F1: hekkertámadás után mutatták be a kék zebrává lett új Williamst
2021. március 5. – 15:15
frissítve
A szokásosnál is fontosabb szezon jön 2021-ben a Williams életében, hiszen a csapat történetben ez lesz az első teljes idény, amikor már nem a Williams család tulajdonában áll az istálló. Sir Frank Williams tavaly, a szezon közben adta el a csapatot a Dorilton Capital nevű amerikai befektetőcsoportnak, amely egyből el is kezdte kicsit felturbózni a 2015-ben még világbajnoki bronzérmes, az elmúlt három idényben viszont a mezőny utolsó helyét megszerző csapatot. Persze az utolsó helyről még a világbajnok Mercedes motorjára építve sem könnyű elmozdulni, hogy ez mennyire sikerül majd, csak az év során derül majd ki.
Hogy jól induljon minden, a Williams eredetileg látványos bemutatót szeretett volna, és egy kiterjesztett valóság-alkalmazáson keresztül leplezték volna le az FW43B jelű autót. Röviddel a bemutató kezdete előtt viszont közölték, hogy feltörték az alkalmazást, így ahelyett csak az autó számítógépes képeit adták ki, elnézést kérve minden rajongótól, aki már alig várta az eseményt.
A képek alapján az FW43B a komoly újraszínezésen felül nem sokat változott a tavalyi FW43-hoz képest, ezért is csak egy plusz B betűvel jelezték, hogy nagyjából ugyanarról az alapról van szó. A technikai részletekbe nehéz belemenni a képek alapján, de ez idén nem újdonság, az Aston Martin kivételével mindenki erősen titkolózott eddig a bemutatón a 2021-es szabálymódosítások miatti változtatásaival.
Visszatérve a színekre, a Williams új vezetősége a sötétkék, arany mintákkal a csapat aranykorszakát szeretné megidézni abban a reményben, hogy hamar visszatérhetnek az F1 elitjébe. Az elmúlt években főleg fehérben pompázó csapat múltjában a sötétkék sokkal többet volt jelen, a sárga, majd az arany pedig az 1980-as évek közepétől az 1990-es évek második feléig voltak jelen – ebben a két évtizedben kilenc konstruktőri és hét egyéni világbajnoki címet szereztek, vagyis lényegében a csapat összes nagy sikerére ekkor került sor.
Ekkora sikereket még nem kell várni a változatlan pilótafelállással – George Russell és Nicholas Latifi – folytató Williamstől, már az is nagy eredmény lenne tőlük, ha a tavalyi eredményen javítva legalább egy pontot elcsípnének valahogy, illetve nem az utolsó, 10. helyen zárnának a a csapatversenyben.
A Williamsé volt a 9., utolsó előtti csapatbemutató, már csak a március 10-én érkező Ferrarira várunk. Ami a korábbi bemutatókat illeti, sorban a McLaren, az AlphaTauri, az Alfa Romeo, a Red Bull, a Mercedes, az Alpine, az Aston Martin és a Haas érkeztek meg.
Véglegessé vált közben a 2021-es, rekordot jelentő 23 futamból álló F1-naptár. Az utolsó hiányzó puzzle-darabka a harmadik futam volt, de most már hivatalos, a Portugál Nagydíjat tartják meg Portimãóban május 2-án.