Mintha a Szárnyas fejvadászból lépett volna elő Fernando Alonso 2022-es F1-kocsija
2022. február 21. – 19:04
Utolsó előtti, kilencedik csapatként a francia Alpine mutatta be 2022-es F1-versenyautóját, az A522-t, méghozzá nagyszabású élő esemény keretében, a párizsi Eiffel torony közvetlen közelében. Az Alpine ugyanakkor nem a végleges autóját mutatta meg – azt már elküldték Barcelonába, ahol kedden, a szerdán kezdődő első teszthét előtt pályára is küldik majd –, hanem az F1 bemutatóautójának átfestett verzióját, a rendes verzióról csak látványterveket közöltek.
Azt előzetesen lehetett sejteni, hogy a csapathoz főszponzorként érkező BWT viszi magával a jellegzetes rózsaszín színvilágot, ami alapján leginkább egy kék-rózsaszín, a Szárnyas fejvadász világát idéző cyberpunk festést valószínűsített mindenki, és ez is lett. Igaz, a csapat mindent elkövetett azért, hogy az utolsó pillanatig mindenkit átverjen, a bemutató helyszínén például kiállítottak egy szinte csupa rózsaszín autót, hogy felfigyeljenek rá az arra járók – később ennek a szerepe is kiderült.
A Párizsban, élőben bemutatott verzió egyértelműen az F1-bemutatókocsi átfestett verziója volt, ám a bemutatóval egy időben interneten közölt látványtervek már többet elárulnak arról, mivel is készül 2022-re a Renault versenycsapata. Az első szárny esetében az orrkúpon túlnyúló első szárnyelem a legnagyobb a négy elem közül. Érdekes a szárny kialakítása is, hasonlót még nem láttunk a többi csapattól. Hátrébb az ovális oldalsó légbeömlő nyílás, illetve az oldaldobozra és a motorborításra is felkerülő hűtőkopoltyúk feltűnők, illetve a 2021-esnél valamivel kisebb felső légbeömlő.
Visszatérve a párizsi elterelő mintára – a csapat közlése szerint a szezon első két futamán a rózsaszín-domináns verzióval versenyeznek majd, utána váltanak át a fentebbi kékre. És hogy milyen lesz ez a rózsaszín? Ilyen:
A rózsaszín autó ezzel 2020 után visszatér az F1-be, 2018-2020 között a Racing Point Force India, majd a Racing Point autói viselték ezt a színt a főszponzor kérésére.
A 2021-es szezont az ötödik helyen záró, tavaly egy futamgyőzelmet, illetve még egy harmadik helyet megcsípő francia csapatnál több fontos változás is történt az előző idény vége óta. A rózsaszín színeket magával hozó szponzor, a BWT érkezése mellett új csapatfőnöke lett az Alpine-nek, erre a posztra az Aston Martintól távozó Otmar Szafnauert nevezték ki. Szafnauer érkezésével a csapat vezetői struktúrája is átalakult, a Nemzetközi Automobil Szövetségtől érkező Bruno Famin lett a Renault motorrészlegéért felelős igazgató, vagyis ő felügyeli, hogy mi zajlik az erőforrások fejlesztése terén – ő és Szafnauer közvetlenül a csapat elnök-vezérigazgatója, Laurent Rossi alá tartoznak majd.
Szintén fontosabb változás, hogy a 2021-ben a csapatfőnöki pozíciót az Alpine-tól korábban távozó Marcin Budkowskival együtt betöltő Davide Brivio új posztot kapott, ezentúl fiatal tehetségek kineveléséért felel majd az Alpine összes versenyrészlege esetében.
Ami változatlan viszont, hogy 2022-ben is a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, illetve a 2021-es Magyar Nagydíjon első F1-futamgyőzelmét megszerző Esteban Ocon vezeti az Alpine két autóját.
Már csak az Alfára várunk hivatalosan
Az Alpine előtt nyolc csapatbemutatót tudtak le korábban, hivatalosan csak az Alfa Romeo nem mutatott meg semmit magából, de a svájci csapat privát tesztjéről azért kiszivárgott pár kép, így van némi elképzelés arról, hogyan is fest majd Valtteri Bottas és Kuan-jü Csou autója.
Elsőként a Haas jelentkezett pár számítógépes képpel, ám ahogy az várható volt, azok köszönőviszonyban sem voltak az amerikai csapat végleges megoldásával, ami hétfőn, a barcelonai pályára kigurulva mutatkozott először, jó pár érdekes megoldással rajta. A Haas után a még mindig titkolózó Red Bull jött az F1 átfestett bemutatóautójával, majd az Aston Martin és a McLaren párosa már rendes, megépített autót mutatott be.
Az AlphaTauri bemutatójával visszatértünk a számítógépes modellekhez, a Williams viszont bár elsőre csak egy demóautót leplezett le, még aznap megmutatta teljes valójában idei kocsiját a silverstone-i versenypályán. Szintén izgalmas, megépített autóval jelentkezett a Ferrari, ahogy a múlt hét végén a Mercedes is.
Két nap múlva a maradék csapatról is valós képet kapunk, ahogy arról is, hogy ki titkolózott komolyabb mértékben az eddigi bemutatókon, február 23-25. között ugyanis három napig Barcelonában tesztel az F1-mezőny.