Furcsa platóval érkezett a 2022-es McLaren az F1-be

2022. február 11. – 20:53

Furcsa platóval érkezett a 2022-es McLaren az F1-be
Fotó: McLaren F1

Másolás

Vágólapra másolva



Négyes bemutatót tartott február 11-én, péntek este a McLaren, a Forma–1-es autójuk mellett leleplezték az idei IndyCar-csapatot, az Extreme E elektromos tereprali-bajnokságban induló alakulatot, illetve az F1-es e-sport-csapatukat is.

A fő figyelem természetesen az F1-csapaton volt, amely a másik három bemutatója után leplezte le 2022-es autóját, az MCL36-ot. Mivel a korábbi három csapatbemutatóból csak az Aston Martinén bukkant elő valódi autó, így a második modellt ismerhettük meg. A 2021-es mintázathoz képest csökkent a narancs felület mennyisége, több rajta a fekete, és változott mind a narancs, mind a kék árnyalata.

Nem ettől lesz gyors viszont egy autó, hanem a mérnöki megoldásoktól. Az első szárny némileg hasonló az Aston Martin által bemutatotthoz, vagyis négy elemből áll, a legelső nem az orrkúphoz, hanem a második elemhez csatlakozik. Az első szárny mögött viszont mind az Astonhoz, mind az F1 bemutatóautójához képest eltérő megoldás jött – a McLaren oldaldobozai gyorsan beszűkülnek, az úgynevezett kólásüvegformát követve. Az oldalsó légbeömlő alatt nincs olyan áramlási csatorna, mint az Aston Martinon, ezzel a megoldással valószínűleg az autótól kifelé próbálják terelni a levegőt.

Az autó legérdekesebb megoldása felülnézetben látszik igazán – a motortér borítása hátrafelé, a hátsó szárny felé haladva nem keskenyül el, hanem egy lapos platóban vezeti rá a hátsó szárnyra a levegőt, ez minden eddigi megoldáshoz vagy koncepcióhoz képest egyedi. Pont emiatt nem véletlen valószínűleg, hogy sem a kiadott képeken, sem a bemutatóeseményen nem mutatták hátulnézetből az autót.

Az orrkúp kialakítása nagyon keskeny – nem szemből nézve, hanem oldalról, nem lett túl vaskos ez a rész. Szintén szembetűnő, hogy a hátsó szárnyat nem két, hanem csak egy oszlop tartja. Mélyebbre ásva feltűnő lehet az is, hogy az eddigi F1-kocsikon klasszikus felépítésnek mondható elöl nyomó-, hátul vonórudas felfüggesztést pont hogy megcserélte a McLaren. A Ferrarinál pletykálnak még ilyen megoldást, amit lehet, hogy a Haas is átvett – később kiderül majd, bejön-e ezeknek a csapatoknak a kockáztatás.

James Key, a csapat technikai igazgatója elmondta, hogy lényegében a legfrissebb fejlesztésű autójukat mutatták be, de „elrejtettünk néhány alkatrészt, mert nyilvánvaló okokból vannak érzékeny területek, de mindenki látni fogja őket, amikor elindítjuk az autót” – tette hozzá.

A McLarennél 2022-ben is a tavalyi két pilóta, vagyis Daniel Ricciardo és Lando Norris vezet majd, Norris pont a héten hosszabbított a 2025-ös szezon végéig.

Ha esetleg furcsállja, hogy a 2022-es autók miért térnek el kinézetben jelentősen a 2021-es modellektől: ennek az idei szezonnal életbe lépő komoly szabályváltoztatás az oka, melyről ebben a cikkünkben írtunk részletesen.

A McLaren bemutatóját megelőzően igencsak vegyes volt a bemutatószezon. A sort a Haas kezdte pár számítógépes képpel, amiken ugyan látszik pár, a tavaly nyáron kiállított, az F1 által készített autóhoz képesti eltérés, láthatóan nem a végleges terveket hozták nyilvánosságra. Másodikként a címvédő világbajnok, Max Verstappen csapata, a Red Bull leplezte le a kocsiját, csakhogy az döntő mértékben az F1-bemutatóautó pontos mása volt, minimális eltérésekkel. A kocsi ugyan fizikailag ott volt a bemutatón, de messze nem működő modellt mutattak be, Mátyás királyosan be is mutattak valamit, meg nem is.

Csütörtöki bemutatóján az Aston Martin már egy teljesen megépített autóval rukkolt elő, azt pénteken már pályára is küldték egy átmozgatásra. Az első képek alapján egyébként meglepően magasan van az első szárny.

Fotó: Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team
Fotó: Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team

Feltehetőleg ez az autó is változik majd még február 23-ig, mire Barcelonában megindul a szezont megelőző teszt első hete, ezen már volt mit elemezni mérnöki megoldások szempontjából.

A folytatásban így néz ki az F1-es bemutatónaptár:

  • február 14. – AlphaTauri
  • február 15. – Williams
  • február 17. – Ferrari
  • február 18. – Mercedes
  • február 21. – Alpine
  • február 27. – Alfa Romeo (ez a szezont megelőző első teszthét után van, ott egy speciális festéssel vesz majd részt az Alfa Romeo, a végleges autót pedig csak a teszt után mutatják be hivatalosan)
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!