Másolt házi feladatot mutatott be a Red Bull a világbajnok Verstappen új kocsijának

2022. február 9. – 17:34

Másolás

Vágólapra másolva

Másodikként a Red Bull tartotta meg 2022-es bemutatóját, és szemben a múlt pénteki leleplezést tartó Haasszal, az osztrák csapat egy fizikai valójában kész autót mutatott meg – ez lesz a világbajnok Max Verstappen következő autója a Forma–1-ben.

Az RB18 természetesen már az új, nagyszabású 2022-es szabálymódosítás szerint készült, ezért az autó külseje letisztultabb, a leszorítóerő nagyját ugyanis nem az autó külsején található aerodinamikai elemek, hanem az autó hasa alatt található úgynevezett Venturi-csatornák biztosítják majd. Mindezt a többi 2022-es szabályváltozással együtt ebben a cikkünkben magyaráztuk el.

Első ránézésre látszik, hogy a Red Bull maradt a klasszikusnak mondható festésnél, egyedül a csapattól motorbeszállítói pozícióból távozó Honda szponzorfeliratai hiányoznak – a fő helyeket a Red Bull mellett a csapat névadó szponzorrá előlépő támogatója, az Oracle foglalja el, amely a hírek szerint óriási összeget, évente 100 millió dollárt fizet a csapatnak. A szép (vagy bármilyen) festés viszont nem csinál világbajnokot, a lényeg a mérnöki megoldásokban rejlik.

Feltűnő a Haashoz képest, hogy míg az amerikai csapat 4, addig a Red Bull 3 elemből alkotta meg az első szárnyat, az egyes szárnyelemek tehát nagyobb felületűek. A képek alapján a csapat marad az úgynevezett nyomórudas felfüggesztésnél. Legalábbis látszólag, a bemutatónál használt autó ugyanis nagyon-nagyon hasonlít az F1 által tavaly nyárra, bemutató-prototípusként elkészített autóhoz – az egyetlen komolyabb eltérés az első szárny lapjainak száma, igaz, az F1 készített ilyen, háromelemes verziót is. Okkal titkolóznak persze, a világbajnoki címre hajtó Red Bull semmit nem akar felfedni idő előtt a titkaiból a riválisok előtt.

A bemutatón Chris Horner csapatfőnök arról beszélt, hogy a 2021-es siker után teljesen feltüzelt állapotban várják a szezont. „Célunk, hogy arra építsünk, amit tavaly elértünk” – mondta. „A cél az, hogy megpróbáljuk megtartani a bajnoki címet. A nagy ismeretlen az, hogy kihagytunk-e valamit a tervezés közben ezekkel az új szabályokkal, és valaki más ugrórajtot vesz-e?”

Lényegében borítékolható, hogy ahogy a Haas esetében, úgy a Red Bullnál is a most bemutatotthoz képest jelentősen más autót láthatunk majd az előszezon tesztjein – az első teszthét február 23-25. között lesz Barcelonában.

A csapat változatlan pilótafelállással folytatja egyébként a 2022-es szezonban, változás viszont, hogy Max Verstappen élve a címvédő világbajnokok jogával 1-es cseréli a 33-as rajtszámát. Csapattársa, Sergio Pérez marad a 11-es rajtszámnál.

A folytatásban így néz ki csapatok bemutatóinak naptára:

  • február 10. – Aston Martin
  • február 11. – McLaren
  • február 14. – AlphaTauri
  • február 15. – Williams
  • február 17. – Ferrari
  • február 18. – Mercedes
  • február 21. – Alpine
  • február 27. – Alfa Romeo (ez a szezont megelőző első teszthét után van, ott egy speciális festéssel vesz majd részt az Alfa Romeo, a végleges autót pedig csak a teszt után mutatják be hivatalosan.)
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!