F1: erős copy-paste-tel készült a 2021-es Red Bull

2021. február 23. – 12:27

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Tovább folytatódtak a Forma–1-es csapatbemutatók a március 12-én kezdődő, bahreini kollektív teszt előtt, kedden délben a tavalyi ezüstérmes Red Bullon volt a sor, hogy bemutassa 2021-es versenyautóját.

A kocsi annyira közeli folytatása a tavalyi RB16-nak, hogy az elnevezésben is csak annak variánsaként, RB16B-ként jelenik meg. Az autóban idén utoljára lesz a Honda által gyártott és fejlesztett erőforrás, a japán gyártó év végi távozásával 2022 és 2025 között a Red Bull saját néven viszi majd tovább a motorprojektet, ahelyett, hogy egy másik gyártó ügyfelévé váltak volna.

A Red Bull néha speciális festéssel mutatja be az aktuális autóját, idén viszont lényegében a tavalyi modell mintáját klónozták – ahogy a kialakításban sem látni drasztikus újításokat a szabálymódosítások miatti kötelező változtatásokon felül. Persze nem is volt várható, hogy alaposan átszabnák a 2020-as szezon végére egyre jobban teljesítő autót, amitől a Honda utolsó gyári évében azt várják, hogy még jobban megszorongathatja majd az F1-et évek óta uraló Mercedest.

Ehhez a tavalyhoz képest erősödő pilótafelállás is nagy segítség lehet. Max Verstappen mellett a Red Bullba nehezen beleszokó Alex Albon helyét a Racing Pointnál felesleggé váló Sergio Pérez vette át, aki a tavalyi szerencsés szahíri futamgyőzelme után idén minden korábbinál közelebb lehet a stabil dobogós helyezésekhez. Christian Horner csapatfőnök korábban azt közölte, hogy 2021-re a korábbi autó 60 százalékát mentik át, ami stabil alapot jelent majd az előrelépéshez. A legnagyobb különbség talán a hátsó szárny tartóoszlopának átépítése, ugyanis az eddigi kettős rögzítést egy elem váltotta ki. Szintén némileg új az oldalsó légbeömlők előtti terület

A Red Bull a tervek szerint február 24-én, Silverstone-ban mozgatja majd meg először az autót, előtte viszont még pályára hajt a csapat új pilótája, Pérez egy korábbi versenyautóval.

A többi csapat közül elsőként a McLaren, aztán az AlphaTauri és az Alfa Romeo mutatta be 2021-es versenyautóját, mindkettőn komoly változtatásokkal. A folytatásban február 26-án a Ferrari csapatbemutatója következik még az autó nélkül, majd március 2-án a világbajnoki címvédő, illetve a Renault nevet Alpine-re cserélő csapatbemutatója jön, március 3-án a Racing Pointból lett Aston Martin, március 5-én pedig a Williams következik. A Ferrari március 10-én fedi fel autóját, a Haas pedig még nem jelezte, mikor állnak a világ elé.

Támogasd a Telexet! Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogatom