Járvás Péter
Az empátia magasiskolája
Szeifert Natália olyanok nevében beszél új regényében, akiknek nincsenek meg a szavaik ahhoz, hogy elmondják, mi nyomja őket.
Kornis Mihály új regényét olvasni olyan, mint átmenni egy befagyott öblön, balettcipőben
Egy kísérlet az elmondhatatlan elmondására.
Félelem és reszketés a hetes úton
A lengyel Ziemowit Szczerek fésületlen gonzóregényében minden lehetséges, még a dramaturgiai evidenciák semmibe vétele is.
Mit kezdjünk a gyászregényekkel?
A gyászregény úgy irodalom, hogy közben nem az. Eszközei, a mondatok elméletben ugyanazok, mint az irodalomé, de más épül belőlük. Összehasonlító elemzés.
A paranoia: az irodalom fokhagymája
Hogy van az, hogy a gyerekeinkért érzett aggodalmat egyértelműen rossz érzésnek tartjuk, de kedvvel olvasunk skandináv krimit, ami térdig gázol ugyanebben a permanens kétségbeesésben?
Az olvasó tengerérzése, avagy átúszni egy öblön
Nádas Péter új könyvében a mondatokat átitató szeretet miatt érezhetjük úgy, hogy a szerteszét guruló emlékek fontosak, és azokat muszáj volt elmondani.
Határsértés a köbön
Bognár Péter regénytrilógiájában táncra perdül Krasznahorkai is, mintha tudná, hogy Nobelt fog nyerni.
Álmodik-e Drakula szilvalekváros puliszkával?
Cserna-Szabó ebben a válogatáskötetben is könnyen érthető és szórakoztató, jellemzi valami kócos sumákság és elemi szétesés, ami a lázadás auráját teremti köré.
Hogyan győzzön le másokat, vagy hogyan értse meg önmagát – mi a modern férfi fontosabb dilemmája?
Ki nyer? A szokásos Kötter-figura kapuzárási pánikkal, aki hiába áll magas szinten a bérhierarchiában, nem tud annyi nővel lefeküdni, ahánnyal akar, vagy az intellektuális, önelemző típus, erős...








