Bankok munkatársainak adják ki magukat a telefonos csalók, adatokat, kódokat kérnek, sőt, kémprogram letöltését is ajánlják
2021. február 10. – 10:57
frissítve
Az MKB Bank az utóbbi időben tapasztalt új csalási módszerre hívja fel ügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzügyi intézmény ügyfeleitől kísérelték meg megszerezni személyes és banki termékekhez köthető adataikat – közölte a pénzintézet.
A csalók az általuk magyar nyelven indított hívások során a hívást fogadó felé azt a látszatot keltik, hogy a hívás hazai bankok valójában létező, ügyfélszolgálati hívószámok valamelyikéről érkezett, a hívást kezdeményező csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be.
A hívás során arra hivatkozva, hogy a hívott személy bankkártyás költései elutasításra kerültek, bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Az eddig azonosított telefonhívások alkalmával két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de a csalók várhatóan további pénzintézetek nevével és ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve is kezdeményezhetnek adatszerző hívásokat.
Az MKB Bank felhívja az ügyfelei figyelmét arra, hogy a bankok soha nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat.
A pénzintézet arra kéri az ügyfeleit, hogy amennyiben a fent leírt hívást tapasztaltak, illetve abban az esetben, ha hasonló hívás során kiadták volna adataikat, haladéktalanul jelezzék az esetet az MKB Bank ügyfélszolgálati munkatársainak, hogy a szükséges intézkedéseket meg tudják tenni.