Orbán Ráhel a hazai turistáknak tartaná meg a Balatont, és örül Ferihegy hazai kézbe kerülésének
2024. július 12. – 18:50
A Balatonról beszélt két oldalon keresztül az évente megjelenő – most épp 246 oldalas – Északipart magazin legújabb számában Orbán Ráhel, a kormányfő lánya. A Budapestet luxusfővárosként elképzelő Orbán turisztikai és márkázási szakértőként, a BDPST Group kreatív igazgatójaként mondta el, miért szükséges a Balatont „a belföldi turizmus négy évszakos desztinációjává” fejleszteni, illetve milyen élmények fűzik a tóhoz.
Orbán Ráhelt először arról kérdezik, milyennek látja a magyarországi turizmus világban elfoglalt helyét, főképp a járvány évei után. Orbán szerint a pandémia „befékezte” a turizmust, majd a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) áldásos munkáját dicséri, külön kitérve a Budapest Influencer Tripre, aminek szervezésében kulcsszerepe volt, és ami 1,5 milliárd forintba került, és számos kritika érte.
Hogy miként lehetne előrelépni turisztikailag, arról keveset tudunk meg, Orbán céges menedzseres nyelvezettel olyasmiket válaszol, hogy minden szállodának vagy vendéglátóhelynek kell „saját stratégia, vízió, terv”, és hogy fontos része ennek „a központi koncepcióban való pozicionálásuk”.
Egy konkrétumot azért említ: mennyire jó, hogy „újra hazai kézbe került a budapesti reptér”.
A vidéki turizmusról Orbán Ráhel azt mondja, Budapesté alapvetően a „pole pozíció”, de a népszerűségét kihasználva fel kell hívni a vidékre a figyelmet, ők is ezt teszik a BDPST-vel. Itt a tokaji régiót, Turát vagy Sárvárt említi, ahol Tiborcz István cégcsoportjának érdekeltségei vannak. A Balatont meg négy évszakos desztinációvá kell fejleszteni, ami akkor lehet sikeres, ha „az életünk részévé” tesszük. Szerinte a tó turizmusát inkább a belföldi, mint a külföldi vendégek felé kell pozicionálni, hisz a nyár így is megterheli az infrastruktúrát. Persze a külföldieknél is jó, ha főszezonon kívül érkeznek.
„A Balaton nagyon közel áll a szívemhez, a nyaraim jelentős részét minden évben a tónál töltöm a családom társaságában” – felelt Orbán Ráhel a kérdésre, hogy mi köti a tóhoz. Azt is elárulta, nemrég egy csapattal lefutotta a tó körüli Ultrabalatont, miközben árgus szemekkel figyelte a vendéglátóhelyeket. Végül elárulja, a mai napig rá tud csodálkozni a tó rejtett kincseire.
Az exkluzívnak mondott (bár a címlapon nem jelzett) interjút az Északipart magazin közölte tehát le, ami a Salgó Adrienne tulajdonolta Pelso Network Kft. tulajdonában volt 2023-ban még, de idén már a Múlt-kor Kft. adta ki. Az impresszumban Bartal Csaba szerepel főszerkesztőként, aki egy 2016-os Átlátszó-cikk szerint lazán kötődik Schmidt Mária köreihez, és a Múlt-kor történelmi magazinnak is főszerkesztője. A mostani lapszámban egyébként több NER-vállalat hirdetését is megtaláltuk, így a turai, a BDPST-hez kötődő Botaniqét és a Mészáros Lőrinc cégbirodalmához tartozó MBH Bankét is.