Év elején rekordokat döntött a LinkedIn (x)
2023. március 14. – 10:56
A LinkedIn jelenléte nem újdonság a közösségi média felületek között, 2023 elején azonban látványos emelkedésnek indultak a felhasználói statisztikái. A Google Trends mutatói alapján már 2019-től folyamatosan nőnek a keresési számai, idén januárban pedig minden eddiginél többen kerestek a LinkedInnel kapcsolatos kifejezésekre. Kik és mire használják hazánkban? LinkedIn-szakértő elemzi az adatokat.
Emelkedő aktivitás világszerte – Magyarországon is
A KSH 2023-as adatai szerinti 525.191 db társas magyarországi vállalkozás közül több mint 70.000 cég vezetője és több alkalmazottja elérhető a LinkedInen.
Világszinten 22%-al növekedett a LinkedInen történő aktivitás, ebbe beleszámít a komment, a lájk, a megosztás és a levelezés is. A közösségi felület statisztikái megmutatják azt is, hogyan alakul a naponta visszatérő felhasználók száma. Azt látják, hogy 100 emberből 16 nyitja meg napi szinten a közösségi média oldalt.
Magyarországon 3,26% azoknak az aránya, akik 1 hónap alatt posztoltak a felületen. A posztolás mértéke pedig 10%-ot nőtt a tavalyi adatokhoz képest – ismerteti Sándor Tamás a LinkedIn adatait.
A LinkedIn közösség összetétele
A statista.com 2022-es kimutatása szerint a LinkedIn felhasználóinak kor szerinti megoszlása a következő:
- a 25–34 éves korosztály teszi ki a felhasználók 61,1%-át
- kb. 18,9%-ban 18–24 éves korú van jelen a felületen
- kb. 18,1% van 35–55 éves kor között
- 2% az 55+-os felhasználók aránya
„A cégek azért is szeretik a LinkedInt, mert épp az aktív, a leginkább fizetőképes csoport használja az oldalt”
– fejti ki Sándor Tamás.
Kétféle felhasználó jelenléte tipikus, az egyik, aki munkát keres, regisztrál, kitölti az adatlapját, létrehoz pár kapcsolatot, majd miután megtalálta az állást, passzív felhasználó lesz belőle. A másik tipikus LinkedIn-tag a cégvezető, döntéshozó, aki azért érkezett erre a felületre, mert a Facebookban rejlő lehetőségeket már kiaknázta, új terepet keres az üzleti kapcsolatok építésére, a lehetséges ügyfelek elérésére. Ők a hírfolyamot figyelik, és szívesen olvasnak a szakterületükhöz közel álló tartalmakat, a legaktívabb réteg pedig cikkeket, videókat, képeket oszt meg.
Érdekes viták és hasznos tartalmak
A Facebookkal ellentétben, a LinkedInen sokkal nagyobb hangsúlyt kap a konstruktív párbeszéd. Egy-egy cikk alatt üdítően élénk eszmecsere zajlik, ahol a véleménykülönbségek ellenére is valódi fórumhangulat alakult ki, ami tovább erősíti a közösségi felület aktív tagjai számára a felhasználói élményt.
Jellemző, hogy a technikai újítások iránt érdeklődő emberek, képzett, magas beosztású alkalmazottak vagy vezetők adják a LinkedIn közösségének jelentős részét, akik szakmai tartalmakra is kíváncsiak.
Néhány hasznos információ a LinkedIn üzleti célú használatához
„Érdemes annak felderíteni a LinkedInt és aktívan részt venni a felületen zajló közösségi életben, aki karriert szeretne építeni, a hozzáértését szándékozik megmutatni és/vagy vállalkozóként prezentálná a tudását. Aki pedig komoly célokkal vág bele cége jelenlétének kiépítésébe, annak javasolt szakember segítségét is igénybe venni”
– állítja Sándor Tamás.
A szakértő a LinkedIn hirdetési lehetőségeit nem tartja még elég hatékonynak a többi közösségi médium ezen felületeihez viszonyítva. Amellett, hogy költségesebbek a LinkedIn-hirdetések, és teljesen vagy részben angol nyelven lehet őket feladni, nem ez az igazi ereje az oldalnak.
„A LinkedIn valódi értéke a közvetlen kapcsolatépítésben rejlik. Abban, hogy ezen a portálon olyan döntéshozókat is el tudunk érni, akikhez máshol borzasztóan körülményes eljutni”
– zárja gondolatait az Adwern LinkedIn-szakértője.
Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, megrendelője a Langmár Kommunikáció Kft.