepítse fel a telefonjára a távoli hozzáférést biztosító AnyDesk alkalmazást, hogy segíteni tudjanak. Nem nyúltak bele a telefonjába, de innentől látták, mennyi pénz van a számláján. Ezután a telefonáló arra utasította a nőt, hogy a számláin lévő pénzek nagy részét (több mint kétmillió forintot) utalja át B. Zsolt és Lászlóné S. nevére, a megadott „biztonsági számlaszámra”. A károsult ezt megtette, mire azt ígérték neki, hogy két óra múlva, a veszély elmúltával, visszautalják neki az összeget.

A csaló azt is mondta, hogy ha bármi probléma van, az OTP direkt számát kell hívnia, amit meg is adott a telefonáló. Az átvert nő fél óra múlva betelefonált a bankba, és leesett neki, hogy csalók áldozata lett. Feljelentést is tett az ügyben. Több száz károsult lehet. Korábban mi is írtunk hasonló történetekről, például itt és itt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!