Friss drónfelvétel mutatja, milyen hatalmas lesz a Szeged mellé épülő BYD-gyár
2024. október 30. – 10:37
Szeged mellett építi a kínai BYD autógyártó első európai üzemét. A beruházás pontos összegéről nem közöltek hivatalos adatot, de a méretekből arra lehet következtetni, hogy több száz- vagy akár ezermilliárdos nagyságrendről van szó.
Ha az összes tervezett ütemet felhúzzák, akkor a BYD-üzem lesz a valaha létezett legnagyobb alapterületű szegedi épület. A város nemrég közel 12 milliárd forintért adott egy területet a gigantikus alapterületű üzem részére, amelynek kivitelezése hamarosan az üzemcsarnokok felhúzásának fázisába ér.
A kínai alapanyagok használatával, részben kínai munkaerő igénybevételével zajló építkezésről nemrég mi is beszámoltunk képes riportban, most viszont a chimdrone nevű YoutTube-csatorna friss drónfelvételről még jobban látszik, hogyan áll és pontosan mekkora is lesz a szegedi BYD, amelynek acélszerkezete már több ponton kiemelkedik a földből:
A BYD magyarországi gyárépítése annak a kínai stratégiának a része, amellyel a kínai termékekre az EU által kivetendő védővámokat akarják elkerülni, ha ugyanis itt rakják össze az autót, akkor azt nem lehet ezen a módon megsarcolni. A büntetővám mértéke a legfrissebb hírek szerint akár 45,3 százalék is lehet azoknál a cégeknél, amelyeknél azt állapítja meg az EU, hogy a kínai állam nagy mértékben támogatta őket a fejlődésben, piacszerzésben.
A SAIC és a hozzá tartozó MG a legmagasabb vámtétellel számolhat, míg a BYD esetében a vám csak 17 százalék lesz, ami ugyanakkor még mindig 7 százalékponttal több a korábbi mértéknél – a szegedi gyár üzembe állítása, vagyis a tervek szerint 2025 második fele után ezt a tételt megspórolhatják. Az akkumulátorokat ugyanakkor (eleinte legalábbis) Kínából fogják majd Szegedre szállítani. A BYD-t egyébként kevésbé üti meg az elektromos autók iránti kereslet lassulása, az első fél évben negyedével nőtt a cég profitja.