2024. június 9. – 17:09
Ez a bejegyzés egy közvetítés része.
A választási kampány utolsó napjaiban a politikusok a Facebookon is aktívak voltak. A Tisza Párt alelnöke, Magyar Péter és Orbán Viktor magyar miniszterelnök nagyságrendileg ugyanannyit posztoltak a hajrá napjaiban, mindketten közel ötven bejegyzésben osztották meg gondolataikat a követőikkel. Ehhez képest a posztokra érkezett interakciókat nézve Magyar sokszorosan kenterbe verte a miniszterelnököt.
Ugyanis Hanula Zsolt, a Telex újságírója szerint míg Magyar Péter posztjaira 1 023 000 interakció érkezett (ami lehet lájk, szív emoji, akár röhögős fej stb.) addig Orbán Viktor bejegyzésre csak 515 ezer. Mindezt úgy, hogy Magyar Péter és a Tisza Párt nem költött Facebook-hirdetésekre, míg a kormánymédia a kampány utolsó hetében körülbelül 327 millió forintot fordított erre.
Hanula Zsolt szerint a felhasználók aktivitását tartalmazó adatbázisból az is kiolvasható, hogy a felhasználók melyik posztra milyen emojival reagáltak. Az adatokból az látszik, hogy Orbán Viktor posztjainak 34 százalékára 140 ezer haha emoji (😂) érkezett. Ennél is súlyosabb a helyzet, ha Szentkirályi Alexandra bejegyzéseire pillantunk. Az ő bejegyzéseinek közel a felére, azaz 46 százalékra érkezett röhögős fej.
Élő eredményváró műsorunkat ide kattintva tudja követni.
Friss bejegyzések
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.