Kiverte a biztosítékot a Kellogg's vezérigazgatója azzal, hogy a szegényeknek müzlit kéne vacsorázniuk
2024. március 1. – 19:36
„Müzlit vacsorázni mostanában nagyon trendi, és arra számítunk, hogy a jövőben még népszerűbb lesz, amíg a vásárlók nyomás alatt vannak” – mondta mosolyogva Gary Pilnick, a WK Kellogg Co nevű amerikai müzligyártó cég vezérigazgatója. A kijelentés elég felháborítónak hangzik, és az internetezők nem is hagyták szó nélkül a dolgot, az utóbbi napokban többen felemlegették például azt is, hogy Pilnick bezzeg tutira nem eszik müzlit vacsorára, mert az extra juttatások nélkül is egymillió dollárt keres évente – írja a Guardian.
Pilnickkel még múlt szerdán beszélgettek a CNBC Squawk on the Street című műsorában, ahol a korábbi kijelentései miatt kérdezték arról, hogy mi van a müzlikkel. Eleinte nem úgy tűnt, hogy kifejezetten érdekes lesz az egész, Pilnick arról kezdett el beszélni, hogy a müzli mindig is megfizethető volt, és előszeretettel nyúltak ehhez a fogyasztók, amikor szűkebbre kellett húzniuk a nadrágszíjat.
Ezután viszont hozzátette, meg is tesznek mindent, hogy elérjék az embereket, például azzal az üzenettel, hogy egyenek müzlit vacsorára. Szerinte ez sokkal olcsóbb, mint bármi más, aztán arra is utalt, hogy ha valakinek a müzli is túl drága, annak sem kell bánkódnia, mert igyekeznek mindenkinek a pénztárcájához megfelelően méretezett (azaz kisebb) müzliket árulni. Mint mondta, egy tál müzli tejjel vagy gyümölccsel kevesebb, mint egy dollárba kerül, ami nyilván vonzó lehet.
A CNBC műsorvezetője erre némileg meglepetten visszakérdezett, hogy nem lehet-e, hogy az emberek nem fogják túl pozitívan fogadni azt az ötletet, hogy vacsorára müzlit kellene enniük, de Pilnick szerint pont ennek az ellenkezője igaz. Szerinte nagyon jól fogadták ezt az ötletet, az adataik szerint a vásárlók több mint 25 százaléka nem reggelire eszi a müzlit, ennek a rétegnek pedig jelentős része vacsorára eszi ezt. Ezután tette hozzá azt is mosolyogva, hogy a küszködő vásárlóknak a jövőben is remek választás lesz a müzli vacsorára.
A másik műsorvezető azt is hozzátette, hogy a marketing igazából működik, mert elfoglalt anyaként többször is evett müzlit az elmúlt időszakban, bár azt már nem tette hozzá, hogy ennek nyilván semmi köze ahhoz, amikor valakinek effektíve nincs pénze másra. A kommentelők ennél jóval mérgesebben reagáltak, volt, aki Maria Antoinette (a valóságban sosem mondott) idézetével vont párhuzamot, miszerint „ha nincs pénzük kenyérre, egyenek kalácsot”, mások pedig arra mutattak rá, hogy Pilnicknek nyilván nem kell ezen aggódnia, mikor tavaly 5 millió dollárt keresett.
Azt is érdemes hozzátenni, hogy a Kellogg's müzlijei egyébként egyáltalán nem olcsók, volt, aki kiszámolta, hogy egy előre elkészített lasagne nagyjából ugyanannyiba kerül, mint egy családi kiszerelésű müzli és egy karton tej. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy mennyivel olcsóbban kijön az ember, ha nem készételt vesz, hanem magának főz, ahogy azt például itt is megírtuk. Az is fontos szempont, hogy a Kellogg's müzlijei tele vannak cukorral, szóval még csak nem is egészségesek. Nem ez egyébként az első ilyen kijelentés az elmúlt években, pár éve a Wall Street Journal írta meg, hogy ha spórolni akarunk, csak ne együnk reggelit.