21 éves korában delegálta a Fidesz a BKV felügyelőbizottságába. 25 éves korában nevezte ki Tarlós István a BKK vezérigazgatójává. 31 éves korában lett a Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója, 34 évesen a Budapesti Fejlesztési Központ Igazgatója. A 2022-es választás után, 36 évesen közlekedési államtitkár. Vitézy Dávid most az LMP főpolgármester-jelöltje.
Ha unta az órát a középiskolában, menetrendeket írogatott, szabadidejében BKV-buszokkal körözött, buszsofőrökkel barátkozott, mesélte magáról Vitézy Dávid 2006 decemberében, amikor mindössze 21 éves korában a BKV felügyelőbizottsági tagjává választották. Az LMP frissen megnevezett főpolgármester-jelöltje középiskolásként nem csak ábrándozott: már ekkoriban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökségi tagja, majd szóvivője lett.
Hogy utóbbi pontosan hogyan történt, arra 2013-ban, az Átlátszónak nyilatkozva már másként emlékeztek vissza Dorner Lajossal, a VEKE elnökével. Vitézy ekkor már harmadik éve a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) igazgatója volt. A cikk szerint a VEKE-s időkben a Fidesz döntéshozó köreiben ígéretes „kádergyereknek” tartották, akinek még tanulnia kéne. Kádergyereknek azért tartották, mert édesanyja, Hankiss Ágnes régi Fidesz-káder, aki volt fővárosi önkormányzati képviselő, országgyűlési frakció-tanácsadó és EP-képviselő is, 2019-től 2021-es haláláig pedig a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának tagja. Többször felmerül Vitézy rokonsága Orbán Viktorral. Vitézy nem vérrokona Orbán Viktornak, csak a féltestvére, Vitézy Zsófia, jelenlegi kolumbiai nagykövet unokatestvére a miniszterelnöknek.
Bár Vitézy szerint családi kapcsolatainak nem volt szerepe karrierje alakításában, 2006-ban az ekkor még csak a Fidesz fővárosi frakcióját vezető Tarlós István felkérésére, de egyhangúlag választották be a BKV felügyelőbizottságába. Négy évvel később, miután Tarlós megnyerte a főpolgármester-választást, Vitézy pedig megszerezte diplomáját a Budapesti Műszaki Egyetem regionális település- és területfejlesztési szakirányán, a még mindig csak 25 éves ifjú szakembert nevezték ki a frissen alapított BKK első vezérigazgatójának.
Tarlós végül négy év után, 2014 decemberében menesztette Vitézyt, akit ironikusan „fiatal, elnyomott zseninek és egyszemélyes ötletgazda-legendának” nevezett, és akivel szerinte „a személyisége miatt lehetetlen együtt dolgozni”. Tíz év sem telt el, 2024 januárjában Tarlós István egy kormánypárti-ellenzéki közös jelöltről pletykálva dobta be Vitézy nevét lehetséges főpolgármester-jelöltként a Hír TV-ben.
Vitézy kezét közben sem eresztették el. A BKK-s évek után fél évig a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál dolgozott a regionális és távolsági viszonylatok összehangolását felügyelő miniszteri biztosként. 2016 után államtitkári kinevezéséig a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója volt.
2020 februárjában a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának is kinevezték, itt a budapesti és agglomerációs városfejlesztési és közlekedési beruházásokért felelt. 2022 májusában Vitézy közlekedési államtitkár lett Palkovics László ipari és technológiai minisztériumában. Pár hónapra rá a BFK országos szervezetté alakult Nemzeti Közlekedési Központ néven, ám nem Vitézy államtitkárságához, hanem Lázár János építési és beruházási minisztériumához került. Vitézy nem követte a területét. Minisztere novemberi bukása és minisztériuma felszámolásakor maga is lemondott. Lázár, akinek a minisztériuma megörökölte a közlekedés felügyeletét, ugyan azt nyilatkozta, hogy hívta Vitézyt, ő maga tagadta, hogy ez történt volna. Ekkortól vált látványossá a konfliktusuk.
Vitézy neve 2023 nyarán még a Fidesz lehetséges jelöltjeként kezdett pörögni, de ő határozottan tagadta, hogy megkeresték volna. Januárban azt mondta lapunknak, hogy még informális felkérést se kapott. Azt viszont már tavaly decemberben megerősítette, hogy az LMP tárgyalt vele.
„Megtisztelőnek” nevezte a felkérést, sőt, még azt is mondta, hogy több civil szervezet, és közéletben aktív magánember is megkereste azzal, hogy „örülnének, ha megméretné magát a választáson”. A konkrét kérdésre, hogy elindulna-e, mindig kikerülte a határozott választ. Közben jött Tarlós pletykája a közös kormánypárti-ellenzéki jelöltről, mire az LMP sietve közölte, hogy részükről elképzelhetetlen a tárgyalás a Fidesszel a közös főpolgármester-jelölt indításáról.
Tarlós István és Vitézy Dávid viszonya kezdettől ellentmondásos, sőt feszültségekkel terhelt volt. A volt főpolgármester rendszeresen azt hangoztatja, hogy Vitézy lényegében semmihez sem ért a közlekedésen kívül, ezért nem alkalmas jelölt. Tarlós a Fidesz főpolgármester-jelöltjéről, Szentkirályi Alexandráról ugyanakkor azt mondta: valamikor ő találta ki Szentkirályit, ő rendelkezik a legjobb lobbierővel Budapest érdekeinek érvényesítéséhez, ő a „leginkább tájékozott az önkormányzati spektrum teljes szélességét illetően”.
Miután a Fidesz március 14-én egyértelművé tette, hogy Szentkirály Alexandra kormányszóvivőt küldi ringbe a június 9-i főpolgármester-választáson, néhány nappal később Vitézy Dávid is bejelentette, hogy az LMP és civilek támogatásával indul a főváros vezetéséért.