Akkunagyhatalom lettünk, mégis Kínából hozzák majd a szegedi BYD-gyárba az akkumulátorokat

2024. augusztus 12. – 11:57

Másolás

Vágólapra másolva

A szegedi BYD-gyárra csak az akkumulátorok beépítése marad, a gyártásuk Kínában történik majd, derül ki a Szeged.hu hétfői, Csang Póval, a BYD mérnökével és logisztikai osztályának vezérigazgató-helyettesével készült interjújából.

Azt is állította, hogy

  • főleg helyi munkaerőt akarnak alkalmazni;
  • kezdetben évi 150 ezer jármű gyártását tervezik, ez idővel évi 300 ezerre is nőhet;
  • a termelést 2025 második felében akarják megkezdeni.
  • Közben azért a helyi közösség „jó szomszédjai” akarnak lenni, akikkel az ígéret szerint átláthatóan fognak kommunikálni.
  • „Igyekeznek minimalizálni a helyi környezetre gyakorolt esetleges hatásokat”; így aztán több intézkedést is tesznek a környezet védelmében, például egyfajta pufferzónaként védőerdőt telepítenek az üzem és a lakott területek közé.
  • Ígért az üzem melletti területre egy tavas közparkot, „ahol a szegedi lakosok pihenhetnek, kocoghatnak és élvezhetik a természet szépségét”.
  • Azt is megígérte, hogy a helyieknek nem kell majd aggódniuk a kipufogógáz, a zaj, a szennyvízkibocsátás, a hulladék vagy a forgalom miatt.

Az persze kérdéses, hogy mindezek mennyire maradnak jólhangzó ígéretek, és mennyire fedi a valóságot, hiszen az akkumulátorgyártással szemben pont a környezetszennyezés a civilek egyik fő érve. Pláne, ha a gödi Samsung-gyár példáját vesszük alapul, ami évekig környezethasználati engedély nélkül működött, és ahol a zaj- és környezetszennyezés továbbra is állandó probléma.

A kínai BYD-nak, a Tesla után a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártójának a szegedi lesz az eddigi legnagyobb gyára. Pár napja derült ki, hogy a kormány több lépcsőben, összesen 30,2 milliárd forintot ad a készülő Szegedi Ipari Park infrastrukturális fejlesztésére. A kormányrendelet szerint a pénzügyminiszternek kell biztosítania az összeget a bel- és csapadékvíz elvezetését biztosító csatornahálózat kialakításához. A 300 hektáros, új szegedi ipari parkban eredetileg a Pick épített volna új üzemet, de ezt elvetették, majd június 5-én az engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján kiderült, hogy a „Pick-terület” melletti részen többek között egy 10 hektáros összeszerelő üzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg.

A hazai akkumulátorgyártásról készült cikksorozatunkat itt tudja elolvasni.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!