Milliós követőbázisú influenszereket utaztatott Budapestre az MTÜ, hogy a fővárosról posztoljanak

2024. május 23. – 18:00

Másolás

Vágólapra másolva

Nagyjából 50 A-listás, 10-15 milliós követőbázissal rendelkező influenszer és youtuber érkezett néhány napra egy budapesti eseménysorozatra a Magyar Turisztikai Ügynökség szervezésében. Könnyid László, az MTÜ vezérigazgatója korábban a Budapest Influencer Trip néven hivatkozott a redezvénysorozatra a Turizmus.comnak adott nyilatkozatában. A meghívott vendégeknek – köztük 100-150 magyar influenszernek – a Halászbástyán tartottak már egy bulit szerdán, a csak külföldieknek tartott nyitó rendezvény a Párisi Udvarban volt, de a meghívottak még pár napig további budapesti helyszínekről posztolnak majd fizetett hirdetésekben.

A meghívottak között van például David Dobrik, az egyik legismertebb youtuber, akinek a két YouTube-csatornáján összesen több mint 25 millió feliratkozója van. Szintén Budapestre érkezett az indiai filmszerepeiről ismert Amy Jackson brit színésznő és modell, akit 13,5 millióan követnek Instagramon, Haley Kalil amerikai topmodell-influenszer (5,6 millió követő), és a 26,4 millió követőt magáénak tudó amerikai humorista-influenszer Hannah Stocking, aki még a TikTok elődjeként is hivatkozott Vine applikáció felfutásakor szerzett nevet magának.

A meghívottak között van a TikTokot uraló, ötfős Elevator Boys (akiket a GQ az internet legnagyobb fiúbandájának nevez) három tagja, Luis Freitag, Tim Schaecker és Bene Schulz, a 8,2 millió követős amerikai influenszer, vállalkozó, modell és televíziós személyiség, Olivia Palermo, Jay Alvarrez modell (8,5 millió követő), Karen Wazen Bakhazi (8 millió követő) és Tommy Fury angol ökölvívó is. De szintén Budapestről posztolgat Devon Rodriguez is, aki 8,9 millió követős Instagram-profilján „a legtöbb követővel rendelkező vizuális alkotóként” hirdeti magát.

Haley Kalil és Devon Rodriguez Instagram-történetben közzétett fotói a Halászbástyán tartott privát partiról – Fotó: @haleyybaylee @devonrodriguezart / Instagram
Haley Kalil és Devon Rodriguez Instagram-történetben közzétett fotói a Halászbástyán tartott privát partiról – Fotó: @haleyybaylee @devonrodriguezart / Instagram

Haley Kalil meghívása ellentmondásos, ugyanis az influenszer épp közutálat tárgya Amerikában, miután a gázai konfliktus fényében amúgy is feszült Met-gála előtt Marie Antoinette-nek öltözve egy olyan videót tett közzé, melyben a francia királyné máig félreértelmezett és hamisan idézett, mégis elhíresült szállóigéjét idézve azt mondta: „Ha a szegényeknek nem telik kenyérre, akkor egyenek kalácsot!” Kalil videójának hatására elindult az úgynevezett blockout-mozgalom, ami az olyan celebritások és márkák letiltását jelenti, akik csendben hallgatnak a társadalmat szétfeszítő konfliktusokról és krízisekről, helyette csak magukról posztolnak. Kalil kevesebb mint két hete osztotta meg a bocsánatkérő videóját a TikTokon.

Az MTÜ Visit Hungary néven futó Instagram-profilján jól végigkövethető, hogy kik vettek részt az eseményen. A meghívott influenszerek történeteiben kivétel nélkül szerepelt az #ad felirat, ezzel jelezve, hogy fizetett hirdetésekről van szó.

Forrásaink szerint az eseményeken dolgozóknak szigorúan megtiltották, hogy bármit fotózzanak és megosszanak a vendégekről és a helyszínekről.

A fentieken kívül számos további, milliós követőbázissal rendelkező modell, influenszer, zenész, színész és celebritás vett részt az eddigi eseményeken. Budapesten van például többek közt az 1,8 millió követővel rendelkező olasz Valerio Mazzei énekes, Anna-Maria Sieklucka lengyel színésznő, aki a Netflix 365 nap-trilógiájában játszik és 4,3 millió követője van. De szintén a meghívottak között van Johannes Huebl német modell (1,1 millió követő), Enola Bedard kanadai származású influenszer (2,7 millió követő) és Marta Sierra spanyol influenszer, aki 2022-ben szerepelt a spanyol Forbes legjobb divatinfluenszereinek listáján.

Ezen felül megjelent még

  • Jack Morris influenszer (2,5 millió követő)
  • Cindy Mello brazil modell-zenész (1,4 millió követő)
  • Giulia De Lellis influenszer-énekes (5,3 millió Instagram-követő)
  • Maddy Burciaga influenszer (2,9 millió követő)
  • a sorozatszerepeiről ismert Gregg Sulkin brit színész, akit 7,1 millió ember követ Instagramon
  • Elisa Maino youtuber-influenszer (3,1 millió Instagram-követő, 711 ezer Youtube-feliratkozó)
  • illetve Pierpaolo Pretelli olasz zenész (674 ezer követő) is.

