Leleplezte új F1-kocsiját az AlphaTauri, de nem vitte túlzásba

2022. február 14. – 12:41

Másolás

Vágólapra másolva

Két, teljes fizikai valójában bemutatott F1-kocsi után egy újabb számítógépes látványtervvel megtartott bemutató következett, amikor az AlphaTauri ötödik csapatként bemutatta, hogy mivel készülnek a 2022-es szezonra, és az azzal érkező grandiózus szabályváltoztatásra.

A hétfőn megtartott online bemutatón egy rövid videót és pár számítógépes képet adott ki a Red Bull fiókcsapata – ez alapján borítékolható, hogy nem egy teljesen végleges változatot mutattak be, és a szezont megelőző barcelonai teszten újabb megoldások is lesznek majd az autón. (További szögekből itt tekinthető meg az autó.)

Az elmúlt három szezon mindegyikében dobogós helyezést elérő csapat – 2019-ben még Toro Rosso néven tették meg ezt – szempontjából érdekes lesz figyelni, hogy mit tud elérni a költségplafon korszakában úgy, hogy a fejlesztési folyamatukban keveredik a saját fejlesztés és a Red Bulltól vásárolt alkatrészek sora. Az AT03 sebességváltója, hátsó felfüggesztése, hidraulikája, illetve a motorja is megegyezik a Red Bulléval, a többin maga dolgozott a faenzai csapat, amelynél 2022-ben is Pierre Gasly és Cunoda Juki kettőse vezet majd.

A tervezési munkát már a Red Bull legmodernebb szélcsatornájának felhasználásával tervezték, amelyben az 50%-os méretarányú modellről 60%-osra váltottak. Ez az utolsó csapat, amelyik ezt az átállást végrehajtotta, mivel a 2021-es autót még a régi szélcsatornában tervezték.

Az autón a korábbról megszokott sötétkék, fehér alapkombináció maradt, a 2021-eshez képest új mintával. Ami a műszaki megoldásokat illeti, az AlphaTauri is négy szárnyelemből alkotta meg az első szárnyát, az első elem viszont közvetlenül az orrkúphoz csatlakozik, nem pedig a második elemhez, mint a kész autót bemutató Aston Martin és McLaren esetében.

Az oldalsó légbeömlőknél az Aston Martin négyszögletes nyílását látjuk itt is, és szintén hasonlóság, hogy az oldaldoboz alatt agresszív áramlási csatornát hoztak létre. Szintén ismerős lehet az autó hátsó részének széles befejezése, ilyet mutatott a McLaren is a múlt hét végén. Rajtuk kívül még a Haas (számítógépes tervek) és a Red Bull (a bemutató kedvéért összerakott, de nem valós bemutatóautó) jelentkezett valamilyen bemutatóval.

A folytatásban így néz ki az F1-es bemutatónaptár:

  • február 15. – Williams
  • február 17. – Ferrari
  • február 18. – Mercedes
  • február 21. – Alpine
  • február 27. – Alfa Romeo (ez a szezont megelőző első teszthét után van, ott egy speciális festéssel vesz majd részt az Alfa Romeo, a végleges autót pedig csak a teszt után mutatják be hivatalosan)
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!