A kormánymédia a választás utolsó hetében 327 millió forintot költött Facebook-hirdetésekre

2024. június 9. – 18:37

Másolás

Vágólapra másolva

Hanula Zsolt, a Telex újságírója a lap élő eredményváró műsorában arról beszélt, mennyit költöttek a választásokon induló pártok Facebook-hirdetésekre.

Az utolsó egy hétben (egészen pontosan május 30. és június 5. között) a Fidesz 115 millió forintot költött a saját, illetve Orbán Viktor és a főpolgármesteri poszttól visszalépő Szentkirályi Alexandra Facebook-oldalán megjelenő hirdetésekre.

Emellett a Megafon 82 millió forintot, a Médiaworkshöz tartozó lapok (Origo, Magyar, Riport, Bors és Mandiner) pedig 130 millió forintot költöttek. Azaz ezt jelenti, hogy

a kormánymédia narratíváját sulykoló felületek összesen körülbelül 327 millió forint költöttek el a kampány utolsó hetében Facebook-hirdetésekre.

Hanula Zsolt hozzátette, hogy az algoritmust ismerve ez azt jelenti, hogy a kormánypárti narratíváról szóló Facebook-hirdetések 100-150 milliószor jelentek meg a magyar felhasználók közösségi oldalán.

Ehhez képest az ellenzéki pártok szerényebben költöttek: Dobrev Klára 14 millió forintot, az LMP 6 millió forintot, Vitézy Dávid pedig 10 millió forintot.

Az élő eredményváró műsorunkat itt lehet követni:

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!