Mint az Lotfi Begi DJ-producer Instagram-posztjából (melyben egy fotón szerepel a Sztárboxból is ismert Rácz Jenővel, illetve Danny Blue mentalista-előadóművésszel) is kiderült, a Halászbástyán rendezett eseményen belebotlott Tommy Furybe, miközben az izraeli Guy Gerber és a New York-i The Martinez Brothers dj-páros játszott, akik elit ibizai klubokból ismertek. Gerber például jó barátságot ápol Sean „Diddy” Combs-szal, akivel több ízben is együtt dolgoztak. Combs (akinek a házát márciusban szövetségi ügynökök rohanták le) épp a napokban kért elnézést egy felvétel miatt, amin brutálisan bántalmazta volt barátnőjét.

Iparági források alapján Gerber és a Martinez testvérek gázsija is több tízmillió forintos kategória, de a partisorozaton fellép még a náluk is ismertebb és drágább Charlotte de Witte illetve az Adriatique is.

Csaknem 150 magyar influenszer is részt vehetett a főváros promózását szolgáló bulikon, megjelentek például a TV2-n futó Next Topmodell Hungary versenyzői, Puskás-Dallos Bogi, T. Danny, KKevin, illetve olyan tartalomgyártók, akik százezres követőtáborukat stílus, divat, és lakberendezés témájában látják el posztokkal, utóbbiak közül Hédinke, Palkovics Zóra, Király Lina és Timella (Gelencsér Tímea) is részt vett az eseményeken.

A Halászbástyán bulizott még Luna Joanna, Azahriah feltételezett barátnője is, akivel külön TikTok-videót forgatott Haley Kalil. Kalil több tartalmat is megosztott a Halászbástyáról, egyik videójában épp a budapesti kilátásban gyönyörködik, de kollaboráltak is egy TikTok-trendre a fent említett Devon Rordiguezzel. T. Danny, KKevin és Lotfi Begi a Halászbástyán külön fotózkodtak Tommy Fury boxolóval, a fotóikat az Instagramjukon tették közzé.

Közben Orbán Ráhel a BDPST Group hoteljét nyitotta meg

Ezzel párhuzamosan Budapesten egy másik esemény is zajlott a Magyarországot külföldön népszerűsítő Spice of Europe kampány részeként a Vörösmarty téri Hotel Dorothea luxushotelben, aminek a Tiborcz István-féle BDPST Group a tulajdonosa. Az ingatlanegyüttes a budapesti Vörösmarty tér közelében, a Dorottya utcában nyílt meg 2023 őszén 35 ezer négyzetméteren. A hotel Grand Opening nyitóeseményén Orbán Ráhel, a BDPST kreatív igazgatója is felszólalt. „Végtelen büszkeséggel, hálával és meghatódással mondhatom: megcsináltuk” – hallható a miniszterelnök lányának angol nyelvű beszéde az ELLE Arabia Instagram-történetében.

A Halászbástyán összegyűlt elitkörhöz képest másféle társaság tette tiszteletét a belvárosban: a helyszínen amerikai és angol influenszerek helyett közel-keleti vállalkozók, modellek és influenszerek voltak jelen, nem lehet véletlen, hogy az ELLE magazin arab kiadása tudósított az összejövetelről a közösségi médiában.

A hazai influenszerek közül Zimány Linda és Molnár Nini is posztolt a helyszínről, az afterpartin Babé Sila DJ-zett, és külön táncprodukcióval készült a Vági Bence alapította Recirquel, Magyarország első újcirkusz társulata.

A Dorothea nyitóbulija és a Halászbástyán tartott privát buli nagyjából egy időben zajlott szerdán, a fentebb említett Karen Wazen Bakhazi Instagram-történeteiből az látszik, hogy az influenszer mind a két eseményen részt vett, ő így később érkezett a Halászbástyához.

A több napos eseménysorozat kiemelt helyszínei továbbá a szintén BDPST Group érdekeltségébe tartozó Botaniq Budai Klub, az Opera, a Four Seasons Hotel, a Szimpla, a New York Kávézó, illetve a Budai Várban található Arany Bástya étterem. Csütörtökön Orbán Ráhel a Botaniq Budai Klubban fogadott egy szűkebb körű baráti delegációt, akik szintén a Visit Hungary esemény keretein belül jelentek meg a BDPST exkluzív klubjába.

A Budapest Influencer Trip programsorozat költségeiről, meghívottjairól és helyszíneiről kérdéseket küldtünk az MTÜ-nek, amint válaszolnak kérdéseinkre, a cikkünket frissítjük. Könnyid László korábban arról is nyilatkozott, hogy az eseménysorozatra fővárosi szolgáltatók felajánlhatták ingyenes vagy kedvezményes ajánlataikat, ezért arra is rákérdeztünk, végül mely helyszíneket választották ki így a jelentkezők közül.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!