A Haas bemutatott valamit, ami nyomokban tartalmazza a 2022-es F1-autót
2022. február 4. – 12:20
Elsőként az amerikai tulajdonú, de a főszponzor Uralkali miatt leginkább orosz színekben pompázó Haas mutatta be a 2022-es, már a komoly szabályváltoztatásnak megfelelő módon készült F1-kocsiját, pontosabban annak számítógépes látványtervét, amit semmiképp sem tekinthetünk végleges verziónak.
A Haas messze az utolsó helyen fejezte be a 2021-es bajnokságot a csapatok között, leginkább azért, mert beáldozták a tavalyi szezont a 2022-es autó, a VF-22 fejlesztése érdekében.
A csapat által pénteken kiadott képek nem sok mindent árulnak el az új fejlesztésű modellről, amely február 23-25. között, a szezont megelőző teszteken debütál majd élesben. A most bemutatott terv szorosan követi a Forma–1 által 2021-ben ismertetett prototípus megoldásait, de valószínűsíthető, hogy a valódi autón több, teljesen egyedi megoldást is látunk majd, de már akkor is okosabbak leszünk, ha egynél több csapat látványtervét ismerjük 2022-re.
A digitális képekről szándékosan eltávolították az autó egyes aerodinamikai részleteit, hogy a lehető legkevesebbet árulják el a riválisoknak a saját, az új szabályokat követő megoldásaikból. Ezek a szabályok teljesen új megközelítést alkalmaznak az aerodinamikával kapcsolatban, miután a szabályalkotók úgy döntöttek, hogy az F1-es autókat 1983 óta jellemző lapos padlót elhagyva visszahozzák az autó fenéklemeze alatti levegőáramlást biztosító csatornákat.
Talán a legérdekesebb részlet a viszonylag kicsi oldalsó légbeömlő nyílás, ami az F1 által készített prototípushoz képest talán a legnagyobb eltérés, de a képek alapján az orrkúp kiképzése is rövidebbnek tűnik.
A csapat változatlan pilótafelállással vág neki a 2022-es szezonnak, vagyis a két Haast továbbra is a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, a német Mick Schumacher, illetve az orosz Nyikita Mazepin vezetik majd. A főszponzor Uralkali a Mazepin család érdekeltségi körébe tartozik, ezért az oroszos festés.
A Williams kivételével minden csapat bemutatójának időpontja ismert, ezek alapján így néz ki a naptár:
- február 9. – Red Bull
- február 10. – Aston Martin
- február 11. – McLaren
- február 14. – AlphaTauri
- február 17. – Ferrari
- február 18. – Mercedes
- február 21. – Alpine
- február 27. – Alfa Romeo (ez a szezont megelőző első teszthét után van, ott egy speciális festéssel vesz majd részt az Alfa Romeo, a végleges autót pedig csak a teszt után mutatják be hivatalosan.)